فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نویسنده قهوه تلخ: متأسفم اگر مخاطبان به‌‌دنبال جایزه بوده‌اند/مشکل نبود خانه در پونک!



نویسنده مجموعه "قهوه تلخ" گفت: اگر هدف برخی مخاطبان از خرید "قهوه تلخ" فقط بردن جایزه بوده‌است، متاسفم. ما خودمان با وجود اینکه به طور مستمر در این پروژه فعالیت می‌کنیم، هنوز دستمزد را نگرفته‌ایم. آن وقت باید کار ما را با بردن جایزه محک بزنند!؟

 

خشایار الوند یکی از نویسندگان مجموعه "قهوه تلخ" درباره روند تولید این پروژه به خبرنگار مهر گفت: تصویربرداری این مجموعه حدود دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و براساس برنامه‌ریزی نهایی توزیع آن تا قسمت 37 ادامه خواهد داشت. پیش از این قرار بود در 35 قسمت به پایان برسد که دو قسمت به آن اضافه شد. البته پایان‌بندی از قبل مشخص شده‌است و تغییری نخواهد کرد. این دو قسمت در میان بخش‌های دیگر گنجانده می‌شود. نگارش فیلمنامه همزمان با تصویربرداری ادامه دارد.

 

وی درباره حضور همزمان مهران مدیری در دو مجموعه خانگی "قلب یخی" و "قهوه تلخ" افزود: ایشان  در "قلب یخی" در نقش اصلی حضور دارند. اما با توجه به اینکه حدود دو هفته دیگر تصویربرداری "قهوه تلخ" به پایان می‌رسد گروه "قلب یخی" با ما همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند.

 

 

قهوه تلخ,نویسنده قهوه تلخ

 

الوند همچنین با اشاره به اخباری که درباره شکایت یکی از مخاطبان "قهوه تلخ" از تهیه‌کنندگان مجموعه در برخی رسانه‌های منتشر شده‌ هم گفت: اگر هدف برخی مخاطبان از خرید "قهوه تلخ" فقط بردن جایزه بوده‌است، متاسفم. ما خودمان با وجود اینکه به طور مستمر در این پروژه فعالیت می‌کنیم، هنوز دستمزد را نگرفته‌ایم. آن وقت باید کار ما را با بردن جایزه محک بزنند!؟

 

وی ادامه داد: وقتی من به‌عنوان نویسنده هنوز دستمزدم را نگرفته‌ام، قطعا اگر پراید را به برندگان بدهند ناراحت می‌شوم و برایم جای تعجب دارد! این کار حدود هفت ماه توقیف شده بود و گروه تحت قرارداد تهیه‌کننده بودند اما تولید نداشتند. قطعا در این شرایط باید این موضوع را در نظرگرفت که دستمزدها عقب می‌افتاد. اتفاقی که قطعا اهدا جوایز را هم تحت‌الشعاع قرار داده‌است.

 

چرا خانه اهدایی در پونک نیست!

الوند درباره سکوت عوامل درباره این قبیل اخبار و شکایت‌ها تاکید کرد: مگر قرار است هر شخصی که شکایت کند ما صحبت‌های او را منتشر کنیم؟ از طرف دیگر چرا باید پیش داوری کنیم. سایتی که این مطلب را برای اولین‌بار درباره شکایت از سازندگان "قهوه تلخ"  منتشر کرد، پیش‌ داوری هم کرده و نوشته بود سازندگان این مجموعه از ابتدا با این جایزه‌ها می‌خواستند مردم را فریب دهند و جریان توقیف نیز شایعه بوده‌است! در صورتی که من به‌عنوان نویسنده کار کاملا در جریان بودم که حدود هفت ماه جلوی این کار را گرفتند.

وی افزود: جالب است درباره برخورد برخی افراد بدانید یکی از کسانی که جایزه آپارتمان از قرعه کشی‌ها به دست آورده بود با طرح شکایت از تهیه‌کننده مجموعه عنوان کرده بود که چرا خانه اهدایی در پونک نیست! در صورتی که این آپارتمان‌های پونک مربوط به سری اول قرعه‌کشی‌ها بود و این‌بار منطقه تغیر کرده‌است. قطعا شخصی که در بجنورد برنده یک آپارتمان می‌شود ما در همان شهر به او خانه می‌دهیم. باید دوستان مطبوعاتی در چاپ مطالب خود تمام جوانب را در نظر بگیرند.

