فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

هیجان انگیزترین مسابقات تلویزیونی جهان



مسابقات تلویزیونی همیشه طرفداران خاص خود را دارند. گاهی اوقات یک مسابقه به دلیل جایزه خاصی که دارد پربیننده می شود.گاهی اوقات شرکت کننده مسابقه اگر شانس بیاورد برنده یک میلیون دلار می شود و این هیجان انگیرترین بخش از پربیننده ترین مسابقات تلویزیونی است.
مسابقات تلویزیونی همیشه طرفداران خاص خود را دارند. گاهی اوقات یک مسابقه به دلیل جایزه خاصی که دارد پربیننده می شود. مثلا جایزه ای یک میلیون دلاری که خیلی ها آرزوی بردن آن را دارند اما گاهی اوقات یک مسابقه جایزه چندان ارزشمندی ندارد اما باز هم جزو پربیننده ترین مسابقات تلویزیونی قرار می گیرد چرا که هیجان در آن حرف اول را می زند.

گاهی اوقات شرکت کننده مسابقه اگر شانس بیاورد برنده یک میلیون دلار می شود و این هیجان انگیرترین بخش از پربیننده ترین مسابقات تلویزیونی است.
معامله کنیم یا نکنیم؟

هیجان انگیزترین مسابقات , مسابقات تلویزیونی
مقابل فردی که در این مسابقه شرکت می کند چندین سوال وجود دارد که می بایست آنها را به ترتیب جواب دهد. شرکت کننده به ترتیب، یکی پس از دیگری شروع به جواب دادن به سوال ها و پوچ کردن آنها می کند اما مسابقه به همین راحتی هم نیست.
وقتی شخص سوالی را انتخاب می کند، مجری به او پیشنهاد مبلغی پول می کند و در اینجاست که شرکت کننده بین دو راهی می ماند. افرادی که در این مسابقه شرکت می کنند یک گروه همراه دارند. آنها می توانند با گروه خود مشورت کنند و در آخر بعد از تصمیم گیری کلید پاسخ را فشار دهند. اگر فرد بتواند تا مرحله آخر پیش برود برنده یک میلیون دلار جایزه می شود.
رمز ورود هست ...
«رمز ورود هست ...» یکی دیگر از مسابقات تلویزیونی پربیننده است که در آن شرکت کننده ها می بایست یک کلمه را که به عنوان رمز است حدس بزنند تا بتوانند جایزه مسابقه که پول نقد است را از آن خود کنند.

هیجان انگیزترین مسابقات , مسابقات تلویزیونی
در این مسابقه، دو شرکت کننده از یک تیم باید همدیگر را کمک کنند تا به رمز ورود برسند.

برای حدس زدن رمز ورود، یکی از شرکت کننده ها فقط یک کلمه کلیدی به فرد می گوید تا او بتواند رمز را حدس بزند. اگر حدس نادرست باشد آنها دست خالی بازی را ترک خواهند کرد.
هرم

هیجان انگیزترین مسابقات , مسابقات تلویزیونی
در مسابقه هرم دو نفر شرکت داده می شوند. برای هر یک از شرکت کننده ها یک فرد مشهور دعوت می شود تا به او کمک کند. هر یک از هرم ها، کلمه خاصی است که شرکت کننده می بایست حروف آن را کامل کند و حدس بزند. البته آنها باید در مدت زمان محدود و کوتاهی که به آنها داده می شود حدس درست بزنند. شرکت کننده ای که برنده می شود با خود صد هزار دلار پول نقد به خانه می برد.
چه کسی می خواهد میلیونر شود؟
این جواب آخر شماست؟ این جمله ای است که در این مسابقه دائما تکرار می شود.
در این مسابقه ابتدا از شرکت کننده یک سوال پرسیده می شود که وی می بایست بدون معطلی و فکر جواب دهد. اگر جواب درست باشد به مرحله بعد راه پیدا می کند و اگر جواب درست نبود شرکت کننده دیگری وارد مسابقه می شود.

