فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«نقطه سر خط» از شنبه روی آنتن می رود



 

نقطه سر خط, سریال نقطه سر خط

 

سریال «نقطه سر خط» به کارگردانی «سعید سلطانی» از روز شنبه ۲۹ بهمن ماه روی آنتن می رود.

این مجموعه از شنبه ۲۹ بهمن ماه، هر روز به جز پنجشنبه و جمعه، ساعت ۲۰:۴۵ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

مجموعه طنز «نقطه سر خط» به نویسندگی مصطفی کیایی و سعید جلالی، کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای در گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید شده است.

در این مجموعه بازیگرانی چون حمید لولایی، علی صادقی، مرجانه گلچین، مریم سعادت، غلامرضا نیکخواه، افسانه ناصری، اشکان اشتیاق، مونا بیگی، بهشاد شریفیان، اکبر وارث، کریم قربانی، مهدیه تقی پور، فرزاد حاتمیان، اصغر حیدری و فتح الله طاهری نقش آفرینی می کنند.

قصه این سریال روایت گر زندگی صمد قیصری کارمند یکی از ادارات است که به همراه همسر و دو دختر و یک پسر که همگی در سن ازدواج هستند و یا دانشجو، در خانه ای استیجاری زندگی می کنند. کانون خانواده صمد بسیار گرم و با محبت است. صمد چندین سال در خانه سیروس صاحب خانه اش مستاجر است به همین خاطر میان خانواده آنها رابطه ای صمیمی برقرار است اما با بروز ماجراهایی این دو خانواده به اختلاف می رسند و …

سایر عوامل تولید عبارتند از: تصویربردار: حسن زارع، صدابردار: مرتضی اصلان زاده، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، طراح گریم: مهر اعظم شیرازی، برنامه ریزی: علی رضا نجف زاده، دستیاران کارگردان: امیر سلیم خانی، مصطفی تنابنده، مدیر تولید: شاپور دلدار، مدیر تدارکات: مهدی رجبی، منشی صحنه: فرحناز خسرو آبادی، عکاس: سمیرا بختیاری، تدوین: حسین غضنفری، آهنگساز: مجید اخشابی.... / خبرگزارى فارس 


ویدیو مرتبط :
نقطه ای از نقطه سر خط

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شبكه ۳ از امشب نقطه سر خط را می گذارد



نقطه سر خط,سریال نقطه سر خط

 


یكی از این مجموعه ها «نقطه سر خط» نام دارد و آن را سعید آقاخانی كارگردانی كرده است. این بار هم او به سراغ یك داستان اجتماعی رفته است. داستان این سریال درباره مردی است كه نمی خواهد قبول كند بازنشستگی پایان دوران فعالیت اوست.

صمد قیصری، كارمندی است كه پس از سال ها فعالیت در اداره اش، حكم بازنشستگی دریافت می كند. او به همراه خانواده اش در خانه ای استیجاری زندگی می كند و البته ارتباط خوبی هم با صاحبخانه اش دارد، اما بازنشستگی او باعث می شود ماجراهای مختلفی برای او و اطرافیانش به وجود آید.

حمید لولایی در این اثر در نقش صمد قیصری ظاهر می شود و علی صادقی نیز فریبرز، پسر اوست كه طبق معمول شخصیت یك جوان پرشروشور را عینیت خواهد بخشید. مریم سعادت نیز در نقش همسر آقاصمد یعنی گندم هنرنمایی می كند. غلامرضا نیكخواه هم در نقش سیروس، صاحبخانه آنها جلوی دوربین رفته است.

افسانه ناصری و اشكان اشتیاق هم به ترتیب در نقش همسر سیروس و پسر او دیده خواهند شد. اصغر حیدری، كریم قربانی، مرجانه گلچین، مونا بیگی، بهشاد شریفیان، اكبر وارث، مهدیه تقی پور، فرزاد حاتمیان و فتح الله طاهری از دیگر بازیگرانی هستند كه در این مجموعه نقش آفرینی می كنند.

