فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نخستین كتاب با موضوع 'جهاد اقتصادی' منتشر شد



 

 

نخستین

 

تهران - نخستین كتاب با موضوع 'جهاد اقتصادی' در پی نامگذاری سال جاری(1390) از سوی رهبر معظم انقلاب به این عنوان منتشر شد.


این كتاب توسط گروه مطالعاتی موسسه قرآنی 'ندای ملكوت' و با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب درمورد نامگذاری سال 1390 به عنوان 'جهاد اقتصادی' تهیه و تنظیم و نگارش شده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این كتاب در 160 صفحه، حاصل تلاش شبانه‌روزی محققان و نویسندگان موسسه قرآنی 'ندای ملكوت' است كه در سریع‌ترین زمان ممكن در قطع رقعی در شش فصل به چاپ رسیده است.

فصل اول كتاب 'جهاد اقتصادی'، به تشریح بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اختصاص یافته است.

این كتاب در فصل دوم به اقتصاد در اسلام و اهمیت جهاد اقتصادی از منظر اسلام می‌پردازد و فصل سوم شامل موضوعاتی درباره اهمیت كار و تلاش و تولید و توزیع است.

فصل چهارم این كتاب به عوامل پیشرفت فعالیت‌های اقتصادی از منظر اسلام پرداخته و فصل پنجم نیز به موانع پیشرفت اقتصادی از منظر اسلام اختصاص دارد و در فصل ششم به معرفی حضرت علی(ع) به عنوان 'مجاهد نمونه' در عرصه اقتصادی می پردازد.

این كتاب در انتشارات یوسف زهرا(س) در قم به چاپ رسیده و همزمان با فرارسیدن 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی، چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

'آیات آفرینش از منظر قرآن'، 'ویژه‌نامه قرآنی ندای ملكوت'، 'سررسید قرآنی ندای ملكوت' از جمله آثار به چاپ رسیده از موسسه 'ندای ملكوت' است.

عمده هدف این موسسه، ترویج فرهنگ جامع قرآنی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری و در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سطح كشور است.

علاقه‌مندان جهت تهیه كتاب می‌توانند به موسسه قرآنی 'ندای ملكوت' در تهران مراجعه كنند.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
جهاد اقتصادی