فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مصائب پدر شدن شاهرخ استخری!



شاهرخ استخری، بازیگر جوان و محبوب سینما و تلویزیون مدتی است وارد حرفه دیگری شده تا در كنار بازیگری، از راه دیگری هم كسب درآمد كند تا درواقع بتواند از نظر اقتصادی شرایط خوبی را برای خود و خانواده‌اش رقم بزند.

گرایش هنرمندان و حتی ورزشكاران به شغل دوم و كسب درآمد از مشاغل دیگر چیز تازه‌ای در ایران و جهان نیست و همه‌روزه شاهد این هستیم كه چهره‌های مختلف هنری و ورزشی به بیزینس‌های جدید رو می‌آورند اما نكته‌ای كه در این بین بسیار مهم است، شم‌اقتصادی آن فرد است كه درنهایت به موفقیت یا شكست او می‌انجامد. بوده‌اند چهره‌های سرشناسی كه وارد بیزینس جدیدی شده‌اند ولی چون قواعد آن كار را بلد نبوده‌اند، شكست خورده‌اند و برعكس بوده‌اند چهره‌هایی كه در كارشان بسیار موفق شده‌اند.

شاهرخ استخری، بازیگر جوان و محبوب سینما و تلویزیون مدتی است وارد حرفه دیگری شده تا در كنار بازیگری، از راه دیگری هم كسب درآمد كند تا درواقع بتواند از نظر اقتصادی شرایط خوبی را برای خود و خانواده‌اش رقم بزند چراكه شغل بازیگری معمولا شغل پرنوسانی از نظر اقتصادی است. شاهرخ استخری این روزها وارد كار تولید و فروش طلا شده و به نوعی «سنجاق» را به یك برند در این عرصه تبدیل كرده است و به زودی شعبات بیشتری از این برند را در سراسر كشور خواهیم دید. او یك دوست و همكار صمیمی دارد؛ متین میثمی؛ كسی كه  كنار شاهرخ استخری حضور دارد و اتفاقا در این مصاحبه نیز در كنار او حضور داشت.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,شاهرخ استخری

 
درآمد بازیگری تضمین‌شده نیست!
داستان از اینجا شروع شد كه بعد از سریال‌های «دلنوازان» و «فاصله‌ها» اتفاقاتی برای من افتاد و انتظاراتی در من به وجود آمد كه احساس كردم باید در انتخاب‌هایم دقت بیشتری به خرج دهم و گزیده‌تر و بهتر انتخاب كنم. چندین كار سینمایی به من پیشنهاد شد كه از این بین 7-6كار سینمایی بازی كردم كه فیلم «كبریت سوخته » هنوز اكران نشده است.

متاسفانه به فیلم «دوربین»  فقط 7 سینما اختصاص پیدا كرد و اكران خیلی بدی داشت ولی به‌رغم آن اكران بد، خدا را شكر فروش خوبی داشت. ایام عید هم در شهرستان‌ها اكران شده بود. نسخه رسانه‌ای آن هم به زودی راهی بازار می‌شود. 3 یا 4 كار رسانه‌ای بازی كردم كه در این انتخاب‌هایم بیشتر تجربه نقش‌های متفاوت برایم مدنظر بود. بازیگری شغلی است كه امروز هست و ممكن است فردا نباشد. بازیگری منبع امنی برای ارتزاق نیست.

تحقیق و ورود به بازار طلا
ازدواج ، بچه‌دار شدن و فكر نان مسائلی است كه باعث می‌شود به این فكر بیفتی كه حالا با شغل بازیگری كه اصلا درآمد تضمین‌شده‌ای ندارد، چطور می‌توانی خانواده‌ات را از نظر اقتصادی تامین كنی؟ اینكه در كنار بازیگری چه كار دیگری انجام بدهم، مساله‌ای بود كه 4سال فكر مرا درگیر كرده بود. با دوستانم همفكری كردم. خیلی علاقه‌ای به رستوران داری نداشتم؛ از دوستانی كه سراغ این كار رفته بودند هم در این رابطه پرسیده بودم و شنیدم كه این شغل تمام وقت‌شان را می‌گیرد؛ مگر اینكه شریكی داشته باشید كه سنگینی كار كم شود.

