فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«پرشس» جوایز «اسپیریت» را درو کرد!



 

«پرشس» جوایز «اسپیریت» را درو کرد!

 

فیلم دلخراش «پرشس» با یک پیروزی قاطع پنج جایزه «اسپیریت» ازجمله جایزه بهترین فیلم سینمایی را از آن خود کرد. «گابوری سیدیبه» و «مونیک» به ترتیب جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کردند.


در مراسم اهدای جوایز اسپیریت که فقط به فیلم‌های هنری و مستقل تعلق می‌گیرد، بسیاری از نامزدهای جایزه اسکار مثل کالین فرث، هلن میرن، و کری مالیگان حضور داشتند.


بی بی سی نوشت: فیلم «یک آموزش» مالیگان برنده اسپیریت بهترین فیلم خارجی شد و جف بریجز بازیگر کهنه کار هالیوود هم جایزه بهترین بازیگر مرد را به دست آورد.


«وودی هرلسون» هم برای بازی در درام جنگی «پیغام رسان» جایزه اسپیریت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد.


جایزه بهترین فیلم نخست به «دل دیوانه» تعلق گرفت و جایزه بهترین مستند هم به فیلم «داستان آنویل» که درباره گروه موسیقی هوی متال «آنویل» است، رسید.


فیلم پرشس جایزه بهترین فیلمنامه را برای «جفری فلچر» فیلمنامه‌نویس آن به ارمغان آورد، و لی دانییلز هم جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد.


فیلم «یک مرد جدی» ساخته برادران کوئن که نامزد اسکار بهترین فیلم سینمایی نیز هست، جایزه «رابرت آلتمن» را به دست آورد.


جایزه رابرت آلتمن به فیلمی تعلق می گیرد که درحال و هوای آثار رابرت آلتمن فقید ساخته شده باشد.


ویدیو مرتبط :
درو کردن جوایز موسیقی توسط چاوشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک سریال سیاسی جوایز اسکار تلویزیونی را درو کرد



جوایز اسکار, جوایز اسکار تلویزیونی,اخبار فرهنگی

تلویزیون - سریال «میهن» رکورددار شصت و چهارمین دوره جوایز امی شد که از آن به عنوان معادل اسکار در دنیای تلویزیون یاد می‌شود.

تاریخ 64 ساله جوایز امی، امسال یکی از رقابتی‌ترین سالها بود. سریال «میهن» موفق شد به سلطه چهار ساله «مردان خشن» خاتمه دهد و در مراسمی که در سالن کداک تیه‌تر (دوشنبه صبح به وقت تهران) برگزار شد، جایزه بهترین سریال داستانی را از آن خود کند.

این سریال که فصل دوم آن از 30 سپتامبر روی آنتن شبکه شوتایم می‌رود، همچنین جایزه بهترین بازیگر زن و مرد سریال درام را به ترتیب برای کلر دینز و دمین لوییس به ارمغان آورد و در مجموع با بردن شش جایزه با سریال «بازی تاج و تخت» که برنده شش جایزه بخش فنی شده بود برابری کرد. (جوایز بخش فنی 15 سپتامبر اهدا شد.)

در این بین سریال کمدی «خانواده مدرن» از شبکه ای‌بی‌سی هم تاریخ‌ساز شد و با بردن جایزه امی بهترین سریال کمدی به جمع سریال‌های کمدی چون «30 راک»، «برنامه دیک وان دیک»، «برنامه مری تایلر مور» و «تاکسی» پیوست که هر کدام سه بار برنده این جایزه شده‌اند. سریال «فریزر» با پنج بار و «در خانواده» و «چیرز» با چهار بار بردن امی رکوردداران این بخش هستند.

با اینکه شبکه اچ‌بی‌او جوایز اصلی امی را به خانه نبرد، اما امسال با گرفتن 23 جایزه در مجموع (به لطف جوایز بخش فنی) باز هم در میان شبکه‌های تلویزیونی رکورددار بردن جوایز امی شد. در این بین فیلم تلویزیونی «تغییر بازی» با موضوع انتخابات به کمک اچ‌بی‌او آمد. این سریال پس از «میهن» رکورددار جوایز امی است و برنده چهار جایزه امی از جمله جایزه بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی شد.

