فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پرفروش ترین آثار دنباله دار تاریخ سینما



 

 

 

پرفروش ترین آثار دنباله دار تاریخ سینما

 

همزمان با گسترش ساخت آثار دنباله دار در هالیوود، ۱۰ فیلم سینمایی دنباله دار که به فروش بالایی دست یافته اند معرفی شدند.

 

سومین قسمت از مجموعه آثار دنباله دار «تغییر شکل دهندگان» به نام «تغییر شکل دهندگان: تاریکی ماه» (Transformers: Dark of the Moon) با فروشی برابر با یک میلیارد و ۱۱۹ میلیون دلار نخستین فیلم دنباله دار پرفروشی است که می توان به آن اشاره کرد.

 

«تغییر شکل دهندگان: تاریکی ماه» با فروشی که برای خود رقم زده است، توانسته پس از فیلم های سینمایی «آواتار» (Avatar)، «تایتانیک» (Titanic) و قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and the Deathly Hallows Part ۲)، عنوان چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان را نیز به خود اختصاص دهد.

 

همچنین قسمت های اول و دوم این مجموعه فیلم ها که «تغییر شکل دهندگان» و «تغییر شکل دهندگان: انتقام شکست خورده» (Transformers: Revenge of the Fallen) نام دارند با اکران در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ میلادی به ترتیب فروشی برابر با ۷۰۹ و ۸۳۶ میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.

 

کارگردانی هر ۳ قسمت مجموعه فیلم های «تغییر شکل دهندگان» را مایکل بی برعهده دارد و شیا لبوف نیز به عنوان نقش اول و ثابت در این آثار دنباله دار بازی می کند.

 

فیلم سینمایی «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» (The Lord of the Rings: The Return of the King) که سومین قسمت از مجموعه فیلم های دنباله دار «ارباب حلقه ها» است نیز با فروشی برابر با یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار دیگر فیلم دنباله دار پرفروش تاریخ سینما است.

 

همچنین «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» با فروش خود توانسته در رتبه پنجم پرفروش ترین آثار تاریخ سینما قرار گرید.

 

کارگردانی تمامی قسمت های فیلم های سینمایی دنباله دار «ارباب حلقه ها» را پیتر جکسون برعهده داشته است و قسمت های اول و دوم این مجموعه آثار «ارباب حلقه ها: به دنبال حلقه» (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring) و «ارباب حلقه ها: دو برج» (The Lord of the Rings: The Two Tower) نام دارند با اکران در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ میلادی به ترتیب فروشی برابر با ۸۷۰ و ۹۲۵ میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.

 

سه گانه «ارباب حلقه ها» براساس رمان جی آر آر تولکین ساخته شده اند و الیجا وود، یان مک کلن و اورلاندو بلوم بازیگران ثابت این مجموعه فیلم های اکشن هستند.

 

سومین قسمت از انیمیشن های «داستان اسباب بازی» (Toy Story) نیز با فروشی برابر با یک میلیارد و ۶۳ میلیون دلار علاوه بر اینکه عنوان پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است، توانسته با تکیه بر این مبلغ فروش پس از فیلم های سینمایی «آواتار»، «تایتانیک»، قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار»، «تغییر شکل دهندگان: تاریکی ماه»، «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» و «دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده» (Pirates of the Caribbean: Dead Man`s Chest)، در رتبه هفتم جدول پرفروش ترین آثار تاریخ سینمای جهان قرار گیرد.

 

قسمت نخست انیمیشن های «داستان اسباب بازی» در سال ۱۹۹۵ و قسمت دوم آن در سال ۱۹۹۹ میلادی اکران شده اند و توانسته اند به ترتیب فروشی برابر با ۳۶۱ و ۴۸۵ میلیون دلار را کسب کنند.

 

همچنین لی آنکریچ کارگردان سه قسمت «داستان اسباب بازی» است و تام هنکس، تیم آلن و جان کیوزاک از جمله بازیگرانی هستند که به جای شخصیت های این انیمیشن حرف می زنند.

