فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

منتقدان چه نظری درباره تازه‌ترین فیلم «سوپرمن» دارند؟



نظر منتقدان درباره فیلم سوپرمن,فیلم سینمایی مرد فولادین,فیلم سینمایی سوپرمن

منتقدان چه نظری درباره تازه‌ترین فیلم «سوپرمن» دارند؟

فیلم سینمایی «مرد فولادین» به کارگردانی زاک اسنایدر سرچشمه داستان «سوپرمن» را با انبوهی از جلوه‌های ویژه تلفیق کرده است.

به گزارش  خبرآنلاین، «مرد فولادین» (Man of Steel) که کریستوفر نولان یکی از تهیه‌کنندگان آن است، اولین فیلم با موضوع قهرمان قصه‌های مصور پس از «سوپرمن بازمی‌گردد» در سال 2006 است.

«مرد فولادین» بر ریشه‌های کال-ال/کلارک کنت یا همان سوپرمن متمرکز است و نشان می‌دهد او چگونه به قدرت‌های فراطبیعی خود پی برد.

این بار هنری کاویل نقش سوپرمن را دارد و ایمی آدامز به نقش لوییس لین خبرنگار روزنامه دیلی پلنت ظاهر شده است.

راسل کرو در «مرد فولادین» نقش جور-ال پدر واقعی کال-ال را بازی می‌کند. مایکل شانون هم نقش ژنرال زادِ اهریمنی را به عهده دارد. کوین کاستنر و داین لین در نقش جاناتان پدرخوانده و مارتا کنت مادرخوانده کلارک کنت ظاهر شده‌اند.

لارنس فیشبرن به نقش پری وایت سردبیر دیلی پلنت، آنتیه ترائه به نقش فائورا شریک ژنرال زاد، آیلت زورر به نقش لارا لور-وان مادر واقعی کال-ال ، هری لنیکس به نقش ژنرال سوان‌ویک و کریستوفر ملونی به نقش سرهنگ هاردی، دیگر بازیگران «مرد فولادین» تولید استودیو برادران وارنر هستند.

جاناتان و مارتا کنت‌ در قصه‌های مصور «سوپرمن» شخصیت‌هایی هستند که بیشترین تاثیر را روی او دارند. آن‌ها که در کانزاس زندگی می‌کنند، کال-ال را که بازمانده یک سیاره در حال نابودی به نام کریپتون است، از نوزادی به فرزندی می‌پذیرند و نام کلارک کنت را برای او انتخاب می‌کنند. او بزرگ می‌شود و در جوانی در قالب یک روزنامه‌نگار می‌کوشد در لباس سوپرمن از نیروهای فراطبیعی خود برای حفاظت زمین در برابر یک نیروی اهریمنی استفاده کند.

«مرد فولادین» از نیمه‌شب پنجشنبه در سینماهای آمریکای شمالی اکران شد و در روز اول اکران 44 میلیون دلار فروخت. انتظار می‌رود این فیلم تا پایان روز یکشنبه در اولین هفته اکران 115 میلیون دلار به دست بیاورد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

این فیلم پرهزینه، گذشته فلسفی سوپرمن را با تعداد زیادی سکانس‌های اکشن درآمیخته، اما آیا این تلفیق برای منتقدان سینما قانع‌کننده بوده است؟ در ادامه نظر تعدادی از منتقدان را درباره «مرد فولادین» می‌خوانید.

تاد مکارتی منتقد هالیوود ریپورتر اعتقاد دارد «مرد فولادین» یک فیلم بزرگ و تماشایی است که باید در گیشه‌های فروش قدرتی ماندگار داشته باشد.

او می‌نویسد: «فیلم زاک اسنایدر چنان بر ابعاد و توان خود مصر است که سخت می‌توان از فرار کرد. فیلم جدید برادران وارنر باید بخش زیادی از تابستان در سراسر دنیا پرقدرت باقی بماند.»

مانولا دارگس منتقد نیویورک تایمز ظاهر فیلم را تحسین می‌کند، اما این بحث را به میان می‌کشد که سکانس‌های جلوه‌های ویژه و پر از صحنه‌های اکشن، گاهی اوقات بر مضامین عمیق‌تر غلبه می‌کند که این مسئله بخصوص در اواخر فیلم نمود بیشتری دارد.