امسال را باید سال سریال‌های سیاسی گذاشت؛ «میهن» برانده اصلی جوایز داستان یک مامور سازمان سیا است که فکر می‌کند یک قهرمان جنگی، تروریست است و با پیش رفتن داستان متوجه می‌شویم او اشتباه نمی‌کند.

این سریال جایزه امی بهترین فیلمنامه سریال داستانی را هم برد. «تغییر بازی» به موضوع انتخابات و تلاش سارا پالین در انتخابات می‌پردازد. «هتفیلدها و مکوی‌ها» نیز با اینکه چندان سیاسی نیست اما داستانش به درگیری دو خانواده قدیمی آمریکا می‌پردازد که بخش قالب توجهی از تاریخ این کشور را رقم زدند.

دیگر سریالی که امسال چهار جایزه امی برد «امپراتوری پیاده‌روی تخته‌کوب» است که جایزه مهم بهترین کارگردانی را برای تیم فان پات به ارمغان آورد، این سریال به سازوکار گروه‌های مافیایی در دوران منع مشروبات الکلی می‌پردازد. و در آخر «بازی تاج و تخت» با رویکردی فانتزی-حماسی به تلاش چندین خاندان برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی می‌پردازد.

سه سریال «مردان خشن»، «دانتن ابی» و «بدبیاری» از جمله سریال‌هایی بودند که پایین‌تر از حد انتظار عمل کردند؛ مگی اسمیت برای «دانتن ابی» جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل و آرون پل برای «بدبیاری» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برد. پل در سه سال گذشته دو بار برنده این جایزه شده است.

«مردان خشن» اگر امسال برنده جایزه امی بهترین سریال درام می‌شد به جمع سریال‌های «بلوز های استریت»، «قانون لس‌آنجلس» و «کرانه غربی» می‌پیوست که هر کدام برنده پنج جایزه امی بهترین سریال درام شده‌اند. «مردان خشن» در حالی با دستان خالی از مراسم امی به خانه بازگشت که در 17 رشته نامزد بود.

در بخش سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی دو بازیگر معروف هالیوود موفق بودند؛ کوین کاستنر برای «هتفیلدها و مکوی‌ها» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی و جولین مور برای «تغییر بازی» برنده جایزه بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی شد. مور پس از گرفتن جایزه گفت: «خوشحالم که نقش پالین برایم موفقیت به همراه داشت چون خود پالین مرا ناامید کرده است.»

در بخش یادمان جوایز امی، ران هوارد کارگردان «یک ذهن زیبا» یاد اندی گریفیث را گرامی داشت.

فهرست برندگان جوایز امی 2012 به شرح زیر است:

بهترین سریال کمدی: «خانواده مدرن»

بهترین سریال درام: «میهن»

بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: «تغییر بازی»

بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: کوین کاستنر برای «هتفیلدها و مکوی‌ها»

بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: جولین مور برای «تغییر بازی»

بهترین کارگردان سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: دنی استرانگ برای «تغییر بازی»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: تام برنجر برای «هتفیلدها و مکوی‌ها»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: جسیکا لنگ برای «داستان وحشت آمریکایی»

بهترین برنامه کمدی یا گوناگون: «برنامه روزانه جان استیوارت»

بهترین کارگردان برنامه گوناگون: گلن ویس برای «شصت و پنجمین سال جوایز تونی»

بهترین بازیگر زن سریال درام: کلر دینز برای «میهن»

بهترین بازیگر مرد سریال درام: دمین لوییس برای «میهن»

بهترین کارگردان سریال درام: تیم فان پاتن برای «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال درام: مگی اسمیت برای «دانتن ابی»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال درام: آرون پل برای «بدبیاری»

بهترین فیلمنامه سریال درام: الکس گانسا، هوارد گوردن و گیدئون رف برای «میهن»

بهترین برنامه واقعنمای مسابقه‌ای: «مسابقه شگفت‌انگیز»

بهترین بازیگر زن سریال کمدی: جولیا لوئبی-دریفوس برای «Veep»

بهترین بازیگر مرد سریال کمدی: جان کرایر برای «دو مرد و نصفه»

بهترین کارگردان سریال کمدی: استیو لویتان برای «خانواده مدرن»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال کمدی: جولی بوون برای «خانواده مدرن»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال کمدی: اریک استون‌استریت برای «خانواده مدرن»

بهترین فیلمنامه سریال کمدی: لوئیس سی. کی. برای «لویی»

ترجمه: حسین عیدی‌زاده... / خبرآنلاین