فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مقام افتخاری آنجلینا جولی در کامبوج



اخبار,اخبار فرهنگی  ,مقام افتخاری  آنجلینا

 جشنواره بین‌اللملی فیلم کامبوج با اعطای یک مقام افتخاری به آنجلینا جولی، از شهرت این ستاره برای جلب توجه جهانیان به این جشنواره‌ی کمتر شناخته شده بهره خواهد برد.

 ستاره سینمای هالیوود که هم اکنون برای ساخت آخرین اثر سینمایی خود به نام «آنها نخست پدرم را کشتند» در کامبوج به سر می‌برد، به عنوان رئیس کمیته افتخاری جشنواره فیلم کامبوج معرفی شد. این جشنواره از تاریخ چهارم تا دهم دسامبر در پنوم پن پایتخت کامبوج برگزار خواهد شد. در طول برگزاری این جشنواره 130 فیلم از 34 کشور مختلف به نمایش در می‌آید.

در بیانیه آنجلینا جولی که سه‌شنبه از سوی مسئولان این جشنواره منتشر شد، آمده است : «مردم مستعد، تاریخ غنی و فرهنگ قدیمی کامبوج نشانگر این هستند که این کشور چیزهای زیادی برای ارائه به جهان در اختیار دارد. این باعث افتخار من است که از جشنواره بین‌المللی فیلم کامبوج و کشوری که خانه‌ی فیلمسازانی خلاق و باطراوت است، پشتیبانی کنم.»

سدریک الوی رئیس انجمن فیلم کامبوج گفت : «حضور آنجلینا جولی ضمن حمایت معنوی از جشنواره باعث مورد توجه قرار گرفتن این رویداد شده و به زایش دوباره صنعت فیلم کامبوج یاری می‌رساند.»

صنعت فیلمسازی کامبوج در دوران حکومت خمرهای سرخ در دهه 70 میلادی ویران شد. خمرهای سرخ تمام هنرمندان، نویسندگان و فیلمسازان را در راستای سیاست از میان بردن قشر تحصیل کرده جامعه برای تبدیل کردن کشور به آرمان‌شهر مورد نظر خود اعدام کردند. بیش از 1.7 میلیون کامبوجی در دوران حکومت خمرهای سرخ جان خود را از دست دادند.
 
  اخبار  فرهنگی  -  خبر  انلاین


ویدیو مرتبط :
آرایش آنجلینا جولی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه افتخاری بشردوستی اسکار به آنجلینا جولی رسید



جایزه افتخاری بشردوستی اسکار به آنجلینا جولی,هیات‌رییسه آکادمی اسکار , آنجلا لندزبری

جایزه افتخاری بشردوستی اسکار به آنجلینا جولی رسید

هیات‌رییسه آکادمی اسکار جایزه افتخاری امسال را به آنجلا لندزبری، استیو مارتین و پیرو توسی اهدا می‌کند و جایزه بشردوستی جین هرشولت هم به آنجلینا جولی اهدا می‌شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، جوایز افتخاری اسکار برای تجلیل از یک عمر دستاورد و مشارکت‌های فوق‌العاده در عرصه سینما و هنر اهدا می‌شود.

چریل بون ایزاکس رییس آکادمی با اعلام این خبر گفت: این چهره‌ها برای مشارکت‌شان در امور، فوق العاده و قابل تحسین هستند. آنجلا لندزبری تاکنون سه بار نامزد دریافت اسکار شده و جوایز دیگر سینمایی چون جایزه «بلو هاوایی» را در کارنامه‌اش دارد. او برای صداپیشگی در انیمشین «دیو و دلبر» هم یک بار نامزد دریافت اسکار شد.

آنجلینا جولی نیز جایزه بشردوستی جین هرشولت را دریافت می‌کند که برای تجلیل از تلاش‌های فردی بشردوستانه یکی از چهره‌های صنعت سینما اهدا می‌شود. به گفته هیات‌رییسه اسکار، جولی بازیگر- کارگردانی است که یک اسکار برای بازی در نقش مکمل دریافت کرده است.

او با گروه‌های بین‌المللی متعددی برای حمایت از پناهندگان همکاری کرده و در فیلم‌هایی چون «یک قلب نیرومند» و «در سرزمین خون و عسل» این مفاهیم را پی گرفته است./خبرگزاری فارس