فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

منتقدان چه نظری درباره «هابیت» پیتر جکسون دارند؟



منتقدان چه نظری درباره «هابیت» پیتر جکسون دارند؟

سینما - واکنش منتقدان به فیلم سینمایی «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» ساخته جدید پیتر جکسون ضدونقیض بوده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرآنلاین، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» اولین قسمت از سه‌گانه‌ای است که جکسون براساس رمان «هابیت» نوشته جی‌آرآر تالکین ساخته است. او پیشتر سه‌گانه بسیار موفق «ارباب حلقه‌ها» را براساس رمان‌های همین نویسنده ساخته بود.

رابی کالین، منتقد تلگراف دو ستاره به این فیلم تقریبا سه ساعته داده و نوشته: «فیلم پر است از چیزهای عجیب و غریب افراطی که موجب می‌شود اصلا حس دیدن فیلمی تالکینی به شما دست ندهد، انگار کسی در اینترنت متنی نوشته و از کتاب کلی تعریف کرده باشد.» 

«این شاخ و برگ‌های اضافی لازم بوده است چون جکسون وکمپانی برادران وارنر می‌خواستند از داستان به نسبت کوتاه تالکین سه فیلم بسیار بلند بیرون بکشند، و تا آنجا که می‌شود با کمترین میزان هنرمندی و سرگرم کردن گیشه‌ها را بدوشند.» 

پیتر برادشاو نیز به فیلم سه ستاره از پنج ستاره داده و گفته زمان طولانی فیلم، بینندگان را به چالش می‌کشد. «قرار است داستان روان و کوتاه تالکین به سه‌گانه‌ای برای فتح گیشه‌ها بدل شود، و مدت زمانی مثل سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» را دربربگیرد. جکسون این کار را با پیش‌زمینه سازی برای شخصیت‌ها و دقیق شدن در جزئیات انجام داده است، کارش شبیه کسی است که با نرم افزار گوگل اِرث، روی نقشه کره زمین مدام زوم کند.» 

برادشاو نماهای خارجی فیلم را که در نیوزلند فیلمبرداری شده تحسین کرده و گفته حس مستندواری به این حکایت خیالی می‌دهد اما نماهای داخلی همگی تکراری هستند. 

این در حالی است که کیت موئیر، منتقد تایمز به فیلم چهار ستاره داده و گفته اینکه جکسون تصمیم گرفته فیلم را 48 فریم بر ثانیه و به شکل سه‌بعدی بگیرد، نه بطور معمولی 24 فریم بر ثانیه به فیلم شفافیت و تصویری جذاب داده است. 

جفری مکناب، منتقد ایندیپندنت نیز به فیلم سه ستاره از چهار ستاره داده و گفته قسمت اول فیلم به این می‌ماند که سوار یک سورتمه شده باشید و با هیجان بسیار در حال حرکت باشید. «هرچند با وجود تمام دادوفریادها اتفاق خاصی در قسمت اول نمی‌افتد اما سکانس‌های اکشن و طراحی صحنه خیره‌کننده فیلم ستودنی هستند. صحنه تعقیب و گریز با حضور جادوگری با بازی سیلوستر مکوی که سوار بر سورتمه‌ای از خرگوش‌های غول‌آساست تکانی به فیلم می‌دهد.» 

اغلب منتقدان از بازی مارتین فریمن (دکتر واتسن سریال «شرلوک») در نقش بیلبو باگینز تعریف کرده‌اند. برادشاو نوشته «او دقیقا برای این نقش مناسب بوده، او با درک و جذابیت بسیار بالایی این نقش را بازی می‌کند.» 

منتقد امپایر آنلاین نیز به فیلم چهار ستاره داده و از انتخاب فریمن و بازی او به شدت تمجید کرده است. بازیگر دیگری که بسیار از او تعریف شده، اندی سرکیس در نقش گولوم بوده که در «اراباب حلقه‌ها» نیز در همین نقش حضور چشمگیری داشت. به گفته منتقد تلگراف، سرکیس کل فیلم را از آن خود کرده است.

 کریس توکی، منتقد دیلی میل اما معتقد است جکسون موفق نشده موفقیت «ارباب حلقه‌ها» را تکرار کند. «اگر انتظار دارید شاهکار دیگری ببینید، بهتر است انتظارات خود را پایین بیاورید. فیلم بسیار طولانی و بی‌رمق است.» 

«با این حال فیلم خالی از صحنه‌های بامزه، اکشن جذاب، بازی‌های خوب و کارگردانی خلاقانه نیست. فیلم لحظات خاصی دارد که بیننده را منتظر دو قسمت دیگر می‌سازد.» 

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره» اولین فیلم سه‌گانه «هابیت» از 14 دسامبر (24 آذر) به صورت دوبعدی، سه‌بعدی و آیمکس روی پرده سینماها می‌رود. 