 

مجموعه آثار اکشن تخیلی «دزدان دریایی کارائیب» که تا به امروز ۴ قسمت آن با عناوین «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) در سال ۲۰۰۳، «دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده» (Pirates of the Caribbean: Dead Man`s Chest) در سال ۲۰۰۶، «دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان» (Pirates of the Carribean: At World`s End) در سال ۲۰۰۷ و «دزدان دریایی کارائیب: روی امواج بیگانه» (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) در سال ۲۰۱۱ میلادی اکران شده اند نیز یکی دیگر از آثار دنباله دار پرفروش تاریخ سینما هستند.

 

همچنین ۴ قسمت این مجموعه فیلم ها نیز در زمان اکران به ترتیب فروشی برابر با ۶۵۴/ یک میلیارد و ۶۶/ ۹۶۳/ یک میلیارد و ۳۹ میلیون دلار را برای خود رقم زده اند.

 

جانی دپ؛ بازیگر صاحب نام سینمای هالیوود در تمامی قسمت های این مجموعه فیلم های اکشن تخیلی به عنوان نقش اول ایفای نقش کرده است.

 

قسمت سوم از مجموعه فیلم های اکشن تخیلی «مرد عنکبوتی» (Spider Man) نیز دیگر فیلم سینمایی دنباله دار پرفروشی است که می توان به آن اشاره کرد. مجموعه فیلم های سینمایی «مرد عنکبوتی» به ترتیب در سال های ۲۰۰۲، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ میلادی اکران شده اند و هرکدام به ترتیب فروشی برابر با ۸۲۱، ۷۸۳ و ۸۹۰ میلیون دلار را کسب کرده اند.

 

توبی مگور، کریستن دانست و جیمز فرانکو از جمله بازیگران ثابت مجموعه فیلم های «مرد عنکبوتی» هستند.

 

مجموعه انیمیشن های «عصر یخبندان» (Ice Age) نیز که به ترتیب با عناوین «عصر یخبندان» در سال ۲۰۰۲، «عصر یخبندان: ذوب» (Ice Age: The Meltdown) در سال ۲۰۰۶ و «عصر یخبندان: سقوط دایناسورها» (Ice Age: Dawn of the Dinosaurs) در سال ۲۰۰۹ میلادی اکران شده اند دیگر انیمیشن دنباله دار تاریخ سینما به شمار می آید.

 

این انیمیشن ها به ترتیب فروشی برابر با ۳۸۳، ۶۵۵ و ۸۸۶ میلیون دلار را با اکران در سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان برای خود رقم زده اند.

 

انیمیشن های «شرک» (Shrek) که به ترتیب در سال های ۲۰۰۱، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ میلادی اکران شده اند نیز از پرفروش ترین مجموعه آثار دنباله دار سینمای جهان محسوب می شوند.

 

عناوین ۴ قسمت این مجموعه انیمیشن ها «شرک»، «شرک ۲»، «شرک سوم» (Shrek the Third) و «شرک برای همیشه» (Shrek Forever After) است و این آثار با اکران در سینماهای آمریکای شمالی و سایر کشورهای جهان به ترتیب فروشی برابر با ۴۸۴، ۹۱۹، ۷۹۸ و ۷۵۲ میلیون دلار را برای خود رقم زده اند،.

 

مایک میر، ادی مرفویس و کامرون دیاز از جمله بازیگرانی هستند که در تمام قسمت های انیمیشن هاس «شرک» به جای شخصیت های «شرک»، «خر» و «پرنسس فیونا» حرف زده اند.

مجموعه فیلم های «هری پاتر» نیز دیگر آثار دنباله دار پرفروش تاریخ سینمای جهان هستند که بر اساس رمان های پرفروش و مشهور جی آر رولینگ ساخته می شوند.