هیجان انگیزترین مسابقات , مسابقات تلویزیونی
وقتی شرکت کننده به مرحله بعدی راه پیدا می کند یکسری سوالات چهارجوابی از فرد پرسیده می شود و وقتی فرد شرکت کننده پاسخ نهایی را می دهد مجری از او می پرسد «آیا این جواب آخر شماست؟»
اگر فرد از پاسخ خود مطمئن باشد درستی یا نادرستی آن مشخص می شود، در غیر این صورت، می تواند از سه فرصت کمک خود استفاده کند. این سه فرصت شامل پرسیدن جواب از تماشاچی ها، تماس با یک دوست و پرسیدن جواب سوال از او و خاموش کردن دو پاسخ اشتباه می شود. این مسابقه دستمایه ساخت فیلم «میلیونر زاغه نشین» نیز شد.
لحظه حقیقت
مسابقه به این صورت آغاز می شود که پیش از ضبط برنامه، دستگاه دروغ سنج به شرکت کننده وصل می کنند و 50 سوال از او می پرسند. شرکت کننده پس از پاسخ به سوال ها بدون اینکه نتیجه را بداند به استودیوی مسابقه می رود.

هیجان انگیزترین مسابقات , مسابقات تلویزیونی
از 50 سوالی که از شرکت کننده پرسیده می شود 21 تای آن بعد از آغاز مسابقه پرسیده می شود. اگر شرکت کننده پاسخ صادقانه به سوال ها بدهد به مرحله بعدی راه پیدا می کند اما اگر دستگاه دروغ سنج، دروغگو بودن شرکت کننده را ثابت کند وی می بازد و هیچ جایزه ای نصیبش نمی شود.
شاید در نگاه اول این مسابقه ساده به نظر برسد اما از یک طرف از شرکت کننده سوالات شخصی پرسیده می شود و از طرف دیگر یکی از افراد خانواده شرکت کننده یا دوستان اودر استودیو حاضر هستند و ممکن است پاسخ به یک سوال در حضور آشنایان برای شرکت کننده سخت باشد. از این رو او می تواند با فشار دادن یک کلید بخواهد که سوال را عوض کنند که البته این کار فقط یک بار امکانپذیر است. شرکت کنندگان قبل از مسابقه قراردادی را امضا می کنند که همه نتایجی که دروغ سنج ارائه می دهد را قبول دارند.
بیا معامله کنیم
در این مسابقه تصمیم گیری نقش بسیار مهمی دارد. در این مسابقه، مقابل شرکت کنندگان سه در با شماره های یک، دو و سه قرار دارد. شرکت کننده ها هر دری را که انتخاب می کنند می بایست به سوالاتی درست پاسخ دهند و برنده مسابقه شوند.

هیجان انگیزترین مسابقات , مسابقات تلویزیونی
بخش دیگری که از هیجان بالایی برخوردار است بخش تماشاچی هاست. مجری برنامه نام یک شیء را می برد، مثلا می گوید ناخنگیر؛ اگر تماشاچی شیء گفته شده را با خود داشته باشد او نیز برنده مقدار مشخصی پول نقد می شود.
چرخه شانس

هیجان انگیزترین مسابقات , مسابقات تلویزیونی
وقتی مسابقه هلندی آغاز می شود صفحه ای دایره شکل شبیه به یک چرخ مقابل شرکت کننده قرار دارد. این صفحه را می چرخانند و صفحه روی هر نمایشگری که بایستد اگر شرکت کننده شانس بیاورد و محل مورد نظر پوچ نباشد پاکتی در آن قرار دارد که جاهای خالی یک کلمه در آن نشان داده می شود و شرکت کننده باید حرف های کلمه را حدس بزند تا در نهایت کلمه مورد نظر به دست آید. جایزه این مسابقه یک میلیون دلار پول نقد است.
من کشورم را دوست دارم
در این مسابقه دو گروه رقیب روبروی هم قرار میگیرند. هر گروه چهار نفر است و یک سرگروه دارد. با شروع مسابقه، سوال هایی درباره کشور هلند از هر دو گروه پرسیده می شود.

