فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

هکر فیس بوک سلنا گومز دستگیر شد!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هکر فیس بوک سلنا گومز دستگیر شد!         

یک مرد انگلیسی صفحه شخصی سلنا گومز در وب سایت فیس بوک را هک کرد.

یک مرد انگلیسی صفحه شخصی سلنا گومز در وب سایت فیس بوک را هک کرد و این خواننده و بازیگر مشهور را تهدید کرد که پیامهای خصوصی و ایمیلهای او را منتشر خواهد کرد.

بنا به گزارش روزنامه بریتانیایی "سان" ، گرت کراسکی ۲۱ ساله با پیگیریهای مشترک پلیس اف بی آی و پلیس متروپلیتان بریتانیا ردیابی و دستگیر شد . این هکر یک ویدئوی آنلاین هم منتشر کرده بود که در آن بخاطر هک کردن صفحه فیس بوک این بازیگر سابق دیزنی به خود افتخار کرده بود.

اوایل این ماه کراسکی در یک دادگاه در لندن محاکمه شد و به دو جرم خود در زمینه آزارهای اینترنتی اعتراف کرد . او بخاطر تخطی از قانون استفاده از کامپیوتر و اینترنت به دو سال زندان محکوم شد.

قاضی جان پرایس به او گفت:" معلوم است که تو استعداد زیادی در زمینه کامپیوتر داری که توانسته ای حساب کاربری یک نفر را هک کنی و بخشهای خصوصی صفحه او را ببینی . سلنا گومز یک حساب کاربری داشت که در آن ۶ میلیون نفردوست داشت . این ۶ میلیون نفر فقط اجازه داشتند برخی از اطلاعات و بخشهای مربوط به صفحه او را ببینند اما تو پسورد ایمیل او را هک کردی و به بخش خصوصی صفحه او راه پیدا کردی .همه مردم حق دارند که یک حریم خصوصی داشته باشند هیچ کس نباید به حریم خصوصی آنها تجاوز کند و ارتباطات خصوصی آنها را عمومی کند."/پرتال آفتاب


ویدیو مرتبط :
کشف حفره نفوذ امنیتی از سایت فیس بوک توسط شمال هکر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبروریز دختر جوان در فیس بوک دستگیر شد



 

 

آبروریز دختر جوان در فیس بوک دستگیر شد

 

 

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا از دستگیری فردی که اقدام به آبروریزی یک دختر جوان در محیط فیس بوک کرده بود خبر داد.

 

سرهنگ سید محسن میربهرسی در گفتگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: بنا بر اظهارات سرگرد نصرت اله امیری رئیس پلیس فتا استان زنجان؛ پیرو شکایت خانمی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با ساختن پروفایلی مربوط به وی در فیس بوک و گذاشتن عکس و شماره تماس های وی موجب هتک حیثیت و آبروریزی او شده اند، مامورین پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: مامورین پلیس پس از تحقیقات اولیه پروفایل مورد ادعای شاکی را بررسی و موارد موجود مستندسازی گردید. در ادامه با تحقیقات تخصصی و فنی افراد مظنون شناسایی و با اقدامات صورت گرفته توسط کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا و ادله های دیجیتالی بدست آمده، یکی از کاربران حرفه ای و مسلط به مسائل شبکه و اینترنت و انواع نرم افزارهای امنیتی که دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه زنجان نیز هست، به عنوان مظنون اصلی پرونده شناسایی و دستگیر شد.

این فرمانده ارشد انتظامی بیان داشت: متهم ابتدا منکر هر گونه دخالت در ساخت پروفایل شد، ولی در مواجهه با ادله دیجیتالی و مدارک و مستندات کافی معترف به این شد که به همراهی یکی از دوستان شاکی برای آبروریزی از او دست به این کار زده اند.

در ادامه میربهرسی افزود: هتک حیثیت و نشر اکاذیب، شامل تغییر یا تحریف و انتشار فیلم یا صوت یا تصویر دیگری بدون رضایت و انتشار مطالب دروغ به قصد آزار و یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات، جرم اینترنتی شناخته شده و قانونگذار برای مرتکبین جرایم رایانه ای مجازات های حبس و جریمه نقدی تعیین کرده است به نحوی که برای برخی از جرایم تا ۱۵ سال حبس و جریمه نقدی تا یک میلیارد ریال تعیین کرده است.

وی در پایان از شهروندان خواست در زمینه در اختیار قراردادن اطلاعات شخصی شامل شماره های تماس ، عکس و ..... به دیگران دقت نمایند و به هیچ وجه با اعتماد اولیه اطلاعات شخصی خود را در اختیار آنان قرار ندهند..../ فارس