فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

من ستاره نیستم/ بدون پارتی بازیگر شدم/ "عطاران"، جدی هم دوست‌داشتنی است



من ستاره نیستم/ بدون پارتی بازیگر شدم/ "عطاران"، جدی هم دوست‌داشتنی است

"هانیه توسلی" در برنامه "هفت" به نكات جالبی در مورد فیلم سینمایی"دهلیز" بازی خود و "عطاران" اشاره كرد.

برنامه سینمایی "هفت" جمعه شب 18 مرداد میزبان "هانیه توسلی" برنده سیمرغ از سی و یكمین جشنواره فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم سینمایی "دهلیز" بود.

 

هانیه توسلی,عکس هانیه توسلی

 
"توسلی" در ابتدای این برنامه در خصوص علت پذیرش نقش در "دهلیز" و كار با كارگردانی فیلم اولی گفت: اولین مسئله برای من در انتخاب یك اثر برای بازی فیلمنامه و نقش است زیرا با خواندن فیلمنامه چند مرده حلاج بودن كارگردان مشخص می‌شود، برخی از این بچه‌های جوان بدون هیچ‌گونه تجربه‌ای خواهان برداشتن یك سنگ بزرگ هستند اما "بهروز شعبی" تجربه دستیاری و ساخت چندین تله‌فیلم را در كارنامه‌ی خود دارد.

 

هانیه توسلی,عکس هانیه توسلی

 

وی درباره‌ی نقش خود در "دهلیز" عنوان كرد: مادر بودن از نظر من یك اتفاق بزرگ و مهم است البته من متأسفانه هنوز مادر نشده‌ام و نقش مادر در این فیلم با توجه به چالش با كودك و قرار داشتن این بچه در بحران خوب نوشته شده و شخصیت‌پردازی‌ها در فیلمنامه خوبی شكل گرفته بود.


وی درباره‌ی بازی با "رضا عطاران" بعنوان یك بازیگر طناز عنوان كرد: من همیشه خودم از طرفداران "رضا عطاران" و بازی و كارگردانی وی بوده‌ام به طوریكه تمام كارهای وی را دنبال می‌كنم و بازی او را دوست دارم، "عطاران" با وجود طنز ذاتی در درون با جدی گرفتن تمرین‌ها به خوبی نقش یك زندانی دچار بحران را به تصویر كشید و به طور حتم مردم هنگام تماشای این اثر "رضا عطاران" را به همان اندازه دوست خواهند داشت.


این بازیگر در مورد بازی نكردن بعضی هنرمندان در مقابل برخی بازیگران اظهار داشت: این امر مطلق صد در صد نیست ولی برای خودم نیز مواردی پیش آمده كه بخاطر بازی نكردن در مقابل بازیگری آن نقش را نپذیرفتم.

 

هانیه توسلی,عکس هانیه توسلی

 
بازیگر فیلم‌سینمایی "شام‌آخر" اظهار داشت: من هنگام بازی در "شب‌های روشن" تنها 22 سال داشتم اما اكنون با وجود 34 سال سن، بهترین فیلم زندگی‌ام را با وجود دوست داشتن "دهلیز"، "شب‌های روشن" می‌دانم.


این بازیگر ادامه داد: من بازی كردن نقش‌های متفاوت دوست دارم و این تفاوت برای من جذاب است و از این نقش‌های پیشنهادی سعی در انتخاب بهترین نقش را دارم.


وی در مورد شروع كار خود در عرصه بازیگری اظهار داشت: از 17 سالگی و شاید هم یك مقدار زودتر و از سال 75 تا قبل از آمدن به تهران كلاس‌های تئاتر را در همدان در آنجا گذراندم.

 

هانیه توسلی,عکس هانیه توسلی

 

بازیگر فیلم‌سینمایی "كافه‌ستاره" در خصوص تجربه‌ی خود در همه عرصه‌ها بیان كرد: بازی در تلویزیون را بخاطر مخاطب میلیونی‌اش دوست دارم، تلویزیون یك طیف گسترده‌ای از مخاطب را فرا می‌گیرد، من بین تماشاچی تلویزیون و سینما فرق قائل هستم زیرا مخاطب سینما با رفتن به سالن سینمایی و خرید بلیت به این مقوله جدی‌تر نگاه می‌كند، تئاتر مخاطب خاص‌تری دارد و اكنون 90 درصد مخاطبان این عرصه را شهر تهران و 10 درصد را شهرستان‌ها تشكیل می‌دهند.


"توسلی" ادامه داد: تئاتر به طور جدی در شهرستان‌ها پیگیری نمی‌شد و مثل تهران فعال نیست، به طور قطع از نظر من فرد از ورودی تئاتر بازیگر بهتری می‌شود، من در تئاتر خیلی از اشكالات خود را مثل مشكل تلفظ در "سین" برطرف كردم اما هیچ امر مطلقی در دنیا وجود ندارد و گاهی بازیگرانی مثل "لیلا حاتمی" و "هدیه تهرانی" بدون تجربه‌ی تئاتری خوب ظاهر می‌شوند.