 

قسمت های پیشین مجموعه فیلم های «هری پاتر» که «هری پاتر و سنگ جادوگر» (Harry Potter and the Sorcerer&#۰۳۹;s Stone) ، «هری پاتر و تالار اسرار» (Harry Potter and the Chamber of Secrets)، «هری پاتر و زندانی آزکابان» (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)، «هری پاتر و جام آتش» Harry Potter and the Goblet of Fire)) ، «هری پاتر و محفل ققنوس» (Harry Potter and the Order of the Phoenix)، «هری پاتر و شاهزاده دو رگه» (Harry Potter and the Half Blood Prince)، قسمت اول «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and Deathly Hallows: Part ۱) و قسمت دوم «هری پاتر و مقدسان مرگبار» نام دارند در سال های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی روی پرده سینماها رفته اند و تا به امروز مجموع فروشی برابر با ۵/۷ میلیارد دلار را برای خود رقم زده اند، به طوری که فروش هرکدام از این فیلم های سینمایی به شرح زیر است:

 

«هری پاتر و سنگ جادوگر»، ۹۷۵ میلیون دلار/ «هری پاتر و تالار اسرار»، ۸۷۹ میلیون دلار/ «هری پاتر و زندانی آزکابان»، ۷۹۷ میلیون دلار/ «هری پاتر و جام آتش»، ۸۹۷ میلیون دلار/ «هری پاتر و محفل ققنوس»، ۹۴۰ میلیون دلار/ «هری پاتر و شاهزاده دو رگه»، ۹۳۵ میلیون دلار/ «هری پاتر و مقدسان مرگبار، قسمت اول»، ۹۵۶ میلیون دلار/ «هری پاتر و مقدسان مرگبار، قسمت دوم»، یک میلیارد و ۳۲۷ میلیون دلار.

 

دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون بازیگران جوانی هستند که در تمامی فیلم های سینمای «هری پاتر» به ترتیب در نقش «هری پاتر»، «رون» و «هرمیون» ایفای نقش کرده اند.

 

مجموعه فیلم های «گرگ و میش» (The Twilight) نیز از جمله آثار دنباله دار پرفروش تاریخ سینمای جهان هستند. تا به امروز سه قسمت از این مجموعه فیلم ها با عنوان «گرگ و میش» (Twilight)، «حماسه گرگ و میش: ماه جدید» (The Twilight Saga: New Moon) و «حماسه گرگ و میش: کسوف» (The Twilight saga: Eclipse) به ترتیب در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ میلادی روی پرده سینماها رفته است و قسمت چهارم آن ها نیز طی ۲ اپیزود با عنوان «حماسه گرگ و میش: شکست» (The Twilight Saga: Braking Dawn) به ترتیب در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی روی پرده سینماهای سراسر جهان می رود.

 

هرکدام از قسمت های اکران شده این مجموعه آثار دنباله دار نیز در زمان اکران توانسته اند به ترتیب فروشی برابر با ۳۹۲، ۷۰۹ و ۶۹۸ میلیون دلار را برای خود رقم بزنند.

 

کریستین استوارت، رابر پتینسون و تایلر لاتنر بازیگران جوانی هستند که در این مجموعه فیلم های دنباله دار به ترتیب به عنوان «بلا اوانس»، «ادوار کولن» و «جیکوب بلک» ایفای نقش رده اند.

 

دیگر فیلم دنباله دار پرفروش تاریخ سینمای جهان «نابودگر» (The Terminator) است که با عناوین «نابودگر»، «نابودگر ۲: روز قضاوت» (Terminator ۲: Judgment Day)، «نابودگر: برخواست ماشین ها» (Terminator ۳: Rise of the Machines) و «نابودگار رستگاری» (Terminator Salvation) است که به ترتیب در سال های ۱۹۸۴، ۱۹۹۱، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ میلای اکران شده اند.

