فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نقاشی روی چرم



 

نقاشی چرم, اموزش نقاشی روی چرم

این هنر از جمله زیر مجموعه های هنر چرمی است که برای تزئین قلمدانها، آینه ها ، صنوقها، زیرلیوانیها، جعبه های قرآن، جلدهای کتب نفیس و قرآن و ... استفاده می گردد.

شروع این هنر از اوایل دوره قاجاریه مذکور شده است. در اجرای این کار ابتدا سطوح داخلی کار را با روغن مخصوص پوشش میدهند و سپس در صورت نیاز نقش را بر روی کار کپی می نمایند.

نقاشی چرم, اموزش نقاشی روی چرم

از آنجائیکه رنگهای مورد استفاده در ترسیم نقوش از نوع رنگهای گواش یا آکوارل (اکرلیک) است و به آسانی با آب پاک میشود و به منظور شفافیت بخشیدن به اثر و ثبوت رنگها روی آن را باروغن مخصوص می پوشانند.

روغن کاری معمولاٌ در چند نوبت انجام میشود و هربار با قلم موی نرم ، قشری نازک از روغن که در حقیقت حکم شالان را دارد به تمام سطوح مالیده میشود.

این عمل باید در محل سربسته و کاملاٌ دور از گرد و غبار انجام شود تا درحین کار ذرات غبار روی روغن ننشیند.

نقاشی چرم, اموزش نقاشی روی چرم

امروزه به جای استفاده از روغنهای سنتی از اسپری های و فیکساتورهای شیمیایی برای ثبوت و عایق کردن رنگها استفاده می گردد.

نقوش مورد استفاده در نقاشی روی چرم گل و مرغ، مینیاتور اصولاٌ به سبک نقوش قدیمی به کار گرفته میشود.

منبع:tebyan-zn.ir


ویدیو مرتبط :
ویدئو نقاشی روی چرم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقاشی‌های بهمن محمدی در گالری هما



 

sobbekheir.com

 

 

مجموعه نقاشی‌های «بهمن محمدی» این روزها در گالری هما نمایش داده می‌شود. بهمن محمدی رخدادهایی را به ما نشان می‌دهد كه در جهان واقعی قابل اتفاق هستند و نیستند. او كاراكترهایی را می‌كشد كه در عین شباهت به انسان ، عروسك‌ها را تداعی می‌كنند. تن‌پوش نقاشی او هم امروزی‌اند و هم نیستند.


او با اشاره‌های نمادین حرف می‌زند،استعاراتی كه گاه به فانتزی شباهت دارند و ندارند و از دل این واقعیات و خیالات ، زبان نقاشانه بهمن محمدی پدید می‌آید.

 

«آیدین آغداشلو» در بخشی از مقدمه كاتالوگ نمایش اخیرش می‌نویسد: در كارهای تازه‌تر او، فضای رویاگونه همچنان باقی‌مانده و گسترش یافته است و كابوس اما ، در جای دورتر و مخفی مانده تری همچنان - و گیرم كم رنگ‌تر- حضور دارد و كمین كرده است.

 

رمزگشایی این جهان نشانه‌ای و كنایی كه با استادی زودرس او فراهم آمده، باید مشغله‌ی اصلی بیننده‌هایی باشد كه به چیزی بیشتر از اداگرایی و فرمالیسم و تكرار مكررات رایج این روزهای نقاشی ، دل بسته باشند.»

 

گفتنی است: نقاشی‌های بهمن محمدی‌ تا ششم بهمن ماه در گالری هما از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابان ولیعصر،بالاتر از نیایش، كوچه رحیمی، پلاك ۵۰ نمایش داده می‌شود.