دارگس می نویسد: «در 45 دقیقه آخر همه چیز تقریبا از بین می‌رود و این زمانی است که آقای اسنایدر صرفا به جلوه‌های ویژه تکیه می‌کند و یکی دیگر از کارگردان‌هایی می‌شود که به شکلی ناامیدکننده کار کنترل را از دست داده است.»

کنت توران منتقد لس آنجلس از این فراتر می‌رود و می‌گوید فیلم درست مانند تقلای سوپرمن با هویت خود، از هم می‌پاشد.

او می‌نویسد: «این فیلم به مسیرهای مختلف کشیده می‌شود و بی آنکه کاملا قانع‌کننده باشد، لحظه‌هایی قانع‌کننده دارد.»

ریچارد کورلیس منتقد تایم می‌پذیرد فیلم متشتت است، اما طرفدار هر دو وجه است.

او می‌نویسد: «اکشن فیلم، فراوان و قاطع است. هیجان در ابعاد مارول در انتظار شما و نسلی از کودکان است که هنوز به سوپرمن اعتقاد دارند. بخش «سوپر/اَبَر» فیلم «مرد فولادین» صرفا خوب است، اما بخش «من/مرد» آن فوق‌العاده است.»

ریچارد روپر در شیکاگو سان تایمز می‌نویسد پرداختن به ریشه‌های داستان «سوپرمن» ضروری نبود و اصلا قابل درک نیست.

او می‌نویسد: «فیلم «مرد فولادین» این قول را می‌دهد که غنی‌ترین، تیره‌ترین و بالغ‌ترین نسخه سینمایی «سوپرمن» باشد که تاکنون روی پرده بزرگ دیده‌ایم و لحظه‌ها و حتی صحنه‌های کاملی هم هست که ما نشانه‌هایی از یک فیلم فوق‌العاده «سوپرمن» را در آن‌ها حس می‌کنیم، اما در نهایت با فیلمی روبرو هستیم نه چندان کوبنده با شخصیت‌هایی نه چندان پرداخته‌شده و صحنه‌های مبارزه بیش از حد که کش‌دار هستند و به لحاظ خلاقیت در جلوه‌های ویژه، چیز جدیدی ندارد.»

رکس رید منتقد نیویورک آبزرور هم «مرد فولادین» را فیلمی غیرضروری و غیر بدیع می‌داند و می‌نویسد: «تمام فیلم به ظاهر حاصل تلاش آدم‌هایی بزرگسال است که دوران بلوغ را پشت سر نگذاشته‌اند.»

«مرد فولادین» تازه‌ترین تلاش استودیو برادران وارنر برای به آوردن سوپرمن به پرده عریض سینماست. این استودیو سال 2006 برایان سینگر نویسنده و کارگردان را به کار گرفت تا «سوپرمن بازمی‌گردد» را بسازد.

فیلم در گیشه‌های فروش موفق بود، اما با واکنش متفاوت منتقدان روبرو شد.

برادران وارنر پس از موفقیت مجموعه «بتمن»، کریستوفر نولان کارگردان این سه‌گانه را به عنوان مدیر تولید یک نسخه جدید از ابرقهرمان معروف قصه‌های مصور به کار گرفت و زاک اسنایدر هم به عنوان کارگردان فیلم انتخاب شد.

فیلمنامه «مرد فولادین» را دیوید اس. گویر بر اساس داستانی از خودش و نولان نوشته است.

در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 نیز سه فیلم «سوپرمن» ساخته شد. اولین فیلم را ریچارد دانر در 1978 با بازی کریستوفر ریو کارگردانی کرد. «سوپرمن 2» را ریچارد لستر در 1981 ساخت و «سوپرمن 3» نیز در 1983 باز به کارگردانی لستر روی پرده رفت.

خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تغییر لباس سوپرمن در فیلم بتمن علیه سوپرمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منتقدان چه نظری درباره فیلم‌های تازه اکران‌شده دارند؟ / یک فیلم ترسناک بالاتر از همه است + عکس و جدول



 

سینمای جهان , گزارش فروش فیلم , فیلم‌های خنگ و خنگتر

 

سینما - منتقدان سینما در میان فیلم‌های تازه اکران‌شده بیش از همه از فیلم ترسناک «کلبه جنگلی» استقبال کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم به کارگردانی درو گدار درباره پنج دانشجو است که برای تعطیلات آخر هفته به یک کلبه جنگلی دور افتاده می‌روند، اما اوضاع آن‌طور که انتظارش را دارند خوب پیش نمی‌رود.

کریستن کانلی، کریس همسورث و آنا هاچیسن در «کلبه جنگلی» بازی می‌کنند که از روز جمعه در آمریکای شمالی اکران شده است.

کریستی لیمایر منتقد اسوشیتدپرس یکی از ده‌ها منتقد سینماست که از این فیلم خوشش آمده است. او به «کلبه جنگلی» سه و نیم از چهار ستاره داد و نوشت: «این فیلم را ببینید، بعد بیایید درباره آن با هم صحبت کنیم. در این مورد به من اعتماد کنید. هر چه کمتر از ازش بدانید، برایتان بهتر است.»

کمدی «سه کله‌پوک» پیتر و بابی فارلی دیگر فیلمی است که از این هفته روی پرده سینماها رفته است.

شان هیز، ویل ساسو و کریس دایامانتوپولوس در فیلم جدید برادران فارلی بازی می‌کنند. این فیلم روایتی جدید از گروه کمدی سه‌نفره معروف آمریکایی است که از اوایل تا اواسط قرن بیستم حضوری فعال داشتند.

 

سینمای جهان , گزارش فروش فیلم , فیلم‌های خنگ و خنگتر

 

«سه کله‌پوک» روایتی جدید از گروه کمدی سه‌نفره معروف آمریکایی است

در فیلم جدید، هیز نقش لری را بازی می‌کند، ساسو به نقش کرلی ظاهر شده و دایامانتوپولوس به شخصیت مو جان بخشیده است. لری، مو و کرلی می‌کوشند خانه دوران بچگی خود را نجات بدهند، اما به طور تصادفی درگیر یک توطئه قتل می‌شوند و در نهایت از یک نمایش تلویزیونی واقع‌نما سر درمی آورند.

جین لینچ، جنیفر هادسن، سوفیا ورگارا، کریگ بیرکو، استفن کالینز و لری دیوید دیگر بازیگران «سه کله‌پوک» هستند.

برادران فارلی سازنده فیلم‌های «خنگ و خنگتر»، «چیزی درباره مری»، «من، خودم و آیرین»، «هال کم‌مایه» و  «پسر دلشکسته» هستند.

کریستی لیمایر منتقد اسوشیتدپرس به «سه کله‌پوک» دو ستاره داد و نوشت: «سخت می‌توان تصور کرد مخاطبان این فیلم کسانی جز طرفداران پر و پا قرص فیلم‌های اصلی باشند»

فیلم اکشن «ممانعت» (Lockout) به کارگردانی جیمز مادر و استفن لجر، دیگر فیلمی است که از این هفته اکران شده است. گای پیرس در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند که به اشتباه به جرم جاسوسی محکوم شده است. دولت آمریکا به او وعده می‌دهد در قبال نجات دختر رئیس جمهور از دست کسانی که او را جایی در فضا زندانی کرده‌اند، آزاد خواهد شد.

مگی گریس و پیتر استورمار دیگر بازیگران فیلم «ممانعت» هستند. منتقدان چندان از این فیلم استقبال نکرده‌اند.

جدول زیر بر اساس درصد نقدهای مثبت نوشته‌شده بر فیلم‌ها در سه وبسایت سینمایی تنظیم شده که تا عصر جمعه را دربرمی‌گیرد.../خبرآنلاین


نام فیلم و کارگردان

Metacritic

Movie Review Intelligence

Rotten Tomatoes

متوسط

«کلبه‌ جنگلی»، درو گدار  

72

77.1

92

80.4

«سه کله‌پوک»، بابی فارلی و پیتر فارلی

54

56.8

44

51.6

«ممانعت»، جیمز مادر، استفن لجر

47

43.6

29

39.9