فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مهناز افشار به همراه کلاه قرمزی و پسر خاله دور سفره هفت سین



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مهناز افشار به همراه کلاه قرمزی و پسر خاله دور سفره هفت سین

ظاهرا توافقی میان تهیه کننده و مدیران تلویزیون بر سر اسپانسر سریال انجام گرفته است

سرانجام پس از هفته‌ها تأیید و تکذیب بر سر کلید خوردن یا عدم ساخت سری جدید «کلاه قرمزی»، سازندگان از تصاویر این مجموعه رونمایی کردند تا ثابت شود تمام حرف و حدیث‌های اخیر ریشه در مسائل پشت پرده دیگری داشته است!

به گزارش «بانی فیلم»، طی چند سال اخیر همواره در ماه‌های پایانی سال و با نزدیک شدن به زمان نوروز بحث رسیدن یا نرسیدن کلاه قرمزی و پسر خاله به کنداکتور عید مطرح بوده، اما این قضیه امسال رنگ و بوی دیگری داشت. تهیه‌کنندگان این مجموعه بر خلاف اعلام علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو مبنی بر عدم تولید سری جدید آن به دلیل مشکلات مالی، بارها از نرسیدن این سریال به نوروز 92 سخن راندند و آن را تکذیب کردند. از سوی دیگر پس از آخرین تکذیب قطعی تولید «کلاه قرمزی» از سوی حمید مدرسی، یکی از تهیه‌کنندگان پروژه در گفت‌وگو با «بانی فیلم»، علی دارابی معاون سیما در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پخش سری جدید این مجموعه را در نوروز 92 قطعی اعلام کرد.

اصل قضیه چه بود؟!

اما در زمانی که این بازی تأیید و تکذیب جریان داشت و رسانه‌ها با خبرهای ساختگی در حال اطلاع‌رسانی- و به عبارت بهتر خود را مشغول - کرده بودند، تصویربرداری این مجموعه در حال انجام بود! در واقع گروه تولید از میانه‌های زمستان با کامل شدن متن‌ها، تصویربرداری را آغاز کرده بودند، اما به دلیل علاقه مفرط مخاطبان عروسک‌های بامزه به آنها و آگاهی سازندگان از نیاز شبکه برای کنداکتور عید، این خبر را کتمان می‌کردند تا به خواسته‌های مالی خود جامه عمل بپوشانند.

ماجرا از این قرار است که سازندگان مدتی پیش، توافق یک حامی مالی قدرتمند را برای مشارکت در ساخت سری جدید این مجموعه جلب کرده بودند و با توجه به مشکل کمبود بودجه تلویزیون، این قطعاً یک خبر خوش برای مدیران رسانه ملی و شبکه محسوب می‌شود، اما تلویزیونی‌ها نیز که کلاه قرمزی و دوستانش را بستر خوبی برای جذب سرمایه‌های مختلف می‌دانند، از مدت‌ها قبل وعده حضور آنها را در سری جدید این مجموعه برای دریافت اعتبارات مالی داده بودند. از این سو به تهیه‌کنندگان «کلاه قرمزی» نیز گفته می‌شود که اسپانسر خود را به تلویزیون معرفی کنند تا در نهایت توافقات لازم مابین این رسانه و حامی مالی مذکور ایجاد تا سال آینده با تهیه‌کنندگان تسویه حساب شود، اما سازندگان که در این کمبود نقدینگی صدا و سیما، امیدی به بازگشت سرمایه خود نداشته و ندارند، این پیشنهاد تلویزیون را همخوان با منافع خود نمی‌بینند و آن را رد می‌کنند.

حال آنکه در جریان این اختلاف نظر، مجموعه جلوی دوربین بوده و سازندگان با تکذیب‌هایشان بیشتر قصد در منگنه گذاشتن تلویزیونی‌‌ها را داشتند تا به نوعی با شرایط آنان کنار بیایند، اما حالا به نظر می‌رسد که بر اساس توافقات صورت گرفته، شرایط به گونه‌ای شده که هر دو طرف ذینفع- تلویزیون و سازندگان- از این نمد، کلاهی برای خود و کلاه قرمزی ببافند؛ چرا که نخستین تصاویر و اخبار این سریال به بیرون درز کرده است. گویا در این میان، چندان هم برای کسی اهمیتی ندارد که علاقه‌مندان این عروسک و دوستان بامزه‌اش طی تأیید و تکذیب‌های مذکور گرفتار چه بازی روانی سودجویانه و بی‌دلیلی شده بودند!

