فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

هنر رفوگری فرش + تصاویر



رفوی فرش, هنرمند

هنر رفوگری فرش

 

فرش وسیله کاربردی و در عین حال آسیب پذیر است. آسیب هایی از قبیل پارگی، سوختگی و پوسیدگی این آثار هنری را زیر دستان هنرمند رفوگران می برد.

با هم نگاهی می اندازیم به تصاویری از هنر رفوگری در کشور ایران :

هنرهای دستی, رفوگری

آموزش رفوگری فرش

 

رفوگری, فرش دستباف

 

رفوی فرش, هنرمند

رفوی فرش دستباف ایرانی

 

هنر فرش بافی, فرش های زیبا

 

رفوگری فرش ,هنر رفوگری فرش

فرش ایرانی, هنر فرش بافی

 

رفوگری فرش, فرش و گلیم

 

رفوی فرش, هنرمند

آموزش رفوگری فرشهای زیبای ایرانی

منبع: mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
رفوگری فرش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تأملی بر نقش و جایگاه اساطیر در هنر فرش ایرانی




 

تأملی بر نقش و جایگاه اساطیر در هنر فرش ایرانی

 


اساطیر بیانگر بخشی از هنجارها و ارزشهای مشترک فرهنگی، دینی، اخلاقی و رفتاری یک قوم یا ملت را در قالب هنر، ادبیات، دین و مطالعات اجتماعی و فرهنگی به منصه ظهور می گذارد؛ قـدرت و نـیرومندی نفـوذ انـدیشه های اسطوره ای در لابلای نقوش هنر صنعت فرشبافی ایرانی می توان مشاهده کرد.

اساطیر را می توان به مثابه ارزش های فرهنگی و اعتقادی ازدیدگاه کارکردی،نمادین وکلی نگر(holism) مطابق با باورهای اسطوره ای ملت ها، در تاروپور مادی و معنوی فرهنگ هر ملت با سابقه ای بسیتار کهن و قدیمی جستجو کرد. هنر فرش دستبافت و صنعتی در ایران از امر مستثنی نیست و اعتقادات و باورهای ریشه ای را می توان در قالی های روستایی،عشایری و ماشینی که طی نسل های متمادی سینه به سینه انتقال یافته است، قابل مشاهده است.

ریشه های اسطوره ای این نقوش را باید در ابعاد دینی و اخلاقی، اهمیت دادن به دنیای گیتی و مینوی، نیروهای خیر و شر که در اندیشه اهورامزدایی شکل گرفته و حتی بعد از ورود اسلام با تغییر و تحول در اشکال و نقوش باحفظ معنا و محتوا تا به امروز بررسی کرد. با توجه به این امر بررسی نقش و جایگاه اساطیر در فرش ایران در حال حاضر می تواند یکی از راهکارهای نوین آگاهی برای حفظ میراث فرهنگی ، شناسایی آن و بازتولید آن د دنیا باشد وبه نوعی تقویت فرهنگ ملی و محلی را در برابر فرهنگ جهانی در عصر مدرنیته و پسا مدرن باشد.

منبع:aftabir.com