هیجان انگیزترین مسابقات , مسابقات تلویزیونی
سوال هایی مثل جمعیت کشور چند نفر است؟ گروهی که بتواند بیشترین پاسخ صحیح را بدهد برنده می شود. جایزه این مسابقه اشیایی است که معمولا هلندی ها از آن بسیار استفاده می کنند مثل دوچرخه که آنها برای رفت و آمد روزانه سوار آن می شوند.
نزاع خانوادگی

هیجان انگیزترین مسابقات , مسابقات تلویزیونی

در این مسابقه هلندی دو نفر از اعضای یک خانواده را در مقابل یک نفر دیگر از همان خانواده قرار می دهند. از هر دو گروه سوال هایی پرسیده می شود و آنها باید جواب درست بدهند.
هر گروه که سه دور اول از مسابقه را برنده شود باید بماند تا به سوالات مرحله آخر جواب دهد. جایزه مرحله آخر دو میلیون دلار است که گاهی اوقات باعث می شود روابط خانوادگی به هم بریزد.
قیمت درست است

هیجان انگیزترین مسابقات , مسابقات تلویزیونی
در مسابقه «قیمت درست است» شرکت کننده ها باید قیمت اجناسی را که به آنها نشان داده می شود به درستی حدس بزنند. با شروع مسابقه، دو نفر رقیب هم هستند که هر بار قیمت اشیاء مختلفی را باید درست بگویند و در هر مرحله، نرخ اجناس سخت تر می شود. این مسابقه نخستین بار در دهه 50 برگزار شد و سپس در دهه 70 نیز دوباره اجرا شد و تا به امروز همچنان ادامه دارد.... / منبع : برترین ها


ویدیو مرتبط :
هیجان انگیزترین پارکبازی جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با هیجان‌انگیزترین و خطرناک ترین تاب جهان آشنا شوید!



تاب,خطرناک ترین تاب جهان,مهیج‌ترین تاب جهان

 با هیجان‌انگیزترین و خطرناک ترین تاب جهان آشنا شوید !
اگر فکر می‌کنید تاب سواری تنها مختص کودکان است شاید بهتر باشد طرز فکرتان را تغییر داده و از دیدی دیگر به آن بنگرید. در این مطلب قصد داریم شما را با خطرناک و در عین حال مهیج‌ترین تاب جهان آشنا کنیم. گفته می‌شود سواری با این تاب سفری به پایان جهان یا پایان حیات شماست. این تاب که از کازا دل آربول آویخته شده ، برفراز دره‌ای عمیق قرار گرفته و توجه بسیاری از عاشقان ماجراجویی و خطر را به خود جلب نموده است.
خانه درختی که در تصویر مشاهده می‌کنید در واقع یک ایستگاه لرزه نگاری است، خانه‌ای کوچک که روی درخت و درست در لبه یک دره عمیق ساخته شده است. از این نقطه می‌توان دیدی عالی به منطقه کوردیلرا (Cordillera) و همین طور آتشفشان فعال تانگوراهوا (Tungurahua) داشت. اما برای عاشقان آدرنالین این نقطه بهشتی به یاد ماندنی است. دوست‌داران ورزش پیاده‌روی که به سمت چشم اندازهای زیبا یا همان بلاویستا (Bellavista) حرکت می‌کنند در طول مسیر سری هم به این نقطه می‌زنند تا برای لحظاتی به سوی ابدیت تاب سواری کنند. این تجربه مخصوصا زمانی که ابرها محیط اطراف‌تان را احاطه کرده‌اند جالب‌تر می‌شود.

 

تاب,خطرناک ترین تاب جهان,مهیج‌ترین تاب جهان

 
این تاب شبیه به هر تاب دیگری بوده و از یک میله فلزی متصل به طناب ساخته شده، تنها فرقش در این است که در ارتفاع 2.600 متری از سطح دریا قرار گرفته است. هیچ کمربند ایمنی در کار نیست تا شما را از افتادن به اعماق دره زیر پای‌تان نجات دهد. هرچند مسافران شجاع شانس خود را امتحان کرده و از این تجربه مفرح و هیجان انگیز لذت می‌برند. قطعا چنین تجربه‌ای ارزش یکبار آزمودن را دارد.

 

تاب,خطرناک ترین تاب جهان,مهیج‌ترین تاب جهان

تاب,خطرناک ترین تاب جهان,مهیج‌ترین تاب جهان

تاب,خطرناک ترین تاب جهان,مهیج‌ترین تاب جهان

تاب,خطرناک ترین تاب جهان,مهیج‌ترین تاب جهان

تاب,خطرناک ترین تاب جهان,مهیج‌ترین تاب جهان

تاب,خطرناک ترین تاب جهان,مهیج‌ترین تاب جهان

منبع :gadgetnews.ir