فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

پدیده های موسیقی 90آیا امسال موفق می شوند؟


در فضای مجازی برخی از چهره ها توانستند به خوبی خودی نشان دهند و برای خودشان در موسیقی زیرزمینی هویت و نامی دست و پا کنند که پیش بینی می شود امسال وارد دنیای مجاز موسیقی شده و بتواند در فضایی رسمی تر به فعالیتشان ادامه دهند.

تماشا: سال گذشته بازار موسیقی باتوجه به داغ بودن بازار کنسرت ها و آلبوم های پاپ، آن طور که باید و شاید نتوانست چهره های جدید را به خود ببیند و بتواند پدیده ای جدید را رو کند. اما در عین حال در فضای مجازی برخی از چهره ها توانستند به خوبی خودی نشان دهند و برای خودشان در موسیقی زیرزمینی هویت و نامی دست و پا کنند که پیش بینی می شود امسال وارد دنیای مجاز موسیقی شده و بتواند در فضایی رسمی تر به فعالیتشان ادامه دهند. در این گزارش سعی شده برخی از این چهره های پرطرفدار را معرفی کنیم.

بیا با من مدارا کن...



اگر قرار به معرفی پدیده باشد قطعا "شهرام شکوهی" بزرگ ترین اتفاق سال قبل، در بازار موسیقی کشور است که در سال جدید قطعا خیلی بیشتر از او خواهم شنید. این خواننده قرار است امسال تور کنسرت هایش را آغاز کند تا مخاطبانش بتوانند از نزدیک شاهد اجرای زنده خواننده مورد علاقه شان باشند. قطعا این خواننده در صورت اجرای زنده ای قابل قبول، همه قابلیت های ستاره شدن در بازار موسیقی کشور را دارد و می تواند در سال جدید به انتخاب اول خیلی ها تبدیل شود.



ستاره می شود...



نام "مرتضی پاشایی" پس از خواندن آن قطعه سوزناک برای ناصر حجازی بر سر زبان ها افتاد. قطعه ای که در تمام مراسم های یادبود این بزرگ مرد فوتبال ایران شنیده می شد و با استقبال گسترده مخاطبان موسیقی توام شد. همین اتفاق باعث شد این جوان متولد سال 1363 و ساکن آریاشهر، خیلی زود نامش بر سر زبان ها بیفتد و بتواند خودی نشان دهد. طولی نکشید که پاشایی سر از صداوسیما درآورد و ملودی تیتراژ سریال «شیدایی» با صدای علی لهراسبی را خواند تا رفته رفته وجهه ای رسمی تر و قابل قبول تر را برای خود دست و پا کند. گفته می شود او تمام مراحل رسمی شدن را گذرانده و آلبومش برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی وزارت ارشاد فرستاده شده است. انتشار آلبوم او در سال جدید اتفاقی است که می تواند قضاوت را درباره این جوان راحت تر و بهتر کند.



امکانش هست؟!

کسانی که پیگیر موسیقی زیرزمینی هستند، قطعا شناخت خوبی از رَپر پُر سروصدای ایرانی با لقب «مانکن» دارند و با موسیقی او به خوبی آشنا هستند. «امیر مسعود» ازجمله خواننده های این گروه بود که در بخش هایی از ترانه های این رپر با او همراه بوده و از این طریق توانسته نامش را بر سر زبان ها بیندازد. شاید زیاد باورکردنی نباشد اما «امیر مسعود» همه مجوزها را برای انتشار آلبومش گذرانده و آلبومش در آستانه انتشار قرار دارد. آلبومی تماما پاپ که دیگر خبری از حال و هوای ویدئوهای جناب «مانکن» در آن نیست و طرز فکر و ایده های کاملا مستقل خود «امیر مسعود» را در خود جای داده است. رامین بصیرت نیا، تهیه کننده این آلبوم است و قطعا در شش ماهه اول سال، آن را در بازار موسیقی کشور خواهیم دید.



حضوری پس از سال  ها



"علی عبدالمالکی" از جمله پدیده های چند سال اخیر بازار موسیقی کشور بوده و هست و کنسرت رسمی اش در اواخر سال قبل این نوید را به طرفدارانش داد که او به زودی وارد جرگه هنرمندان رسمی بازار موسیقی خواهد شد و استقبال از این کنسرت هم دلیل محکمی به محبوبیت این خواننده در بین مردم بود. آهنگری، مدیر برنامه های عبدالمالکی، درباره فعالیت های رسمی این خواننده در سال جدید، به تماشا می گوید:

«آلبوم رسمی عبدالمالکی شش ماه است که آماده انتشار است و همه مجوزهای آن هم اخذ شده اما خود علی باز اعتقاد دارد که برای آلبوم اول، خیلی بیشتر باید وقت گذاشت و همین باعث شده که تغییرات زیادی را در کلیت آلبوم اولش بدهد. ما دوباره برخی کارها را برای اخذ مجوز روانه ارشاد کرده ایم تا آلبوم در بهترین حالت ممکن وارد بازار موسیقی کشور شود. اما اواسط تیر، کنسرت دیگری را برنامه ریزی کرده ایم که این بار با تغییراتی بزرگ نسبت به برنامه اول، روی سن خواهیم رفت تا قابلیت های گروه را بیشتر از قبل نشان دهیم».

او همچنین درباره تاریخ انتشار آلبوم نیز گفت:

«نمی توانیم تاریخ دقیقی را برای انتشار آلبوم اعلام کنیم اما قطعا همه سعی ما این است که در شش ماهه نخست سال، آلبوم وارد بازار موسیقی کشور شود».



سامان جلیلی لب «پرتگاه»



می گویند او تلفیقی از محسن یگانه و شادمهر است. جنس صدا و سبکی که این جوان برگزیده در مدت زمان کوتاهی توانسته علاقمندان فراوانی را برایش دست و پا کند. او این روزها سخت در حال آماده سازی قطعات آلبومی با عنوان «پرتگاه» است که قرار است به صورت مجاز روانه بازار موسیقی شود. محمد قیامتی، مدیر برنامه سامان جلیلی، در این باره می گوید:

«از مهر 90 در کنار سامان جلیلی کار را به صورت جدی شروع کردیم و در طول این مدت توانستیم در اولین و مهم ترین گام مجوز شعرهای آلبوم پرتگاه را اخذ کنیم و بعد از این مرحله با آماده شدن ملودی آلبوم در حال حاضر در مرحله تنظیم آهنگ ها قرار داریم که فکر می کنم اواخر اردیبهشت آلبوم در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و در برنامه بعدی با اخذ مجوز از وزارت ارشاد اسلامی اواخر اردیبهشت برای اولین بار کنسرت سامان در نمایشگاه بین المللی تهران سالن میلاد برگزار خواهد شد».


ویدیو مرتبط :
نعمان پدیده جدید موسیقی پاپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پینک فلوید؛ موفق ترین گروه‌ موسیقی عامه‌پسند


پینک فلوید (Pink Floyd) یک گروه راک انگلیسی است که در لندن بنیان نهاده شد.