فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پرفروشترین فیلمهای سینمای جنگ +تصاویر



اخبار فرهنگی - پرفروشترین فیلمهای سینمای جنگ + تصاویر

محبوبیت فیلمهای جنگی به حدی است که فروش انها گاهی به چند صد میلیون دلار می رسد و جزئی از فرهنگ ملی سینما می شوند.

 

 

 

 




مخاطبان سینما میل زیادی به تماشای اسلحه، انفجار و و سکانسهای مرگ قهرمان داستان دارند. اینها مفاهیمی هستند که در سینمای جنگ با آنها رو به رو می شویم. از آنجا که در سینمای جنگ زیباترین حرکتها ی قهرمانانه  و وطن پرستانه را می بینیم این گونه فیلمها ژانر خاصی را به خود اختصاص داده اند. بسیاری از مخاطبان سینما نیز از طرفداران پر و پا قرص این گونه فیلمها هستند. محبوبیت فیلمهای جنگی به حدی است که فروش انها گاهی به چند صد میلیون دلار می رسد و جزئی از فرهنگ ملی سینما می شوند.

با پرفروشترین فیلمهای ژانر جنگ در گزارش زیر آشنا شوید.


نجات سرجوخه رایان
کارگردان: استیون اسپیلبرگ
فروش: 481 میلیون و 840 هزار دلار

اخبار,اخبار فرهنگی,تصاویر فیلم نجات سرجوخه رایان,پرفروش ترین فیلم های جنگی


300
کارگردان: زک اسنایدر
فروش: 456 میلیون و 68 هزار دلار

اخبار,اخبار فرهنگی,تصاویر فیلم 300,پرفروش ترین فیلم های جنگی


پرل هاربور
کارگردان: مایکل بی
فروش:449 میلیون و 220 هزار دلار

اخبار,اخبار فرهنگی,تصاویر فیلم پرل هاربور,پرفروش ترین فیلم های جنگی


عوضی های ناشناس
کارگردان: کوئنتین تارانتینو
فروش: 321 میلیون و 455 هزار دلار

اخبار,اخبار فرهنگی,تصاویر فیلم عوضی های ناشناس,پرفروش ترین فیلم های جنگی


وطن پرست
کارگردان: رولاند امریش
فروش: 215 میلیون و 294 هزار دلار

اخبار,اخبار فرهنگی,تصاویر فیلم وطن پرست,پرفروش ترین فیلم های جنگی


شجاع دل
کارگردان: مل گیبسون
فروش: 210 میلیون و409 هزار دلار

اخبار,اخبار فرهنگی,تصاویر فیلم شجاع دل,پرفروش ترین فیلم های جنگی


والکری
کارگردان: برایان سینگر
فروش: 200 میلیون و 276 هزار دلار

اخبار,اخبار فرهنگی,تصاویر فیلم والکری,پرفروش ترین فیلم های جنگی


اسب جنگ
کارگردان: استیون اسپیلبرگ
فروش: 177 میلیون و 584 هزار دلار

اخبار,اخبار فرهنگی,تصاویر فیلم اسب جنگ,پرفروش ترین فیلم های جنگی


طلوع باز سیاه
کارگردان: ریدلی اسکات
فروش:172 میلیون و 989 هزار دلار

اخبار,اخبار فرهنگی,تصاویر فیلم طلوع باز سیاه,پرفروش ترین فیلم های جنگی


اینک آخرالزمان
کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا
فروش: 150 میلیون دلار

اخبار,اخبار فرهنگی,تصاویر فیلم اینک آخرالزمان,پرفروش ترین فیلم های جنگی

 

اخبار فرهنگی - سینما خبر


ویدیو مرتبط :
پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترین فیلمهای سینمای جنگ + تصاویر



برترین فیلمهای سینمای جنگ,فیلمهای جنگی

برترین فیلمهای سینمای جنگ + تصاویر

این فیلم‌ها بیشتر مربوط به جنگ‌های ارتش‌ها توسط نیروی زمینی، نیروی هوایی و نیروی دریایی و گاه در مورد اسیران جنگی، عملیات‌های مخفی نظامی و آموزش نظامی است.

فیلم جنگی یکی از ژانرهای فیلم است که در مورد موضوعات مربوط به جنگ ساخته می‌شود. این فیلم‌ها بیشتر مربوط به جنگ‌های ارتش‌ها توسط نیروی زمینی، نیروی هوایی و نیروی دریایی و گاه در مورد اسیران جنگی، عملیات‌های مخفی نظامی و آموزش نظامی است. این فیلم‌ها زندگی روزمره نظامی و غیر نظامی افراد در زمان جنگ را به نمایش می‌کشد. این داستان‌ها ممکن است خیالی، بر مبنای حقیقت تاریخی، زندگی‌نامه‌ای و یا تاریخ متناوب باشد. در مقابل فیلم‌های ضد جنگ نیز ساخته می‌شود که درد و وحشت جنگ را از دیدگاه سیاسی و ایدئولوژیک به نمایش می‌گذارد.

