فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نقاشی‌های تاگور چكش حراج خوردند




 

نقاشی‌های تاگور چكش حراج خوردند

 

 

۱٢نقاشی از تاگور در ساتبی لندن، چكش حراج خوردند.نقاشی‌هایی از رابیندات تاگور، شاعر، فیلسوف، موسیقیدانو نقاش مشهور هندی، در شعبه‌ی لندن موسسه‌ی حراجی ساتبی با ثبت ركورد جدیدی به مبلغی در حدود ‌٥/٥ میلیون پوند چكش حراج خوردند.


به گزارش آرت دیلی، تمامی ‌١٢ نقاشی تاگور كه همگی آنها فاقد نام هستند، به مبلغی چند برابر پیش‌بینی‌ها به فروش رفتند كه از آن جمله می‌توان به تابلوی یك زن اشاره كرد كه به مبلغ در حدود یك‌میلیون و ‌٦٠٠ هزار پوند به فروش رفت.


قرار است درآمد ناشی از فروش آثار تاگور صرف توسعه‌ی یك موسه‌ی فرهنگی و هنری در هند شود كه در سال ‌١٩٢٣ توسط تاگور تاسیس شده است.


رابیندرانات تاگور در سال ‌١٨٦١ میلادی در بنگال هند بدنیا آمد. شهرت تاگور بیشتر به خاطر شعرهای زیبای اوست.


تاگور كه نخستین آسیایی برنده جایزه نوبل است، در سال ‌١٩٤١ فوت كرد..../ خبرگزارى ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
نزاع توله شیرها - زگهواره تاگور جنگ بجوی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقاشی «تیپو سلطان» چكش حراج می‌خورد



نقاشی «تیپو سلطان» چكش حراج می‌خورد

پرتره‌ی تاریخی از «تیپو سلطان» در انگلیس به حراج می‌رود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حراجی انگلیسی «مولاك» تعدادی از آثار هنری هندوستان را به فروش می‌گذارد كه در میان آنها نقاشی معروف «تیپو سلطان» نیز به چشم می‌خورد.

قدمت این نقاشی كه به «ببر میسور» شهرت دارد،‌ به سال 1828 بازمی‌گردد و ارزش آن بیش از دو یا سه هزار پوند تخمین زده شده است.

یكی دیگر از آثار مطرح این حراجی نقاشی آبرنگی متعلق به قرن هجدهم است كه معبدی معروف در هند را نشان می‌دهد. این نقاشی كه در سال 1804 خلق شده بین 600 تا 800 پوند ارزش‌گذاری شده است.

به گزارش زی‌نیوز‌، حراجی «مولاك» همچنین چندین اثر تاریخی و كتاب‌هایی قدیمی با موضوع «ماهاتما گاندی» را روز 27 سپتامبر به معرض فروش می‌گذارد./ایسنا