كارهای دیگری هم بود كه درباره آنها تحقیق كرده بودم كه درنهایت رسیدیم به كار طلا. از دو سال پیش در مورد این كار و بازارش شروع به تحقیق كردیم تااینكه به جایگاهی رسیدیم كه امروز از طراحی كارها تا تولید و درنهایت فروش، همه زیر نظر مستقیم خودمان انجام می‌شود. تحقیق ما تحقیق جامعی بود، اینكه ایران چه سهمی از بازار دنیا را دارد، تهران چه سهمی از بازار ایران را دارد و كدام شهرها در خرید طلا در رتبه بالاتری هستند كه اصفهان و شمال در رتبه‌های بالا هستند.

 منظورم این است از همان ابتدا طرح توسعه كار نیز مشخص بود و فقط قرار نبود به یك مغازه اكتفا كنیم. فكر اولیه ما این بود كه طی یك پروسه چند ساله شعب دیگری را با برند خودمان توسعه دهیم؛ ضمن اینكه گالری ما گالری طلاست، نه جواهرات. این كار با جواهرات فرق می‌كند. گالری ما طلاهای مدرن و امروزی را طراحی می‌كند كه از رنج قیمت 100 هزار تومان شروع می‌شود تا طلای میلیونی.

بخش اعظمی از زندگی من
وارد كار جدید كه شدیم یكسری بدقولی‌ها، مشكلات و سختی‌ها در دل كار به وجود آمد كه این مسیر را كمی سخت كرد. واقعا امروز این كار بخش اعظم زندگی مرا گرفته است، یعنی اینگونه نیست كه فردا راحت این كار را كنار بگذارم و یك كار سینمایی یا تلویزیونی را قبول كنم. همزمان با شروع این كار بود كه سریال «آمین » فیلمبرداری می‌شد. سه ماه پروژه فیلمبرداری خوابید و توانستم بیشتر به این كار سروسامان بدهم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,شاهرخ استخری

 
منحنی رشد با شیب ملایم
از همان ابتدا می‌دانستیم كه قرار نیست خیلی سریع از این راه سود كسب كنیم. برای راه‌اندازی گالری هزینه‌هایی برای مكان گالری، هزینه دكور و. . . پرداخت كردیم. از روزی كه بتوانیم این هزینه‌ها را پرداخت كنیم، تازه آن روز نقطه صفر ما می‌شود و از آن به بعد به سود می‌رسیم؛ البته هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم ولی خوشبختانه منحنی رشد باتوجه به همان صعود هرچند با شیب كم، امیدبخش است.

مصائب پدر شدن شاهرخ
ابتدای امر من و همسرم با مساله بازیگری كنار آمده بودیم كه شغلی است كه یك روز هست و یك روز نیست و با این قضیه مشكلی نداشتیم كه یك روز نان و پنیر بخوریم و یك روز نان و كباب ولی وقتی پای بچه به میان آمد و دخترم، پناه متولد شد دیگر نمی‌توانستم هیچ عذر و بهانه‌ای داشته باشم. از همان روز اول، آینده فرزندت مساله‌ای می‌شود كه فكر تو را مشغول می‌كند و این مساله هزینه دارد.

من از همان روزهای اول بازیگری به خیلی از مسائل تن ندادم و نمی‌دهم. به یاد دارم روزهای اول كه تله‌فیلم «تلخو » را بازی كرده بودم، گاهی كاری سینمایی پیشنهاد می‌شد و من رد می‌كردم برخی از دوستان تعجب می‌كردند و می‌گفتند: «بابا حالا مگه كی هستی!؟» همین الان هم كسی نیستم و هیچ‌وقت ادعایی نداشتم ولی حداقل حق من این است كه نقشی را كه دوست دارم انتخاب كنم؛ نمی‌توانم نقشی را كه دوست ندارم بازی كنم.

همیشه هر كاری كه بازی كرده ام را دوست داشتم و همیشه همه دغدغه فكری من این بوده كه مردم كار را دوست داشته باشند. هرگز برای گرفتن یك نقش، ‌مهمانی نداد‌ه‌ام و با بریز و بپاش هیچ نقشی را نگرفته‌ام. به همین دلیل است كه با تولد دخترم، تصمیم گرفتم شغل دیگری دست‌وپا كنم تا بتوانم آینده او را تامین كنم.