اخبار جدید حاکی از آمدن مهناز افشار!

اما طبق اعلام سازندگان، تصویربرداری مجموعه جدید «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب و تهیه‌کنندگی حمید مدرسی به تازگی آغاز شده و طبق برنامه ریزی ها این سریال روز اول نوروز روی آنتن شبکه دوم سیما خواهند رفت. مدرسی در همین زمینه به خبرنگار ما گفت: «با توجه به مشکلات متعدد اعم از مالی و غیرمالی که بر شرایط مجموعه حاکم بود سرانجام سری جدید مجموعه «کلاه قرمزی» مقابل دوربین رفت و در ایام نوروز این سریال روی آنتن شبکه دوم سیما خواهد رفت».

این تهیه‌کننده همچنین از راه اندازی کلوپ هواداران «کلاه قرمزی» خبر داد و افزود: «با توجه به سوءاستفاده های متعدد برخی سایت ها از نام برند کلاه قرمزی، از اول فروردین کلوپ هواداران این عروسک محبوب آغاز به کار خواهد کرد و مخاطبان می توانند از طریق این باشگاه هرگونه نظردهی، انتقاد، طرح را با ما در میان بگذارند و همچنین آخرین خبرهای این برنامه را رصد کنند».

به گفته او، مهناز افشار یکی از هنرمندانی است که حضورش در سری جدید قطعی شده و هنرمندان دیگری نیز حضور خواهند داشت که هنوز قطعی نشده‌اند. همچنین نگار استخر نیز به عنوان یکی از صداپیشه های جدید حضور خواهد داشت.

جالب اینکه مدرسی در پایان اظهار امیدواری می‌کند تا «مدیران محترم سیما جهت رفع مشکلات حاکم بر پروژه اقدام کنند تا طبق برنامه کارها پیش رود»!

سایر عوامل اصلی «کلاه قرمزی» عبارتند از: نویسندگان: حمید جبلی، مدیر هنری: حبیب رضایی، کارگردان تلویزیونی: میثم مولایی، طراح صحنه: مجید میرفخرایی، مدیر صحنه: علی قائم مقامی، طراح لباس: ژاله، صداگذاری: فرامرز ابوالصدق، صدابردار: بابک اخوان، گریم: مهرداد میرکیانی، عطاخانی، مدیر تصویربرداری: فرشید رسولی./شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
مهناز افشار در کلاه قرمزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسر فامیل دور، به مجموعه کلاه قرمزی پیوست/ اولین قسمت فردا شب پخش می‌شود



اخبار,اخبار فرهنگی ,کلاه قرمزی

 

اخبار فرهنگی - پسر فامیل دور، به مجموعه کلاه قرمزی پیوست/ اولین قسمت فردا شب پخش می‌شود

«پسر فامیل دور» به جمع عروسک‌های پُر مخاطب مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی ۹۳» اضافه شد.

«پسر فامیل دور» امسال در کنار کلاه قرمزی و دیگر عروسک‌ها میهمان نوروزی مخاطبان شبکه زندگی می‌شود.

این عروسک فرزند «فامیل دور» و «دوره» است، شخصیت‌های شیرین و آشنایی که سال ۹۰ و ۹۱ به مجموعه پر طرفدار کلاه قرمزی اضافه شدند.

قسمت نخست مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی ۲۷ اسفند ساعت ۲۱ روی آنتن تلویزیون می‌رود و موضوع آن «چهارشنبه سوری» است. این مجموعه از ۲۸ اسفند هر شب ساعت ۲۰ از شبکه دو پخش خواهد شد.

کلاه قرمزی محبوب‌ترین عروسک چند نسل مخاطبان تلویزیون است که امسال هم با اتفاقات تازه‌ای به تلویزیون باز می‌گردد تا قصه‌ای متفاوت از زندگی عادی مردم روایت کند.

این شخصیت محبوب که حالا دوستان زیادی از گروه‌های سنی مختلف دارد، دهه ۷۰ به مجموعه صندوق پست به مخاطبان معرفی شد و دنیا فنی‌زاده عروسک گردانی و حمید جبلی صدا پیشگی آن را بر عهده دارند.

اخبار فرهنگی - فارس