داستان سه‌گانه جدید جکسون در «سرزمین میانی» 60 سال پیش از سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» روی می‌دهد. بیلبو که یک هابیت است، برای پیدا کردن گنجینه دورف‌ها اجیر می‌شود، گنجینه‌ای که اکنون در اختیار یک اژدها به نام اسموگ است. او در طول راه حلقه را که در دست گولوم است، پیدا می‌کند./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با پیتر جکسون در مورد هابیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منتقدان چه نظری درباره فیلم‌های تازه اکران‌شده دارند؟ / یک فیلم ترسناک بالاتر از همه است + عکس و جدول



 

سینمای جهان , گزارش فروش فیلم , فیلم‌های خنگ و خنگتر

 

سینما - منتقدان سینما در میان فیلم‌های تازه اکران‌شده بیش از همه از فیلم ترسناک «کلبه جنگلی» استقبال کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم به کارگردانی درو گدار درباره پنج دانشجو است که برای تعطیلات آخر هفته به یک کلبه جنگلی دور افتاده می‌روند، اما اوضاع آن‌طور که انتظارش را دارند خوب پیش نمی‌رود.

کریستن کانلی، کریس همسورث و آنا هاچیسن در «کلبه جنگلی» بازی می‌کنند که از روز جمعه در آمریکای شمالی اکران شده است.

کریستی لیمایر منتقد اسوشیتدپرس یکی از ده‌ها منتقد سینماست که از این فیلم خوشش آمده است. او به «کلبه جنگلی» سه و نیم از چهار ستاره داد و نوشت: «این فیلم را ببینید، بعد بیایید درباره آن با هم صحبت کنیم. در این مورد به من اعتماد کنید. هر چه کمتر از ازش بدانید، برایتان بهتر است.»

کمدی «سه کله‌پوک» پیتر و بابی فارلی دیگر فیلمی است که از این هفته روی پرده سینماها رفته است.

شان هیز، ویل ساسو و کریس دایامانتوپولوس در فیلم جدید برادران فارلی بازی می‌کنند. این فیلم روایتی جدید از گروه کمدی سه‌نفره معروف آمریکایی است که از اوایل تا اواسط قرن بیستم حضوری فعال داشتند.

 

سینمای جهان , گزارش فروش فیلم , فیلم‌های خنگ و خنگتر

 

«سه کله‌پوک» روایتی جدید از گروه کمدی سه‌نفره معروف آمریکایی است

در فیلم جدید، هیز نقش لری را بازی می‌کند، ساسو به نقش کرلی ظاهر شده و دایامانتوپولوس به شخصیت مو جان بخشیده است. لری، مو و کرلی می‌کوشند خانه دوران بچگی خود را نجات بدهند، اما به طور تصادفی درگیر یک توطئه قتل می‌شوند و در نهایت از یک نمایش تلویزیونی واقع‌نما سر درمی آورند.

جین لینچ، جنیفر هادسن، سوفیا ورگارا، کریگ بیرکو، استفن کالینز و لری دیوید دیگر بازیگران «سه کله‌پوک» هستند.

برادران فارلی سازنده فیلم‌های «خنگ و خنگتر»، «چیزی درباره مری»، «من، خودم و آیرین»، «هال کم‌مایه» و  «پسر دلشکسته» هستند.

کریستی لیمایر منتقد اسوشیتدپرس به «سه کله‌پوک» دو ستاره داد و نوشت: «سخت می‌توان تصور کرد مخاطبان این فیلم کسانی جز طرفداران پر و پا قرص فیلم‌های اصلی باشند»

فیلم اکشن «ممانعت» (Lockout) به کارگردانی جیمز مادر و استفن لجر، دیگر فیلمی است که از این هفته اکران شده است. گای پیرس در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند که به اشتباه به جرم جاسوسی محکوم شده است. دولت آمریکا به او وعده می‌دهد در قبال نجات دختر رئیس جمهور از دست کسانی که او را جایی در فضا زندانی کرده‌اند، آزاد خواهد شد.

مگی گریس و پیتر استورمار دیگر بازیگران فیلم «ممانعت» هستند. منتقدان چندان از این فیلم استقبال نکرده‌اند.

جدول زیر بر اساس درصد نقدهای مثبت نوشته‌شده بر فیلم‌ها در سه وبسایت سینمایی تنظیم شده که تا عصر جمعه را دربرمی‌گیرد.../خبرآنلاین


نام فیلم و کارگردان

Metacritic

Movie Review Intelligence

Rotten Tomatoes

متوسط

«کلبه‌ جنگلی»، درو گدار  

72

77.1

92

80.4

«سه کله‌پوک»، بابی فارلی و پیتر فارلی

54

56.8

44

51.6

«ممانعت»، جیمز مادر، استفن لجر

47

43.6

29

39.9