سیاست‌هایی برای بهتر شدن
متاسفانه سریال‌هایی مثل «دلنوازان» و «فاصله‌ها» و سریال های كه مردم هر جا هستند خودشان را برسانند تا آن سریال را ببینند و اصطلاحا خیابان خلوت‌كن،چند سالی است که دیگر ساخته نمی‌شود. ما تلویزیونی داشتیم كه می‌توانست درآمدزایی داشته باشد. امیدوارم با سیاست‌های جدید و‌ با ورود آدم‌هایی كه در صداوسیما زحمت می‌كشند دوباره به آن روزها برگردیم.

اسم منحصر‌به‌فرد و آینده‌دار
متین میثمی: خیلی در مورد اسم گالری فكر كردیم. اسم‌هایی من گفتم كه شاهرخ نپسندید؛ همین طور شاهرخ اسم‌هایی گفت كه من خوشم نیامد. گاهی هر دو به یك اسم مشترك می‌رسیدیم كه اطرافیان نمی‌پسندیدند و رای نمی‌گرفت. انتخاب اسم برای گالری یك پروسه5-4 ماهه بود.

استخری: درنهایت به اسمی رسیدیم كه كمترین رای منفی را از هر جهت گرفته بود و «سنجاق» شد نام نهایی ما برای كار. در وهله اول در نظر داشتیم كه یك اسم ایرانی باشد؛ یك طرح‌هایی هم از ابتدا در ذهن‌مان بود كه به كارهای آینده‌مان مربوط می‌شود كه بهتر است در مورد آن فعلا صحبت نكنیم.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,شاهرخ استخری

 
ایده‌هایی برای ساخت
استخری: طرح‌هایی كه برای ساخت كارها استفاده می‌شود، مجموعه‌ای از ایده‌های خودمان، طرح‌های خارجی، سایت‌ها و. . . است. طراحانی داریم كه برای ما كار و طرح خلق می‌كنند. در كنارش خودمان هم اگر طرح یا ایده‌ای در ذهن داشته باشیم ارائه می‌دهیم. از طرف دیگر از طرح‌های خارجی دیگر هم استفاده می‌كنیم. خیلی دوست دارم به روزی برسم كه خودم هم طراحی انجام بدهم ولی آنقدر اداره كردن این گالری سخت است كه اصلا فرصت این كار را نمی‌دهد. پروسه تولید كار بیشترین وقت را به خود اختصاص می‌دهد.

متین میثمی: اینكه خودمان مستقیما دست به قلم بشویم نیست، ایده‌های‌مان را به طراحان انتقال می‌دهیم و آنها پیاده می‌كنند.

سختی‌های كارهای تجاری
می‌دانستم انجام كارهای تجاری یا به قول خودمان كاسبی كردن، سخت است چون پیش از این هم در سال 83 تجربه یك كافی‌شاپ را داشتم ولی اینكه تو در تمام مراحل یك كار حضور داشته باشی كمی كار را سخت‌تر می‌كند. از مرحله تولید تا فروش عملا 5 تا 6 كار را در كنار هم باید انجام دهیم.

نظر مثبت و موافق همسر
استخری: نظر همسرم درباره راه‌اندازی این كار كاملا مثبت و موافق است چون در ابتدای كار، دفتری نداشتیم كه جلسات‌مان آنجا شكل بگیرد؛ به همین دلیل اكثر اوقات متین به منزل ما می‌آمد و همسرم از روز اول در تمام مشورت‌ها و رایزنی‌های ما حضور داشت. آنقدر به این ایده چكش زدیم تااینكه امروز این شكل را به خود گرفته است. دوست داریم این كار را توسعه دهیم و فكرهای زیادی هم در این زمینه داریم. سعی داریم  به زودی شعبه‌های دیگری در شهرهای مختلف هم داشته باشیم.

همكاری‌های دلسوزانه و نزدیك
درواقع از ابتدا با شریكم، متین میثمی سنگ بنای این كار را گذاشتیم. در ادامه راه، خواهر من و خواهر متین هم به ما ملحق شدند و در زمینه اداره مغازه به ما كمك كردند؛ البته خواهرم در بخشی از تولید و طراحی نیز به ما كمك می‌كند.