 

 

قهوه تلخ,نویسنده قهوه تلخ

 

بیش از اندازه از سینما دور شده‌ام

الوند درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: همانطور که می‌دانید من از همکاری با گروه "ساخت ایران" انصراف داده‌ام و پس از من قسمت‌های دیگر را آرش قادری نوشت. البته تصویربرداری این مجموعه در خارج از کشور به پایان رسیده‌است و قسمت‌های پایانی این مجموعه در 10 فصل وارد بازار می‌شود.

 

وی افزود: برای پس از پایان تصویربرداری "قهوه تلخ" هم طرحی را با عنوان "تلکه" که بسیار متن آن را دوست دارم به تلویزیون ارائه کرده‌ام که در صورت فراهم شدن شرایط ساخت آن را آغاز می‌کنم. امسال قصد دارم کار سینمایی انجام دهم، چراکه فکر می‌کنم بیش از اندازه از این فضا دور شده‌ام.

 

طی یکی دو روز گذشته یک سایت از زیر پا گذاشتن تعهدات سازگان این مجموعه نسبت به اهدای جوایز خبر داد و پیرو آن یک مورد شکایت یکی از برندگان جایزه خودروی پراید که جایزه اش به او تحویل داده نشده (با ذکر نام محفوظ) را منتشر کرد.... / خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
قهوه لتس بی لوته بی همتا در جهان در چهار طعم متفاوت و جذاب قهوه تلخ، قهوه ملایم، قهوه سیاه و کاپوچینو ارائه شده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تازه‌ترین خبرها از قهوه تلخ: اول باید مشکل پخش قسمت آخر در اینترنت حل شود



  ,قهوه تلخ,وضعیت قهوه تلخ

 

تازه‌ترین خبرها از قهوه تلخ: اول باید مشکل پخش قسمت آخر در اینترنت حل شود

تهیه کنندگان "قهوه تلخ" به کارگردانی مهران مدیری در نظر دارند ساخت ادامه این مجموعه را دوباره از سر گیرند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، برادران آقا گلیان در حال مذاکره با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تا ساخت ادامه این مجموعه که با استقبال مخاطبین در شبکه نمایش خانگی روبرو شده بود را دوباره از سر گیرند.

 

شنیده ها حاکی است آنها باید مشکلات پیش آمده برای نسخه ای از این مجموعه که به طور غیر قانونی وارد بازار شده بود را در ارشاد رفع کنند تا بتوانند ساخت ادامه "قهوه تلخ" را آغاز کنند. هم اکنون برادران آقا گلیان مشغول این کار هستند.

رجبی فروتن؛ رئیس دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد، در گفتگویی با خبرگزاری مهر پیش از این عنوان کرد: فقط سه قسمت از سری دوم این مجموعه تهیه و تولید شده است و ما در حال بررسی و ارزیابی آن بودیم که بحث ورود این بخش‌ها به صورت غیرقانونی در شبکه نمایش خانگی مطرح شد. در حال حاضر موضوع شکل حقوقی دارد.

 

وی ادامه می‌دهد: سرمنشا ورود این نسخه هنوز مشخص نیست. باید تهیه‌کننده فیلم در این زمینه که دیگر این اتفاق برای مجموعه "قهوه تلخ" نمی‌افتد تضمین دهند چراکه موضوع این سریال مانند یک فیلم سینمایی نیست که مجوز ساخت داشته و حالا پس از تولید در اداره نظارت برای گرفتن پروانه نمایش مشکل داشته باشد. ارگان‌های دست اندرکار مبارزه با قاچاق فیلم باید به جمع‌بندی برسند و درباره دلایل قاچاق این سریال نظر خود را ارائه دهند. مجوز نشر این مجموعه منوط به برطرف شدن ابهامات پخش غیرقانونی آن است. زیرا چنین اتفاقی باعث می‌شود فضای ناامنی در شبکه نمایش خانگی به وجود آید.

 

البته خشایار الوند نویسنده مجموعه "قهوه تلخ" نیز هم اکنون در "ساخت ایران" با محمد حسین لطیفی همکاری می کند. از طرف دیگر جمع کردن عوامل و بازیگران این مجموعه کار دشواری است./کافه سینما