فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پرویز پرستویی سه شبانه‌روز نخوابید!



اخبار ,اخبار فرهنگی , فیلم بیداری برای سه روز

 

اخبار فرهنگی - پرویز پرستویی سه شبانه‌روز نخوابید!

«بیداری برای سه روز» در مدت زمان سه روزه و بدون توقف فیلمبرداری شده و تمام عوامل فیلم ۷۲ ساعت را از ۸ صبح ۲۹ مرداد تا اول شهریور بیدار مانده و استراحت نکرده‌اند!

«بیداری برای سه روز» از آن فیلم‌هایی است که در صورت حضور در جشنواره‌ی سی و دوم فجر، نگاه‌های زیادی معطوف به آن می‌شود. طبق گزارش «صبا» این فیلم در مدت زمان سه روزه و بدون توقف فیلمبرداری شده و تمام عوامل فیلم 72 ساعت را از 8 صبح 29 مرداد تا اول شهریور بیدار مانده و استراحت نکرده‌اند!

 

پرویز پرستویی که به اتفاق سهیلا گلستانی دو بازیگر اصلی این فیلم هستند، در گفت‌وگویی راجع به این تجربه عنوان کرده: «بازی در این فیلم، تجربه‌ی متفاوتی بود و برای اولین‌بار نقش کسی را بازی نکردم. همه چیز بر مبنای واقعیت‌هایی رخ می‌دهد که برای من و سهیلا گلستانی به عنوان بازیگر پارتنر اتفاق می‌افتد. تجربه‌ی بزرگی که ما در آن بازی نمی‌کنیم و خود خودمان هستیم.»

 مسعود امینی‌تیرانی، کارگردان «بیداری برای سه روز» این روز‌ها مشغول تدوین فیلمش برای رسیدن به جشنواره‌ی فجر است. او درباره‌ی وضعیت فعلی این فیلم  می‌گوید: «کمی مراحل فنی این فیلم طولانی‌تر از باقی فیلم‌هاست. ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم این فیلم به جشنواره برسد و فرم حضور در این فستیوال را هم پر کرده‌ایم.»

 

امینی درباره‌ی ویژگی خاص فیلمش و بیداری سه روزه‌ی همه‌ی عوامل می‌گوید: «حالا اینکه بازیگران خوابیدند یا نه، بگذارید تا زمان نمایش فیلم سورپرایز باشد. ما زمان زیادی را به تمرین و مشورت گذاشتیم و از چند ماه قبل داشتیم درباره‌ی آن با هم حرف می‌زدیم. البته به لحاظ فنی امکان اینکه یک دوربین سه روز روشن باشد، وجود ندارد و ما با چندین دوربین، تصویربرداری کار را انجام دادیم.»

این کارگردان می‌گوید که تدوین را فعلاً خودش انجام می‌دهد و درباره‌ی شکل و روند تدوین اینطور می‌گوید: «ما بر اساس یک طرح پیش رفتیم و فیلمنامه‌ای وجود نداشت که دیالوگی داشته باشیم و بنابراین همه چیز برپایه‌ی بداهه بود. حالا داریم در تدوین با الگوهای مختلفی پیش می‌رویم که برای بیننده جذاب باشد.

 

به تعبیر دیگر، فیلمنامه‌نویس طی نگارش سعی می‌کند در متن، اتفاقات را بگذارد حالا که ما متن نداشتیم این سختی را هم باید بر دوش بکشیم.» او اضافه می‌کند: «تدوین این کار بیشتر برای این سخت می‌شود که ما تقریباً 50ساعت راش مفید داریم و من باید از میان این 50ساعت، تنها یک ساعت و نیم را نمایش بدهم که متناسب با داستان مدنظرمان باشد.»

این کارگردان فیلم اولی، بازی دو بازیگرِ اصلی‌اش را ویژگی مهم فیلم می‌داند و می‌گوید: «این تجربه برای من جذاب بود و برای بازیگران کار هم همینطور. هم آقای پرستویی و هم سهیلا گلستانی با تمام انرژی در این فیلم ظاهر شدند و من از خروجی راضی هستم.» امینی در پایان اعلام کرد که مشغول مذاکره با چند آهنگساز برای ساخت موسیقی فیلمش است.