شایعات بی‌اساس و عجیب
در مورد شایعاتی كه این مدت شكل گرفته بود و اینكه مثلا با ازدواج با یك دختر ثروتمند، طلافروشی‌ام را راه انداخته‌ام باید اول این را اصلاح كنم كه اگر همسر من ثروتمند بود درواقع ایشان مرا گرفته بودند نه من ایشان را (باخنده). به این اعتقاد دارم كه در زمینه ازدواج یكسری مسائل اصلا شوخی‌بردار نیست. معتقدم كه آدم‌ها باید هم کفو هم باشند. پدر من فرد متمولی نبود، ایشان كارمند پتروشیمی بودند كه سالیان سال در جزیره خارك، عسلویه، ماهشهر و. . . كار كردند.

بازیگری هم شغلی نیست كه در عرض یك شب تو را پولدار كند. هرچند شغلی است كه امروز می‌توانی پولدار باشی و فردا نه. اگر این قضیه را مدیریت نكنی، مشكل خواهی داشت. من سعی كردم در آن دوران اهل بریز و بپاش نباشم. همه داشته‌های من از بازیگری و از قبل از بازیگری كه از رشته مهندسی صنایع درآمد داشتم، به یك خانه برای زندگی و درصدی سرمایه در این گالری تبدیل شد. 

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل

 


ویدیو مرتبط :
دعوای شاهرخ استخری و نیما شاهرخ شاهی در رستوران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصاحبه جالب وخواندنی با شاهرخ استخری



بیوگرافی شاهرخ استخری,عکس شاهرخ استخری,شاهرخ استخری

بیوگرافی شاهرخ استخری + تصاویر شاهرخ استخری


زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون
تولد : ۱۴ مهر ۱۳۵۹/تهران
ملیت : ایرانی
پیشه : بازیگر
مدرک تحصیلی : لیسانس مهندسی صنایع

 

شاهرخ استخری فارغ التحصیل مهندسی صنایع می باشد. او فرزند اول خانواده است و ۲ خواهر کوچک تر از خودش دارد. خواهرش که یکسال از او کوچک تر است فوق‌لیسانس تغذیه دارد و برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته است و خواهر کوچک ترش هم به هنر علاقه دارد. شاهرخ استخری تا سوم دبستان، ساکن بلوار کشاورز بوده است و از آن به بعد در شهرک غرب زندگی می کند. سوم دبستان را در مدرسه ۱۵ خرداد و دوره راهنمایی‌اش را در مدرسه آزادی و دوران دبیرستان اش را در فجر دانش تحصیل کرده است.

وی از خدمت سربازی معاف شده است چون پدرش ۸ سال در منطقه جنگی خارک مشغول به کار بوده است. فامیلی استخری از شهری در استان فارس که اصالت پدری اش به آن منطقه برمی‌گردد، می آید. البته در حال حاضر آنجا دیگر شهر نیست و بیشتر زمین‌های زراعی، آن محدوده را احاطه کرده است.

بیوگرافی شاهرخ استخری,عکس شاهرخ استخری,شاهرخ استخری

شاهرخ استخری و همسرش

زندگی حرفه ای
شاهرخ استخری پس از اتمام تحصیلات آکادمیک خود با حضور در تئاتر اسب ها به کارگردانی محمد رحمانیان در سال ۸۲-۱۳۸۱ گام بر عرصه ی هنــر نهاد و سپس یک دوره ی بازیگری زیر نظر مهتاب نصیرپور و پیام دهکردی و هدایت هاشمی گذراند. وی با تله فیلم “تلــخون” ساخته علیرضا امینی به طور حرفه ای وارد عرصه بازیگری شد و پله به پله از “پریدخت” گرفته تا “مثل هیچ کس” و سپس “ماه عســل” و نقطه ی عطف همه ی فعالیتهایش که سریال “دل نوازان” است و بعد از آن “فاصله‌ها” جایگاه خویش را در میان مخاطبانش یافت.