 

آرنولد شوارتزنگر در تمامی قسمت های این آثار دنباله دار ایفای نقش کرده است و ۴ قسمت «نابودگر» به ترتیب فروشی برابر با ۷۸، ۵۱۹، ۴۳۳ و ۳۷۱ میلیون دلار را برای خود رقم زده است.... / خبرگزاری سینمای ایران 


ویدیو مرتبط :
دنباله ی ستاره دنباله دار چگونه درست می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرفروش‌ترین فیلم‌های غیرانگلیسی‌ زبان تاریخ سینما



در سال‌های اخیر علاقه به فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان در میان تماشاگران در سراسر دنیا افزایش پیدا کرده است.
خبرآنلاین: در سال‌های اخیر علاقه به فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان در میان تماشاگران در سراسر دنیا افزایش پیدا کرده است.
فیلم تایوانی «ببر خیزان، اژدهای پنهان» ساخته آنگ لی برابر با آمار وبسایت Box Office Mojo با بیش از 128 میلیون دلار پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان تاریخ سینماست.
«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران با 7.009.005 میلیون دلار در رده سی و هفتم پرفروش‌ترین‌ فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان قرار دارد.
 
در این گزارش تصویری 20 فیلم پرفروش در نظر گرفته شده است.

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
1- «ببر خیزان، اژدهای پنهان» Crouching Tiger, Hidden Dragon / آنگ لی، 2000، تایوان، هنگ کنگ، آمریکا، چین / فروش جهانی: 128.078.872 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
2- «زندگی زیباست» Life Is Beautiful‌ / روبرتو بنینی، 1997، ایتالیا / فروش جهانی: 57.563.254 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
3- «قهرمان» Hero / ژانگ ییمو، 2002، چین و هنگ کنگ / فروش جهانی: 53.710.019 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
4- «هزارتوی پن ‌Pan's Labyrinth / گی‌یرمو دل تورو، 2006، اسپانیا، مکزیک، آمریکا / فروش جهانی: 37.634.615 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
5- «آملی» Amelie‌ / ژان-پی‌یر ژونه، 2001، فرانسه، آلمان / فروش جهانی: 33.225.499 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
6- «بی‌باک» Fearless / رانی یو، 2006، چین، هنگ کنگ، آمریکا / فروش جهانی: 24.633.730 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
7- «پستچی» Il Postino / مایکل رادفورد، 1994، ایتالیا، فرانسه، بلژیک / فروش جهانی: 21.848.932 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
8- «مثل آب برای شکلات» Like Water For Chocolate / آلفونسو آرائو، 1992، مکزیک / فروش جهانی: 21.665.468 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
9- «قفس پرنده» ‌‌La cage aux folles / ادوارد مولینارو، 1978، فرانسه، ایتالیا / فروش جهانی: 20.424.259 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
10- «جنب و جوش کونگ فو» Kung Fu Hustle / استفن چو، 2004، هنگ کنگ، چین / 17.108.591 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
11- «خاطرات موتورسیکلت» The Motorcycle Diaries / والتر سالس، 2004، آرژانتین، آمریکا، شیلی، پرو، برزیل، بریتانیا، آلمان، فرانسه) / 16.781.387 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
12- «میمون آهنی» Iron Monkey / یوئن وو-پینگ، 1993، هنگ کنگ / 14.694.904 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
13- «عروسی موسمی» Monsoon Wedding / میرا نائیر، 2001، هند، آمریکا، ایتالیا، آلمان، فرانسه / 13.885.966 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
14- «و مادر تو هم» Y Tu Mamá También / آلفونسو کوارون، 2001، مکزیک / 13.839.658 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
15- «بازگشت» Volver / پدرو آلمودوار، 2006، اسپانیا / 12.889.867 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
16- «زیر همان ماه» Under the Same Moon / پاتریشیا ریگن، 2007، مکزیک، آمریکا / 12.590.147 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
17- «سینما پارادیزو» Cinema Paradiso / جوزپه تورناتوره، 1988، ایتالیا، فرانسه / 12.397.210 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
18- «محافظ» The Protector / پراچیا پینکائو، 2005، تایلند / 12.044.087 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
19- «زیردریایی» Das Boot / وولفگانگ پترسن، 1981، آلمان غربی / 11.487.676 میلیون دلار

معرفی پرفروش ترین فیلم های تاریخ , تصاویر پرفروش ترین فیلم ها
20- «زندگی دیگران» The Lives of Others / فلوریان هنکل فون دونرسمارک، 2006، آلمان / 11.286.112 میلیون دلار