اینک آخرالزمان (Apocalypse Now)‏
اینک آخرالزمان (Apocalypse Now)‏محصول ۱۹۷۹، نام یکی از فیلم‌های مشهور آمریکایی است.کارگردان آن فرانسیس فورد کاپولا، و فیلم‌نامه‌نویسان آن جان میلوس و فرانسیس فورد کاپولا هستند. داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان دل تاریکی نوشتهٔ جوزف کنراد است.در میانه جنگ ویتنام، ستوان ویلارد (مارتین شین) بر طبق فرمانی کاملاً سری از ستاد مشترک ارتش آمریکا به دنبال سرهنگ کورتز (مارلون براندو) متمرد که در جنگلهای سخت‌گذر ویتنام پناه گرفته است می‌رود تا او را بکشد، اما...

 برترین فیلمهای سینمای جنگ,فیلمهای جنگی

 دکتر استرنجلاو
دکتر استرنجلاو یا: چگونه یاد گرفتم دست از هراس بردارم و به بمب عشق بورزم (به‌طور خلاصه دکتر استرنجلاو) فیلمی است به سال ۱۹۶۴ به کارگردانی استنلی کوبریک. محتوای فیلم، کمدی سیاه وقایع جنگ سرد است.جک ریپر ژنرال روان پریش ارتش و رئیس یک پایگاه هوایی در امریکاست که در اقدامی خودسرانه، تهاجمی هسته‌ای علیه شوروی به راه می‌اندازد و رئیس‌جمهور و سیاستمداران آمریکا پس از آگاهی از این عمل با تجمع در اتاق فرماندهی جنگ ایالات متحده به‌دنبال راهی برای توقف این حملات می‌گردند.

  برترین فیلمهای سینمای جنگ,فیلمهای جنگی

   نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan)‏
نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan)‏ نام فیلمی جنگی محصول سال ۱۹۹۸ می‌باشد که به کارگردانی استیون اسپیلبرگ ساخته شده‌است. داستان این فیلم در طول نبرد نرماندی در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. ۲۷ دقیقه آغازین فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در ۶ ژوئن ۱۹۴۴ را نشان می‌دهد، بسیار مشهور است. تام هنکس در نقش کاپیتان جان میلر به همراه هفت سرباز دیگر مأموریت می‌گیرند تا سرباز جیمز فرانسیس رایان را پیدا کنند و به خانه برگردانند. او سه برادر داشته که همگی در جنگ کشته شده‌اند و به دستور فرمانده کل ارتش، رایان می‌تواند به پیش مادرش بازگردد.

 برترین فیلمهای سینمای جنگ,فیلمهای جنگی

 «خط باریك سرخ» (The thin Red Line)
«خط باریك سرخ» فیلمی در ژانر جنگ است كه «ترنس مالیك» در سال 1998 آن را بر اساس كتاب «جیمز جونز» ساخت. این فیلم نسخه ای داستانی از نبرد كوه آستن كه به سال های جنگ جهانی دوم بازمی گردد.

 برترین فیلمهای سینمای جنگ,فیلمهای جنگی

 جوخه (Platoon)
فیلم جوخه (Platoon)، فیلمی از الیور استون دربارهٔ جنگ ویتنام محصول سال ۱۹۸۶ شرکت اُرایون پیکچرز است.

 برترین فیلمهای سینمای جنگ,فیلمهای جنگی

 توهم بزرگ (La Grande Illusion)
فیلم توهم بزرگ (La Grande Illusion) فیلم داستانی جنگی، به کارگردانی ژان رنوار و محصول سال ۱۹۳۷ کمپانی فرانسوی R.A.C می‌باشد.اسیران فرانسوی جنگ جهانی اول در تلاش برای فرار از اسارت هستند.

 برترین فیلمهای سینمای جنگ,فیلمهای جنگی

 «نبرد الجزایر» (The Battle of Algiers)
»نبرد الجزایر» فیلمی به كارگردانی «جیلو بونتیكورفو» است كه در سال 1966 ساخته شد. این فیلم برگرفته از وقایعی است كه در سالهای 1954 تا 1962  نیروهای الجزایری برای رهایی از سلطه فرانسه در شمال آفریقا انجام دادند.

 برترین فیلمهای سینمای جنگ,فیلمهای جنگی

  نامه‌هایی از ایوجیما (Letters From Iwo Jima)
نامه‌هایی از ایوجیما (Letters From Iwo Jima)‏ نام یک فیلم درام جنگی به کارگردانی کلینت ایستوود در سال ۲۰۰۶ است. این فیلم دنباله فیلم پرچم‌های پدران ما در همین سال است که البته در نظر سنجی‌ها نمرات بهتری دریافت کرده‌است.در نبرد ایوجیما در جنگ جهانی دوم... گروهی سرباز جوان و بی تجربه آمریکایی در پی قهرمان شدن وارد جزیره ایووجیما در ژاپن می شوند تا پرچم آمریکا را به اهتزاز در آورند. عکسی از این واقعه تاریخی گرفته می شود. از زاویه ای که صورت هیچ کس مشخص نیست. یک درگیری بعد از گرفتن عکس رخ می دهد که در آن 2 سرباز حاضر در عکس کشته می شوند. اما در مراسم‌ها و مجالس تقدیر از کسانی که پرچم را کاشتند 2 سرباز جوان و خام ( که یکی شان سرخ‌پوست است_ ایستوود بر تبعیض نژاد اشاره می کند) اشتباها به جای آن دو شهید قهرمان شناخته شده اند....

 برترین فیلمهای سینمای جنگ,فیلمهای جنگی

 

منبع:cinemakhabar.ir