استخری در سریال “دل نوازان” ساخته پیشین حسین سهیلی زاده ایفاگر نقش بهزاد بود و این آشنایی سبب شد تا در سریال “فاصله‌ها”، نقش سعید را بازی کند. او می‌گوید: مسیر هنری ام با بازی در سریال “دل نوازان” تغییر کرد. البته ورودم به دنیای بازیگری را مدیون علیرضا امینی هستم.

بیوگرافی شاهرخ استخری,عکس شاهرخ استخری,شاهرخ استخری

شاهرخ استخری جوان بسیار مستعد متولد سال ۵۹ که  به گفته ی خودش الف بای بازیگری رو خیلی خوب و نزد اساتید بزرگی اموخته.جوانی با انگیزه دوست داشتنی و مودب که از گفت و گو با او بسیار لذت بردیم.


او اولین بار در سریال موفق دلنوازان حسین سهیلی زاده در تابستان سال  ۸۸ که از شبکه ۳ پخش می شده به طور رسمی برای عموم شناسانده شد و او نقش بهزاد رو خیلی خوب بازی کرد و در ادامه کارهاش باز در سریال حسین سهیلی زاده در تابستان ۸۹ به نام فاصله ها نقش سعید را بازی کرد. او ژست های زیبا و طبیعی در سریال فاصله ها به نمایش گذاشت و به این ترتیب بر زیبایی های این سریال اضافه کرد.

سالنام فیلمنوعسمتکارگردان
۱۳۹۳ تعطیلات ویدیویی بازیگر سپهر محمدی
۱۳۹۲ تقدیر نهایی سینمایی بازیگر محسن توکلی
۱۳۹۱ فیلم کبریت سوخته ویدئویی بازیگر محسن توکلی
۱۳۹۱ سوگند تله فیلم بازیگر فربد شکرایی
۱۳۹۰ پس کوچه‌های شمرون سینمایی بازیگر کامران قدکچیان
۱۳۹۰ برگشت ناپذیر ویدیویی بازیگر امیر احمد انصاری
۱۳۹۰ ساعت شلوغی سینمایی بازیگر آرش معیریان
۱۳۹۰ یک دو سه ویدیویی بازیگر محمد خراط زاده
۱۳۹۰ چک سینمایی بازیگر کاظم راست گفتار
۱۳۸۶ تلخون ویدیویی بازیگر علیرضا امینی
۱۳۸۷ شریک ویدیویی بازیگر امیر احمد انصاری
۱۳۸۴ یک شب همین طوری کنارم باش ویدیویی بازیگر علی همراز

 مصاحبه جالب و خواندنی با شاهرخ استخري 

 از يک رزومه شروع کنيم:
-اولين کارم در عرصه ي بازيگري يک نقش کوچکي بود در تئاتر اسب هاي اقاي محمد رحمانيان که سال 81-82 بازي کردم بعد يک دوره ي بازيگري هم ديدم زير نظر خانم نصيرپور و اقاي پيام دهکردي و اقاي هدايت هاشمي که هم در دوره ي مقدماتي و هم در دوره ي پيشرفته شرکت کردم و 5 تا کار کوتاه هم بازي کردم که بعضي هاشون براي جشنواره ها بود و زياد هم مهم نبودند ولي اولين کار بلند تصويري م هم تلخون بود که نقش اصلي رو بازي ميکرديم با سياوش خيرابي و مجيد سالم که دوست دارم اسمش رو ببرم و اميدوارم موفق تر بشه و بعد از اون هم خود اقاي اميني من رو به اقاي مقدم براي فيلم پريدخت معرفي کردند

رشته ي تحصيلي ت چيه؟
-مهندسي صنايع برنامه ريزي و تحليل داده ها و سيستم ورودي 78


مهندسي صنايع برنامه ريزي و تحليل داده ها وسيستم چه ربطي داره به بازيگري؟
-هيچ ربطي نداره……تقريبا” سال اخر دانشگاه بودم که کار تئاتر اسب ها رو بازي کردم

از قبل علاقه داشتي؟
-از بچگي ولي يادمه روم نميشد بروم جلوي دوربين


اقاي اميني چي توي شما ديدند که براي اولين حضورتون يکي از نقشهاي اصلي رو بهتون پيشنهاد دادند؟
-اقاي اميني يک شخصيه که واقعا” دغدغه ي معرفي بازيگر داره من ميتوانم يک ليست بلند بالا از بازيگر تا عوامل پشت صحنه نام ببرم که اقاي اميني براي  اولين بار معرفي شون کرده

