فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ایران در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند



در واكنش به ساخت و نمایش فیلم موهن درباره پیامبر اسلام(ص)

وزیر ارشاد: در اسكار شركت نمی‌كنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت اعلام كرد: به دلیل اعتراض به ساخت و نمایش فیلم موهن درباره پیامبراكرم (ص) و عدم موضع‌گیری رسمی توسط دست‌اندركاران، ما امسال در اسكار شركت نخواهیم كرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی در این مراسم كه در كرمان در حال برگزاری است، در این باره اظهاركرد: تمام افراد در جریان فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اكرم (ص) و واكنش‌ها در این زمینه هستند.

این فیلم دل همه مسلمانان را به درد آورد و سینماگران ما هم ساخت آن را علی‌رغم نداشتن ارزش هنری به شدت محكوم كردند، اما از روزهای قبل بحث حضور در اسكار و موضع‌گیری علیه این فیلم مطرح بود، چراكه این فیلم در آمریكا ساخته شده و مراسم آكادمی اسكار هم در این كشور برگزار می‌شود، ضمن آن كه تاكنون هیچ اظهارنظر رسمی‌ای از سوی كشور سازنده در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به انتخاب «یه حبه قند» به عنوان نماینده ایران در اسكار، خاطرنشان كرد: كار هیات انتخاب نماینده ایران در این مراسم طبق روال انجام شده بود و فیلم ارزشمند یه حبه قند اثر آقای میركریمی به این مراسم انتخاب شده بود.

اما امروز از سوی آقای شمقدری (رییس سازمانی كشور) درخواستی مبنی بر این كه در صورت موافقت دست‌اندركاران این فیلم (حوزه هنری) در مراسم اسكار شركت نكنیم مطرح شد. من امروز طی صحبت‌هایی كه با حوزه داشتیم، دیدیم كه آنها هم با این اقدام موافق هستند و به همین دلیل رسما اعلام می‌كنم ما به عنوان واكنش جدی در قبال اهانت و جسارت غیرقابل تحمل به ساحت پیامبر اسلام (ص) امسال از شركت در مراسم جایزه اسكار ممانعت می‌كنیم و از سایر كشورهای اسلامی هم تقاضا داریم كه اینگونه اعتراض خود را نشان دهند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته «یه حبه قند» به عنوان نماینده سینمای ایران در مراسم اسكار معرفی شد. اما صبح امروز (سوم مهرماه) جواد شمقدری درخواست و پیشنهاد تحریم مراسم اسكار از سوی سینمای ایران را با توجه به توهین به پیامبر اكرم (ص) داد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
صحبت های علی لهراسبی درباره ی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت


حسینیه ارشاد را جوانان سال های پیش از انقلاب با سخنرانی های آتشین شریعتی به یاد می آورند و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی. امروز ناصر میناچی، یکی از بنیانگذاران این حسینه، درگذشت تا خاطرات آن روزها بار دیگر مرور شود.

مجله مهر: حسینیه ارشاد را جوانان سال های پیش از انقلاب با سخنرانی های آتشین شریعتی به یاد می آورند و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی. امروز ناصر میناچی، یکی از بنیانگذاران این حسینه، درگذشت تا خاطرات آن روزها بار دیگر مرور شود.

ناصر میناچی را خیلی ها به عنوان وزیر تبلیغات و جهانگردی دولت موقت مهدی بازرگان می شناسند. وزارتخانه ای که امروز نام فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی را دارد.

او که متولد 1310 بود، سال 1343  در کنار محمد همایون و عبدالحسین علی‌آبادی سنگ بنای حسینیه ارشاد را گذاشت. آنها می خواستند این مکان ، جایی برای معرفی اسلام واقعی باشد و شهید مرتضی مطهری که در جریان تاسیس آن بود، از همان ابتدا همکاری خود را با این حسینیه آغاز کرد.



بعد از پیروزی انقلاب که حسینیه ارشاد بازگشایی شد، میناچی مدیریت آن را برعهده گرفت و فقط زمانی که به عنوان وزیر تبلیغات و جهانگردی منصوب شده بود، بر این مجوعه مدیریت نمی کرد.

حسینیه ارشاد همزمان با بازگشایی،محل برگزاری جلسات تدوین پیش نویس قانون اساسی بود که میناچی هم یکی از اعضای این شورا بود و همه این خاطرات در کنار اتفاقات مهم دوران فعالیت این حسینیه را در قالب کتابی با عنوان «تاریخچه حسنیه ارشاد» نوشته و منتشر کرد.

میناچی از دوستان دکتر علی شریعتی هم بود و یک بار در سمیناری که برای یادبود او برگزار شده بود، به آخرین شب زندگی او اشاره كرد و گفت: «آن شب در اتاق كوچك زیر شیروانی با هم نشسته بودیم و از محنت‌‏ها و غم‌‏های یكدیگر با هم گفت‌‏وگو می‌‏كردیم. این گفت‌‏وگو به قدری دردناك بود كه من و مرحوم شریعتی با هم اشك می‌‏ریختیم.»

ناصر میناچی پیش از مرگ وصیت کرده بود که در حیاط حسینیه ارشاد و در کنار محمدهمایون دیگر بنیانگذار حسینیه ارشاد، دفن شود.