فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مریلا زارعی در ندامتگاه زنان شهر ری



ادبیات , دفاع مقدس ,جنگ تحمیلی

با همکاری تعدادی از نویسندگان و راویان زن ادبیات جنگ و با حضور چهره‌هایی چون مریلا زارعی و گیزلا وارگا سینایی آخرین مرحله مسابقه کتابخوانی با محوریت «دا» در ندامتگاه زنان شهر ری برگزار شد.
به گزارش خبرآنلاین، در یک طرح شش ماهه و با همکاری تعدادی از نویسندگان و راویان زن عرصه ادبیات جنگ همچون سیده‌زهرا حسینی (راوی)، سیده‌اعظم حسینی (نویسنده کتاب «دا») و هنرمندانی چون مریلا زارعی (بازیگر) و نیز گیزلا وارگا سینایی (نقاش) در روز جهانی کتاب، آخرین مرحله مسابقه و جشن کتابخوانی با محوریت کتاب «دا» در ندامتگاه زنان شهرری در بین دو گروه مددجویان و مددکاران برگزار و جوایز آنان نیز اهدا شد.

اهدای این جوایز در دو مقطع زمانی روز مادر و نیز روز جهانی کتاب و کتابخوانی با حضور این نویسندگان و هنرمندان در جشن­های مناسبتی که توسط مددجویان در سالن هنری ندامتگاه زنان شهرری برپا شده بود انجام شد.
این هنرمندان هدف از انجام چنین مسابقاتی را شکلی از هنردرمانی با ارائه الگوهای قهرمانی واقعی و متناسب با قشر مخاطب زن و با توجه به موفقیت کتاب‌های دفاع مقدس در تغییر نگرش افراد، به قدرت اراده انسان متکی به ایمان در بهبود روحیه وبرای تکاپوی بیشتر در اصلاح روش­های زندگی گذشته خود دانستند.

ادبیات , دفاع مقدس ,جنگ تحمیلی

یکی از مددجویان در هنگام دریافت جایزه خود، یکی از ده‌ها ثمره نتایج انجام این طرح را صمیمیت بیشتر بین پرسنل و مددجویان بعد از خواندن مشترک کتاب دانست تا همگی همچون زمانه جنگ با دوری از خودخواهی­های نفسانی به درک و یاری همدیگر در رفع مشکلات بپردازند.

مددجوی مسیحی که جزو برندگان بود اعلام کرد:« این کتاب به ما ثابت کرد سختی‌های زندگی شهری روزمره ما در قیاس تندباد حوادثی که سیده‌زهرا حسینی و خانواده­ شان در جنگ متحمل شدند، نسیمی بیش نبوده و اگر این تجربه گرانقدر قبل از زندان به ما منتقل می‌شد چه بسا اکثریت ما امروز در این‌جا نبودیم.»

مریلا زارعی نیز طی سخنانی تفاوت افراد درون و برون ندامتگاه را تنها درانتخاب یک تصمیم اشتباه و نابه‌گاه دانست و ابراز امیدواری کرد همه مددجویان با اراده­ای قوی و نیز فعالیت‌های بیشتر فرهنگی هرچه زودتر به زندگی عادی و سالم خود بازگردند.

در ادامه جشن و با هماهنگی‌های انجام شده با مددکاری زندان چندتن از مددجویان نیازمند نیز شناسایی و معرفی شدند که با پیگیری و گلریزان این نویسندگان و هنرمندان در طی دوره شش ماهه برگزاری مسابقه و نیز مدد موسسه خیریه روز سوم به مدیریت حمید آخوندی(تهیه کننده فیلم روزسوم) مشکلات‌شان رفع و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

ادبیات , دفاع مقدس ,جنگ تحمیلی

طی این دو مرحله مسابقه مجموعا به 71 نفر از مددجویان و 20 نفر از مددکاران و پرسنل زن ندامتگاه لوح تقدیر با امضا پدیدآورندگان کتاب «دا» و نیز جوایز نقدی و فرهنگی به ترتیب نمره اهدا و کتاب‌های جدیدی همچون «کوچه نقاش‌ها»، «بابا نظر»، «شنام» و «اینک شوکران» نیز در اختیار این مددجویان و پرسنل قرار گرفت. و بدین ترتیب اکثر مددجویان و مددکاران ندامتگاه زنان شهرری کتاب «دا» را خواندند.

مریم احدی، دبیری مسابقه کتابخوانی ندامتگاه زنان را برعهده داشت و تصحیح برگه ها نیز بر عهده خانم افشار بود.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد فرهنگی روایت، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، انتشارات سوره مهر، بنیاد خیریه روزسوم ،معاونت پژوهشی دانشگاه هنر، مسئولین و پرسنل ندامتگاه زنان شهرری و معاونت پیشگیری از جرائم قوه قضاییه پشتیبانان اجرای این مسابقه بودند.
منبع:khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
دفاع تلویزیون از مریلا زارعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: ندامتگاه زنان شهر ری


ندامتگاه شهر ری جایی است که با برنامه ریزی، زمینه اشتغال زنان مددجو در دوران محکومیت فراهم شده است.

فرارو: ندامتگاه شهر ری جایی است که با برنامه ریزی، زمینه اشتغال زنان مددجو در دوران محکومیت فراهم شده است.

واحد اشتغال و کارآفرینی زنان در ندامتگاه نسوان شهرری با فراهم نمودن زمینه اشتغال 130 زندانی زن ضمن دور ساختن آنان از اسیب های اجتماعی حین و پس از محکومیت موجبات کسب درآمد و امرار خانواده شان را فراهم کرده است.

این مرکز که با بودجه بنیاد تعاون زندانیان راه اندازی شده است شامل بخش هایی اعم از خیاطی و تابلو فرشبافی، فروشگاه پوشاک و کافی شاپ می شود.