فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مرور «اندیشه پویا» با برترین ها


در این اواخر اسفند، ویژه نامه های نوروزی مطبوعات یکی پس از دیگری منتشر می شوند. شماره 24 اندیشه پویا «ویژه نوروز» با تصویر روی جلدی از دوران جوانی مرحوم صادق طباطبایی به تازگی منتشر شده است.





صبح بخیر - محمودرضا حائری:
در این اواخر اسفند، ویژه نامه های نوروزی مطبوعات یکی پس از دیگری منتشر می شوند. شماره 24 اندیشه پویا «ویژه نوروز» با تصویر روی جلدی از دوران جوانی مرحوم صادق طباطبایی به تازگی منتشر شده است.

در این شماره که 48 صفحه بیشتر از معمول به مناسبت نوروز به صفحات مجله اضافه شده است. ابتدا دیباچه ای از سردبیر «رضا خجسته رحیمی» منتشر شده پس از یکی و دو بهاریه نوبت به بخش «دیدبان» می رسد که شامل گفتگویی با آصف بیات درباره فرجام بهار عربی است. از بخش جالب این قسمت دیدار ابراهیم اصغر زاده با عباس امیر انتظام پس از گذشت 35 سال است.

در بخش یاد رفتگان نوشته هایی درباره ی صادق طباطبایی خواهید خواند. پس از آن نوبت بخش «مجله گردی» است که گزیده ای مقالاتی از مجلات خارجی است که به فارسی ترجمه شده است. پرونده ی ویژه این شماره به «خواب آشفته ی نفت» که پرونده ای درباره  ملی شدن صنعت نفت است. در این قسمت مصاحبه ای با دکتر محمد علی موحد نویسنده ی مجموعه «خواب آشفته ی نفت» که خود شاهد زنده ای از دوران ملی شن صنعت نفت در ایران است. در این بخش نظرخواهی از صاحب نظر متعددی شده از جمله دکتر همایون کاتوزیان.

مرور ویژه نامه های نوروزی مطبوعات

این شماره از اندیشه پویا دو مصاحبه مهم دارد اولی با فیلسوف معاصر مصطفی ملکیان درباره ی اخلاق و حکمرانی  دومین مصاحبه گفتگوی سیروس علی نژاد روزنامه نگار باسابقه با منوچهر انور است درباره ی « دایره المعارف فارسی» و داستان پیدایش و ویرایش آن است.

پس از آن در بخش «یاد بعضی نفرات» روایت هایی از لیلی گلستان درباره ی آل احمد و سیمین دانشور، روایت هوشنگ گلمکانی سردبیر مجله فیلم از مهدی سحابی مترجم ادبی مشهور، روایت سارا سالار از رفاقت با جعفر مدرس صادقی و.. منتشر شده است.

در بخش بایگانی پرونده ی ویژه ای درباره ی سالگرد هشتاد سالگی دانشگاه تهران خواهید خواند. در بخش «کتاب کوچه» مصاحبه ای با پوران شریعت رضوی همسر دکتر شریعتی خواهید خواند و پس از آن مصاحبه ای با بهرام بیضایی درباره ی حضور چهار سال و نیمه ی او در امریکا. پس از آن نوبت به بخش «کتابخانه» می رسد که مرورهای متفاوتی درباره ی کتاب های منتشر شده در سال 93 خواهید خواند.

بخش «تماشاخانه» این شماره به فیلم جدید آندری زویاگینتسف «لویاتان» پرداخته است. در بخش کارنامه شهریار مندنی پور، محمدعلی سپانلو، محمد رحیم اخوت و محمدرضا کاتب از تجربه چاپ اولین اثرشان گفته اند. پس از آن عباس عبدی، کامبیز درمبخش، احمد طالبی نژاد و... از تجربه همکاری شان با مطبوعات سخن گفته اند. در آخرین بخش مجله گفتگو با ایرج امینی پسر نخست وزیر دوران پهلوی دوم «علی امینی» درباره ی نوار تازه منتشر شده از گفتگوی پدر او با شاه را خواهید خواند.

این شماره از اندیشه ی پویا برای خوانندگانی که به تاریخ معاصر ایران علاقه مند هستند مجله پرباری است ضمن این که این ماهنامه از توجه به فرهنگ نیز غافل نمانده است.


ویدیو مرتبط :
تراز پویا و مرور حسابها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترین فرش‌های صادراتی انتخاب می‌شوند



 

برترین فرش‌های صادراتی انتخاب می‌شوند

 

 

مركز ملی فرش ایران مسابقه انتخاب برترین فرش‌های دستباف صادراتی را در چهارمین نمایشگاه تخصصی ، صادراتی فرش دستباف ایران در جزیره كیش برگزار می‌كند.

 


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مركز ملی فرش ایران، این مسابقه با هدف توسعه صادرات و حمایت از صادركنندگان فرش دستباف ایران با رویكرد به بازارهای جهانی برگزار می‌شود.

 


با توجه به تنوع و گوناگونی فرش‌های دستباف در زمینه‌های طرح، رنگ، قیمت و ... فرش‌های حاضر در این مسابقه در شش گروه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت كه عبارتند از: فرش‌های كلاسیك با قیمت كمتر از هشت میلیون ریال در هر متر مربع، فرش‌های كلاسیك با قیمت بیشتر از هشت میلیون ریال در هر متر مربع، فرش‌های عشایری با قیمت كمتر از ۴۰۰ هزار ریال در هر متر مربع، فرش‌های عشایری با قیمت بیشتر از ۴۰۰ هزار ریال در هر متر مربع، فرش‌های مدران با قیمت كمتر از ۴ میلیون ریال در هر متر مربع و فرش‌های مدرن با قیمت بیشتر از چهار میلیون ریال در هر متر مربع.

 


داوری‌ میان این فرش‌های توسط هیات داورانی كه شامل متخصصان و صاحب‌نظران فرش دستباف هستند انجام خواهد شد و فرش‌های برگزیده در قالب نمایشگاه‌ ویژه‌ای در حاشیه نماشگاه‌ فرش كیش به نمایش درآمده و در آیین ویژه‌ای ازتولیدكنندگان آن‌ها تقدیر می شود.

 


چهارمین نمایشگاه تخصصی، صادراتی فرش دستباف كیش از هفتم تا دهم اردیبهشت ماه در جزیره كیش برگزار می‌شود..../  خبرگزارى ايسنا