اولين جرقه براي بازيگر کي در ذهنتون زده شد؟
-به دليل حساسيت خانواده ام به تحصيل سال اخر بود که چند اموزشگاه رفتم براي ثبت نام بازيگري و حداقل کاري که ميتونستم انجام بدهم اين بود که يک دوره ي اموزشي ببينم و اينکه با يک سري جوون در يک موسسه باشي و بين اون همه جوون مستعد بازي کني و با اونها تمرين ميکني

چرا از بين اون همه جوون شاهرخ استخري شد؟
-خيلي ها هم شدند ولي خيلي هايي که نشدند اميدوارم بشوند چون ما ديديم که چه استعدادهايي دارند ولي خودم واقعا” نميدونم شايد خدا خواسته من تو اين زمان وارد اين عرصه بشوم نه شش سال قبل و چقدر خوب

اگه پدرتون به درس خواندنتون علاقه داشت چرا نرفتيد دنبال تحصيلات رشته ي هنر؟
-اتفاقا” رفتم براي فوق ليسانس رشته ي هنر رو امتحان دادم ولي رتبه ام شد 400 و نتونستم چون نخواندم…………

 

چرا توی سینما داریم یک روند رو به رشد رو ادامه میدهیم ولی این روند در تلویزیون رو به نزول؟
- نه فکر میکنم این یک اتفاق و ممکنه سال بعد سریال های قویتری ببینیم

چگونگی وارد شدنتون در سینما براتون مهمه؟
- آره یه چندتا نقش هم بهم پیشنهاد شد ولی سر کار بودم و نتونستم

به پارتی اعتقاد داری؟
-بله.....

پارتی میتواند بازیگر رو موفق کنه؟
- تجربه که نشون داده میتونه البته تا اسم موفقیت رو چی بذاری

خودت که پارتی نداشتی؟
-چرا من بزرگترین پارتیه دنیا رو دارم........خدا

رابطه ات با خدا خیلی قویه؟
- خیلی

مدیون کسی یا چیزی هستی؟
-مدیون خیلی هام ولی در این عرصه مدیون اقای امینی هستم که در شرایطی که واقعا" نامید شده بودم به من اعتماد کردند

بازیگری رو به عنوان یک شغل میبینی؟
- آره چرا که نه

خیلی ها حتی خیلی از اساتید بر این باورند که سینما و بازیگری اصلا" تضمین شغلی ندارد؟
- درست میگویند اما من نمیتوانم شغل دیگری داشته باشم

تعریفت از سوپر استار چیه؟
- سوپر استار بازیگری که فروش رو تضمین میکنه

ایا در ایران سوپر استار داریم؟
- بله فقط محمدرضا گلزار

دستمزد بالای سوپر استارهایی چون محمدرضا گلزار ایا حقشونه؟
-آره بیشتر از این هم حقشونه هرچقدر دلش می خواهد باید بگیره

چرا؟
-وقتی یک فیلم رو بازی کنه اون فیلم به خاطر همون سوپر استار حداقل 400 میلیون در تهران میفروشد

حالا اگر یک زمانی به امید خدا شما خودتون سوپر استار بشین برای بازی در فیلم دستمزد بالا طلب میکنید؟
- بله

یعنی اگر یک فیلم رو دوست نداشته باشید به خاطر دستمزد بالاش قبولش میکنید؟
-نمیخواهم این طوری باشه من همین الان هم یک تله فیلم بهم پیشنهاد شده با مبلغ خوب ولی قبول نکردم

شاهرخ استخری مینویسه؟
-من مینویسم ولی هنوز اعتماد بنفس کافی رو ندارم من داستان کوتاه مینویسم و فیلمنامه کوتاه هم مینویسم ولی اگر بهم اعتماد کنند چون ما هم نسلی های خودمون رو بهتر میشناسیم میدونم که چی دوست دارند حداقل در دیالوگ های خودم بهم اعتماد کنند

