فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پرداختن به اسکار فرهادی ممنوع؛ به جز «هفت»!



جایزه اسکار اصغر فرهادی, جایزه اسکار

 

یک

یک منبع آگاه بیان کرد: ممنوعیت اعلام خبر و تحلیل جریان جایزه اسکار اصغر فرهادی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی به غیر از برنامه های تخصصی مثل «هفت» وجود دارد. و برنامه نود برخلاف اعتراضات مجری این برنامه با تغییرات بینادی تا پایان سال به شبکه ورزش منتقل می شود.

به گزارش سینما پرس به نقل از یک منبع آگاه تغییراتی در برنامه های سیما به زودی رخ می دهد. این تغییرات که به صورت مشخص با برنامه نود آغاز خواهد شد، براساس سیاست های کلان سیما درحال رخ دادن است.

بنا به این گزارش و بر مبنای توقف یک هفته ای برنامه نود، اخباری حول تحولاتی در این برنامه منتشر شد. با توجه به برنامه های انتخاباتی سیما، برنامه های نود و هفت این هفته زمانی برای پخش در کنداکتور شبکه پیدا نکردند. با اعلام این خبر از طرف روابط عمومی شبکه سه سیما، عادل فردوسی پور بیان کرد که از سیما زمانی برای آنتن شبنه درخواست کرده است، اما سیما با این مسئله موافقت نکرد و از تعطیلی برنامه نود در ۱۵ اسفندماه و حتی احتمال نبود این برنامه در آخرین هفته اسفندماه خبر داد.

بر اساس این خبرهای پراکنده منتشر شده، مبنع آگاهی از سازمان صدا و سیما ضمن تأیید این خبر بیان کرد: سیما قصد اجرای تغییراتی در برنامه های شبکه های مختلف دارد. این تغییرات از دکور و محتوا آغاز شده و شامل تغییراتی بنیادی تری خواهد شد، برنامه نود از جمله برنامه هایی است که در لیست این دگرگونی ها قرار گرفته است. این برنامه با راه اندازی شبکه ورزش به زودی به آنتن این شبکه منتقل خواهد شد، و تعطیلی دو هفته ای که برای این برنامه رخ داده است به علت همین تحولاتی است که در ساختار و شمایل برنامه اتفاق خواهد افتاد.

 

مجریان ویترین برنامه ها هستند نه مالک آن

وی در پاسخ به اعتراضات فردوسی پور در مورد این تعطیلی ها و حتی تغییر شبکه برای پخش این برنامه اعلام کرد: این برنامه ها متعلق به صدا و سیماست و مجریان به عنوان ویترین هایی از برنامه محسوب می شوند که با توجه به احترامی که برای استقبال مخاطبان از آن وجود دارد، حضورشان مداوم شده است؛ اما لزوما این دلیلی بر مالکیت برنامه ها نیست.

وی در ادامه افزود: برمبنای برنامه ریزی سیما شبکه ورزش در تا آخر امسال و یا در هفته های نخستین سال ۹۱ رسما افتتاح می شود و بی شک با افتتاح این شبکه برنامه نود به عنوان یک برنامه تخصصی ورزشی به این شبکه منتقل خواهد شد.

ممانعت از اعلام خبر و تبریک موفقیت فیلم فرهادی در اسکار بر اساس رویکرد تخصصی برنامه ها

براساس این گزارش این منبع آگاه از اطلاع رسانی در مورد اخبار مرتبط به جوایز فیلم «جدایی نادر از سیمین» گفت: اعلام خبر این جوایز در حیطه اختیارات گروه سیاسی شبکه ها قرار دارد.

وی در مورد این که برنامه های شبکه های مختلف از اعلام این خبر و یا بیان تبریکات مختلف به این مناسبت و حتی اعلام تبریک از سوی مهمانان تلفنی برنامه ها!، جلوگیری می کنند، بیان کرد: رویکرد سیما با توجه به تخصص برنامه های مختلف تعریف می شود. هر برنامه با توجه به نگاه و رویکرد تخصصی خود به مسائل و اخبار گوناگون می پردازد. مسلما این خبر به برنامه هایی با موضوعیت سینمایی همچون «هفت» بازمی گردد. و صرف بیان خبر از طریق برنامه های خبری گوناگون اتفاق خواهد افتاد اما تحلیل این مسئله با توجه به رویکرد تخصصی متعلق به برنامه های مشخصی از سیما می شود و این ممانعت از سمت سیما و براساس رویکرد تخصصی هر برنامه رخ داده است.... /خبرگزاری سینمای ایران 


ویدیو مرتبط :
مراسم اسکار 2012-گرفتن جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس/فرهادی ،لیلا حاتمی و معادی در اسکار



 

 

تیم "جدایی نادر از سیمین" در مقابل سالن برگزاری هشتاد و چهارمین دوره اسکار

 

 

 

جدایی نادر از سیمین,جایزه اسکار  جدایی نادر از سیمین

 

 

جدایی نادر از سیمین,جایزه اسکار  جدایی نادر از سیمین

 

 

جدایی نادر از سیمین,جایزه اسکار  جدایی نادر از سیمین