وی در خصوص علاقه‌ی خود به "لیلا حاتمی" بعد از بیان این مطلب از سوی مجری گفت: "لیلا حاتمی" بازیگر محبوب من است و "داریوش مهرجویی" باعث ورود من به دنیای بازیگری شد،‌ كلاس‌های بازیگری توسط آموزش انسان‌های باتجربه خروجی دارد اما بعضی وقت‌ها این كلاس‌ها توسط افراد بدون تجربه اداره می‌شود اگر انسان خواهان رسیدن به جایگاهی باشد و با توجه به آن تلاش كند به طور حتم مثل من بدون پارتی و آشنا به هدف خود می‌رسد.

این بازیگر ادامه داد: بعضی وقت‌ها جوانانی بدون اطلاع از بازیگری از من می‌خواهند كه آنان را وارد دنیای بازیگری كنم به صرف اینكه عكسشان جایی چاپ شود.

"توسلی" در خصوص گفته مجری مبنی بر وجود بحران بازیگری گفت: من در سینما امروز نه تنها در بازیگری بلكه در مسایل دیگر دچار بحران هستیم، یك فیلم حاصل یك كار گروهی است به همین خاطر در صورت شخصیت‌پردازی درست، انتخاب عوامل به جا و فیلمنامه‌خوب اثر خوب از آب در می‌آید.

 

هانیه توسلی,عکس هانیه توسلی

 
بازیگر فیلم "ندارها" بعد از اعلام نظرسنجی مردم در انتخاب "شام‌آخر" و علاقه‌ی مردم به این نقش بیان كرد: این اثر به دلیل فروش بالا بیشتر توسط مردم دیده شد و هنوز برخی‌ها هنگام دیدن من بخاطر شباهتم با "كتایون ریاحی" می‌گویند "مادرتان همراهتان نیست".


تجربه در این اثر و كل اتفاقات آن لذت‌بخش بود بخصوص آنكه همه با توجه به كار اولم من را راهنمایی و هدایت می‌كردند.
وی درباره‌ی برتری و اهمیت جایزه‌ی جشن خانه‌سینما و سیمرغ عنوان كرد: تشویق در هر صورت خوب است و جایزه از نظر من در كل چیز خوبی است و جایزه جشن خانه‌سینما را بخاطر كم سن و سال بودن و سیمرغ "دهلیز" را به خاطر فیلم و گروه خوب دوست داشتم.


این بازیگر اظهار داشت: چون تاكنون نقش كمدی نداشته‌ام و همواره مردم به چهره‌ی جدی، مغرور و سرد من اشاره می‌كنند علاقه‌مند به تجربه‌ی نقشی در زمینه كمدی هستم البته من مغرور نه اما در ارتباط برقرار كردن یك مقدار سخت هستم.


"توسلی" ادامه داد: كارگردانان به دلیل آنكه ریسك كمتری بكنند بعد از گرفتن بازی یك فرد در یك نقش به طور مدام از آن فرد استفاده می‌كنند و این موضوع دست بازیگر نیست.
این بازیگر درباره‌ی گفته مجری مبنی بر حضور ستارگان و تضمین فروش یك فیلم اظهار داشت: من هیچ وقت ستاره نبوده‌ام ستاره كسی است كه به واسطه حضور او در فیلم، اثر فروش عجیب و غریبی داشته باشد البته این موضوع در چند سال گذشته با وجود "هدیه تهرانی" و "محمدرضا گلزار" رقم می‌خورد.


"توسلی" بعد از مطرح شدن این حرف توسط مجری در خصوص گفتن كلام آخر خاطر نشان كرد: بیشتر از "دهلیز" در مورد هر چه صحبت شد و من فكر می‌كردم با حضور در اینجا بیشتر در مورد "دهلیز" صحبت كنیم امیداورم مردم این فیلم را ببینند و "بهروز شعیبی" با هر فیلم خود یك پله بالاتر برود...../yjc.ir


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم جدید زوج دوست داشتنی سینما با حضور ستاره سابق پرسپولیس؛ عکس



اخبار,اخبار فرهنگی ,پژمان جمشیدی

 

اخبار فرهنگی - فیلم جدید زوج دوست داشتنی سینما با حضور ستاره سابق پرسپولیس؛ عکس

پژمان جمشیدی كه با حضور در سینما دوباره احیا شده و نشان داده در این حوزه به مراتب بیشتر از فوتبال استعداد دارد، به‌صورت جدی پیگیر نقش‌آفرینی در فبلم‌های مختلف است.

به گزارش جام نیوز، یكی دیگر از كارهایی كه جمشیدی انجام داده و به‌زودی اكران خواهد شد فیلم «شرف خانواده فاضل» است كه نویسندگان آن زوج دوست‌داشتنی سینما یعنی «محراب قاسم‌خانی و شقابق دهقان» هستند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,پژمان جمشیدی

 اخبار فرهنگی - جام نیوز