نگارش فیلمنامه این سریال برعهده مصطفی كیایی و سعید جلالی بوده است. «نقطه سر خط» در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای در گروه فیلم و سریال شبكه ۳ تولید شده است.

تهیه كنندگی این سریال برعهده مهران مهام و ایرج محمدی بوده و قرار است هر شب بجز پنجشنبه و جمعه ها ساعت ۴۵/۲۰ روی آنتن برود.در ساخت این سریال حسن زارع (مدیر تصویربرداری)، مرتضی اصلان زاده (صدابردار)، قاسم تركاشوند (طراح صحنه و لباس)، مهراعظم شیرازی (طراح گریم)، علیرضا نجف زاده (مدیر برنامه ریزی)، شاپور دلدار (مدیر تولید)، سمیرا بختیاری (عكاس)، حسین غضنفری (تدوین) و مجید اخشابی (آهنگساز) همكاری می كنند.

مجموعه ای در باره معضلات اجتماعی

«خانه اجاره ای» هم عنوان یك سریال دیگر است كه پخش آن از امشب آغاز می شود.

خانه اجاره ای را رامین ناصرنصیر كارگردانی كرده و در آن بازیگران شناخته شده حوزه طنز در نقش های مختلف هنرنمایی می كنند. مهران غفوریان، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، نصرالله رادش ،​سینا رازانی ،شهین تسلیمی، آرش نوذری، نعیمه نظام دوست، سوزان عزیزی، رابعه مدنی، غزاله جزایری، امیر كاظمی، فرشاد موحد حسینی، بهشاد مخبری و حمید لیقوانی از جمله بازیگرانی هستند كه در این اثر هنرنمایی می كنند.

مجموعه «خانه اجاره ای» تركیبی از معضلات اجتماعی و مسائل مبتلابه خانواده را دستمایه كار خود قرار داده و سعی دارد در بستری طنزگونه، مراودات، عادات و مناسبات غلط و مشكل سازی را كه این روزها بسیاری از افراد خانواده به شكل مستقیم و غیرمستقیم با آن دست به گریبانند، به نقد بكشد.

در این راستا معضلاتی چون كلاهبرداری، ثروت اندوزی، ساده لوحی و تاثیرات مخرب برنامه های ماهواره ای به تصویر كشیده می شود.

داستان های این سریال در یك مجموعه مسكونی كه چند خانواده مختلف با مختصات و ویژگی های خاص خود زندگی می كنند، اتفاق می افتد. زندگی هر كدام از خانواده های این مجتمع، تحت تاثیر ماجراهای روزمره قرار می گیرد كه اگرچه وقوع شان دور از ذهن نیست، اما تبعاتی دارد كه فضایی شیرین و طنزآلود پدید می آورد.

تهیه كنندگی این اثر به عهده محمد كاشانی و حمید رحیمی نادی بوده است. در این مجموعه نویسندگانی چون پریسا شمس، جمیله دارالشفایی، محمدرضا عرفانی، حمید برزگر و پوریا كاكاوند همكاری می كنند. سرپرست نویسندگان این مجموعه به عهده كوروش نریمانی است. «خانه اجاره ای» براساس طرحی از خشایار راد ساخته شده است.

«خانه اجاره ای» در ۹۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای آماده می شود. كار تصویربرداری این مجموعه از شهریور آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در ساخت این مجموعه تلویزیونی محمود رضایی (كارگردان تلویزیونی) ، مسعود رجبیان (مدیر تصویربرداری) ، محمد مرادی و محسن نجفی (تصویربرداران) ، حمید دژاكام (صدابردار) ، ارسطو مداحی گیوی (طراح نور) ، سینا اسحاقی (تدوین) ، حمید صدری (آهنگساز) و البرز پارسی (عكاس) همكاری می كنند.این مجموعه ساعت ۲۳ امشب روی آنتن شبكه ۳ می رود.... / گزارش : جام جم آنلاین