فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

هتل باغ مشیر الممالک



 

هتل باغ مشیر الممالک

 

استان یزد به مساحتی بالغ بر 000/130 كیلومتر مربع در فلات مركزی ایران واقع شده است. قرار گرفتن استان یزد درهمسایگی كویر لوت از یك طرف و رشته كوههای شیركوه با قله‌های پوشیده از برف و به ارتفاع 4075 متر از طرف دیگر شرایط آب و هوایی متنوعی را بوجود آورده است.


یزد مدینه فاضله جهانگردی است با قدمت تاریخی بیش از 3000 سال و با قناتهای طولانی با طول بیش از 75 كیلومتر و زیستگاه برخی از گونه‌های نادر حیوانات و پرندگان وحشی همانند گربه آسیایی، زاغ بور، هوبره و آهوانی است كه با خطر انقراض رو به رو هستند و هم چنین دارای صنایع دستی بی‌نظیری مثل ترمه، ظروف سفالی و سرامیك است. شیرینهای بسیار مشهور و تفرج گاهها، مسجد جامع با مناره‌های رفیع، آب انبارهای قدیمی، بادگیرها، آتشكده، دخمه‌ها و دیگر زیارتگاههای كوهستانی زردتشتیان از دیگر جذابیت‌های این شهر قدیمی می‌باشد.


اولین هتل باغ ایرانی با معماری و تجهیزات كاملاً سنتی و در عین حال مجهز به كلیه امكانات رفاهی در محل باغ قدیمی مشیرالممالك متعلق به دوره قاجاریه به وسعت 13000 مترمربع قرار دارد. این هتل باغ در یكی از خیابانهای ورودی شهر قرار گرفته و از طریق خیابانهای اطراف به راحتی به كلیه نقاط شهر دسترسی دارد.


باغ مشیرالممالک یکی از باغهای خرم یزد در اواسط دوره قاجاریه بوده است که توسط میرزافتح الله خان مشیرالممالک بنا گردیده است. میرزا فتح الله در اواسط سلطنت ناصرالدین شاه به دیوانی و سپس مالی یزد رسید و چون مدت بسیاری مسوولیت امور دیوانی را به عهده داشت بعنوان مستوفی و مشیری معروف شد.

مشیر در غیاب حاکم وقت جانشین وی در اداره حکومت و بالطبع و طبق گفته کهنسالان زمانی سرنوشت یزد در مقر حکومت وی یعنی باغ مشیر الممالک رقم می خورد.


این باغ دارای آب انبار، استبل، بار انداز، انبار، باغچه های سبزیکاری شده، حمام، کوشک، اندرونی، بیرونی، نارنجستان و غیره بود که پس از انقلاب متاسفانه مدتی به صورت متروکه در آمده و بسیاری از ساختمانهای با ارزش آن تخریب گردیده یا برای یافتن گنج به نابودی کشیده شده است.


این بنای ارزشمند در سال 1379 توسط بخش خصوصی خریداری و شروع به باز سازی گردید و در اواخر نیمه سال 1382 بعنوان اولین هتل باغ ایرانی با معماری و تجهیزات سنتی و در عین حال مجهز به کلیه امکانات رفاهی رونقی دوباره گرفت.


محوطه زیبای باغ ، فواره ها، نهر آب جاری و معماری اصیل بومی و ایرانی باغ را به یکی از جاذبه های توریستی ایران و جهان تبدیل نموده است.


جذابیت سقفها و تجهیزاتی که بصورت سنتی تهیه شده است، فضایی به یادماندنی برای کلیه مسافرین به یادگار می گذارد. خوشبختانه روند بازسازی در سال جاری نیز با حمایتهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه یافته است تا این هتل بعنوان اولین هتل باغ ایرانی و اولین و بزرگترین هتل کاملا سنتی ایران پذیرای میهمانان باشد.


طوطی های هتل باغ مشیرالممالک شهرت جهانی یافتند

 

 

هتل باغ مشیر الممالک

 

 


طوطی های زیبا و جذاب که در وسط حوضی با کاشیهای فیروه ای رنگ و فواره سنگی در لابی هتل هنر نمایی می کنند بر زیبایی معماری و دکوراسیون سنتی هتل می افزایند.


این جفت طوطی که الحق تمام رنگهای دنیا در آنها وجود دارد در بدو ورود چند دقیقه ای میهمانان را سرگرم می کنندو گاها برروی دست یا شانه های مهمانان قرار گرفته و دوستانه با حرکات خاص خوش آمد می گویند.


محوطه زیبای باغ، فواره‌ها و نهر آب جاری و معماری اصیل ایرانی، این هتل باغ را به یكی از جاذبه‌های توریستی یزد تبدیل نموده است.


این هتل در فهرست آثار ملی ایران به شماره 7778 به ثبت رسیده است.


با ورود میهمان به اتاق، جذابیت سقفها و مبلمان و تجهیزات كه به صورت سنتی تهیه گردیده فضایی به یادماندنی را تداعی می‌‌نماید. تنوع و تركیب اتاقها به نحوی است كه به تمام خواسته‌های میهمان با سلیقه‌های مختلف احترام گذاشته و انتظاراتشان را برآورده می‌سازد. هم چنین در بالكن اتاقها می‌توانید چشم انداز زیبای باغ را نظاره كنید.


شما می‌توانید از بین 7 اتاق سینگل، 50 اتاق تویین، 9 اتاق دابل، 3 اتاق تریپل و 4 سوئیت هر كدام را كه مایلید انتخاب كنید.


رستوران نقاشی


رستوران نقاشی با معماری سنتی و سقفهای كاربندی، یزدی بندی و دیوارهایی با نقاشیهای منحصر به فرد در قلب محوطه اصلی باغ واقع شده است و در تمام طول روز به میهمانان خود خوشمزه‌ترین غذاها را به میهمان نوازی اصیل ایرانی ارائه می‌نماید.


ویدیو مرتبط :
هتل باغ مشیر الممالک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: جک استراو در هتل مشیر یزد


وزیر خارجه پیشین انگلستان که مدتی است به کشورمان سفر کرده در هتل باغ مشیر یزد حضور دارد.

خبرآنلاین: وزیر خارجه پیشین انگلستان که مدتی است به کشورمان سفر کرده در هتل باغ مشیر یزد حضور دارد.

عکس: جک استراو در هتل مشیر یزد