تهیه‌کننده‌ی این فیلم، مجید شیخ‌انصاری است و در خلاصه‌ی داستان آمده است: «روحش پریشان است و خواب به چشمش نمی‌آید... افکارش هوشیارند! هوشیار‌تر از هر زمان دیگری. شب و روز برایش یکی شده و فقط می‌تواند در تختخواب این پهلو و آن پهلو شود. سه روز بی‌خوابی کشیدن سنگین‌ترین جریمه برای هر انسانی است.

 

جریمه‌ای که دامنگیر پرویز و سهیلا شد...»؛ در این فیلم، پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی با نام‌های اصلی خودشان حضور دارند و در اصل بازی نمی‌کنند. بلکه تجربه‌ای تازه را جلوی دوربین آورده‌اند. جالب است بدانید پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی در فیلم «امروز» ساخته‌ی سیدرضا میرکریمی با هم همبازی هستند. این زوج، دو فیلم را در جشنواره‌ی فجر سی و دوم دارند.

اخبار فرهنگی - شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
آنونس فیلم بیداری برای سه روز با بازی پرویز پرستویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر بی‌نظیری که عکاس برای گرفتن آن یک شبانه‌روز نخوابید



 

 

تصویر بی‌نظیری که عکاس برای گرفتن آن یک شبانه‌روز نخوابید

 

این عکاس نجومی در این خصوص توضیح داد: «من از صبح 30 دسامبر 2010 با دوربین خود که روی سه پایه مستقر بود، شروع به گرفتن این عکس‌ها کردم. دقیقا هر 15 دقیقه با استفاده از یک مسافت‌سنج و یک فیلتر آستروسولار که به روی لنز دوربینم نصب کرده بودم، از موقعیت خورشید عکس می‌گرفتم.

 

یک عکاس نجومی یونانی به مدت 24 ساعت از آسمان منطقه‌ای در نزدیکی آتن عکس گرفت و با کنار هم قرار دادن این تصاویر با کمک رایانه، تصویر کروی پانورامایی را از تغییرات آسمان در یک شبانه‌روز تهیه کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از لارپوبلیکا، کریس کوتسیوپلوس، عکاس نجومی یونانی این تصویر شگفت‌انگیز کروی پانوراما را از دماغه سوینو واقع در 100 کیلومتری جنوب‌غربی آتن، پایتخت یونان گرفته است. این تصویر کروی پانوراما در طول 24 ساعت گرفته شده و در مجموع حاصل ترکیب 35 تصویر از خورشید و 25 تصویر از مناظر است.

 

تصویر بی‌نظیری که عکاس برای گرفتن آن یک شبانه‌روز نخوابید

 

این عکاس نجومی در این خصوص توضیح داد: «من از صبح 30 دسامبر 2010 با دوربین خود که روی سه پایه مستقر بود، شروع به گرفتن این عکس‌ها کردم. دقیقا هر 15 دقیقه با استفاده از یک مسافت‌سنج و یک فیلتر آستروسولار که به روی لنز دوربینم نصب کرده بودم، از موقعیت خورشید عکس می‌گرفتم.

 

در یکی از این عکس‌ها وقتی خورشید به نزدیکی حداکثر ارتفاع خود رسید (هنگام ظهر)، فیلتر را در آوردم و عکس‌هایی گرفتم که درخشندگی خورشید را نشان می‌داد».

 

وی افزود: «بعد از غروب آفتاب، من عکس‌های مختلفی گرفتم تا بتوانم عبور از روز به شب را به روش طبیعی‌تری نشان دهم. شب نیز 12 عکس از منظره اطراف و آسمان گرفتم که از غرب به شرق انجام شد. در ساعت 19:30 دوربین را به طرف شمال گرداندم و شروع به گرفتن عکس‌های شب کاملا تاریک کردم که حداکثر 11 ساعت طول کشید. سپس دوربین را به جهت شمال غربی برگرداندم و به مدت نیم‌ساعت از مسیر حرکت ستارگان عکس گرفتم»./عصرایران