تفاوت کیفی سینمای ایران و هالیوود در چیست؟
-به عنوان مثال وقتی در یک فیلم ایرانی داریم یک صحنه ی خشونت رو استفاده میکنیم حتی اگر از یک فیلم خارجی که دیدیم تقلید کنیم و عین همون رو بسازیم خیلی بهتر از این چیزی میشه که خودمون میسازیم

چه نقشی رو دوست داری بازی کنی؟
-نقشم در تلخون رو خیلی دوست دارم یک ادمی که پر از عقده باشه و یک سری نقش ها هست که من الان اعتقاد دارم در توانم نیست بازی کنم ولی باید تا چند سال دیگه اون نقش رو بازی کنم چون اگر بازهم نتونم هیچ پیشرفتی نکردم و اصلا" فایده ندارد

کار طنز هم بازی میکنی؟
-دوست دارم ولی الان نه

طنازی رو بلدی؟
-همه ی ادم ها برای نزدیکانشان طنازی بلدند.

سیمرغ بلورین؟
-به نظر من بالا ترین جایزه ی ایرانه و خیلی دوست دارم که بگیرمش اگر بگیری دلیل بر این نیست که خیلی خوبی و اگر نگیری اینکه بد باشی نباید خیلی بزرگش کنم
.
هالیوود؟
-دوست دارم یک روزی اتفاقی بیفته که بازیگرهای بتوانند انجا هم کار کنند و موفق باشند مثل ورزش و فوتبال که از یک زمان دریچه برای حضور بازیکنان ایرانی در کشورهای اروپایی باز شد

داستان بازی کردن خانم فراهانی رو در فیلم هالیوودی شنیدین؟
-واقعا" عالی بود من خیلی خوشحال بودم وقتی شنیدم این اتفاق افتاده چون گلشیفته فراهانی بهترین گزینه بود که میتونست با رفتشاهرخ استخرینش دریچه رو برای بقیه باز کنه و من این رو واقعا" توی رویا میدیدم

شما کدوم رو می پسندید؟هالیوود یا ایران؟
-هر دوتا رو چون عاشق زبان فارسی هستم.

سینمای ایران ابتذال داره؟
-این حرفها همیشه بوده و این تفکرات خیلی وحشتناکه و چیزیه که همه جا هست و هنرمندان توی دیدترند و اغراق در موردشون بیشتره.

از روی کسی هم مینویسی و الگو برداری میکنی؟
-تا به حال سعی کردم تمام بازیهای درخشان تاریخ سینما رو ببینم و تمرین کنم

دوست داری شاهرخ استخری رو مقایسه کنند؟
-نه

نمیخواهی نقش هات رو با صداهای مختلف بازی کنی؟
-این یک کار فوق العاده سخته که بخوای 5 ماه با صدای دیگری یک فیلم رو بازی کنی ولی دوست دارم و به نظرم خانم مریل استریپ بانوی هزار لهجه یک فوق ستاره است که میتونست هر نقش رو با یک صدا و لهجه بازی کنه

نظرت درمورد اسامی زیر:
بهروز وثوقی:تکرار نشده
علیرضا امینی:واقعا" بهش مدیونم خیلی دوسش دارم و در بازی گرفتن استادن
سیاوش خیرابی:اولین هم نسلی ای باهاش کار کردم و پارتنر خوب و مستعد من در تلخون
محمد رحمانیان:از قطب های نویسندگی و کارگردانی تئاتر در ایران
شاهرخ استخری:از خدا میخوام یک جایگاه محبوب نزد مردم و اهالی سینما بهش بده

حرف اخر؟
-مرسی از اینکه حرف ها و درد دلهای ما رو شنیدید امیدوارم به کسی توهین نکرده باشم برام دعا کنید.
 

بیوگرافی شاهرخ استخری,عکس شاهرخ استخری,شاهرخ استخری

شاهرخ استخری و دخترش پناه

بیوگرافی شاهرخ استخری,عکس شاهرخ استخری,شاهرخ استخری

شاهرخ استخری

بیوگرافی شاهرخ استخری,عکس شاهرخ استخری,شاهرخ استخری

شاهرخ استخری و دخترش پناه 

بیوگرافی شاهرخ استخری,عکس شاهرخ استخری,شاهرخ استخری

 شاهرخ استخری

منبع: ویکی پدیا