فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مردی که گرافیک سینمای جهان را تغییر داد + عکس



 

 

 

مردی که گرافیک سینمای جهان را تغییر داد + عکس

 

کتاب «سال باس: زندگی در سینما و طراحی» با موضوع طراحی‌های سینمایی و صنعتی سال باس به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سال باس (1996 – 1920) از نخستین طراحانی است که همزمان در سه حوزه تیتراژ، نشان تجاری و پوستر سینما فعال بود. تاثیر باس در گرافیک سینمای جهان انکارناپذیر است.

او طراح پوستر یا عنوان‌بندی فیلم‌های مطرحی مثل «روانی» و «سرگیجه» ساخته آلفرد هیچکاک، «اسپارتاکوس» ساخته استنلی کوبریک، «خارش هفت ساله» ساخته بیلی وایلدر، «کارمن جونز»، «بانی لیک گمشده»، «مرد بازو طلایی» و «تشریح یک قتل» ساخته اتو پره‌مینجر، «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه دیوانه» ساخته استنلی کریمر و «رفقای خوب»، «کازینو» و «تنگه وحشت» ساخته مارتین اسکورسیزی است.

مقدمه کتاب «سال باس» را مارتین اسکورسیزی نوشته است. این کارگردان برنده اسکار در بخشی از مقدمه نوشت: «وقتی کتاب «سال باس: زندگی در سینما و طراحی» را ورق می‌زدم، که جدیدترین کتاب درمورد طراحی‌های باس است، به بخشی رسیدم که مختص طراحی‌های صنعتی او بود (طراحی برای رنگ فولر، خطوط هوایی کانتیننت و یونایتد، تلفن بل، جِتی و بسیاری دیگر) و این نقل قول از او را خواندم: «نشان تجاری ایده‌آل همانی است که از نظر انتزاعی بودن و ابهام به نهایت خود رسیده باشد و با این حال قابل‌فهم باشد. نشان‌های تجاری اغلب استعاره هستند. و از نظری می‌شود گفت تفکری هستند که مجسم شده است.»

طراحی سال باس برای پوستر «درخشش» ساخته استنلی کوبریک

در سال‌های اخیر پوستر فیلم‌هایی مثل «پرشس»، «خبرچین!» و «پس از خواندن آن را بسوزان» با الهام از آثار سال باس طراحی شده‌اند.

«سال باس: زندگی در سینما و طراحی» نوشته جنیفر باس و پت کِرک‌هم بود که ماه آینده منتشر می‌شود. متن کامل مقدمه مارتین اسکورسیزی و تعدادی از طراحی‌های سال باس را اینجا  ببینید.... /  farsnews.com


ویدیو مرتبط :
مردی که جهان را تغییر داد ( ترجمه )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پسری که با تغییر جنسیت کاندید زیباترین دختر جهان شد +عکس



به گزارش پرداد به نقل از یاهو: بالاخره به این سوپر مدل کانادایی که عنوان دختر شایسته کانادا را هم یدک میکشد اجازه داده شد تا در رقابتهای جهانی این عنوان شرکت کند.

 

زیباترین دختر جهان , تغییر جنسیت یک پسر

 

جن تالاکوا بالاخره توانست جواز حضور در رقابتهای جهانی را کسب کند. او 23 ساله است و ذاتا یک مرد متولد شده است اما به تازگی تغییر جنسیت داده و موفق به کسب عنوان دختر شایسته در کانادا شد. ظاهرا به خاطر اینکه او اصالتا یک زن نبود اجازه حضور در رقابتهای جهانی به وی داده نمیشد اما با کمیسیونی که سازمان مربوط به برگزاری این رقابتها برگزار کرد نتیجتا اجازه داده شد تا او بتواند در رقابتهای جهانی حضور پیدا کند.

 

زیباترین دختر جهان , تغییر جنسیت یک پسر

 

 

زیباترین دختر جهان , تغییر جنسیت یک پسر

 

 

زیباترین دختر جهان , تغییر جنسیت یک پسر

 

خبرگزاری : گروه خبری پرداد