فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مخالفت معاون صدا با حضور گویندگان رادیو در تلویزیون



 

 مخالفت معاون صدا با حضور گویندگان رادیو در تلویزیون

 

 مخالفت معاون صدا با حضور گویندگان رادیو در تلویزیون،تذکر نماینده آبادان به عملکرد صدا و سیما، باز شدن پرونده فرج الله سلحشور برای فیلمنامه "یوسف پیامبر"، انتقاد رییس سازمان پزشکی قانونی به سریال "ساختمان ۸۵" و انتقاد خسرو معتضد به ساخت سریال "حضرت موسی (ع)" از نکات خواندنی هفته گذشته سازمان صدا و سیما بوده است.

محمدحسین صوفی معاون صدا هفته گذشته در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد کاملاً مخالف با حضور گویندگان و گزارشگران رادیو در تلویزیون است. او در این مصاحبه تاکید کرد حضور گویندگان و مجریان رادیو در تلویزیون ممنوع شده است و تا زمانی که با کمبود گوینده در رادیو رو به رو هستیم این قانون ادامه دارد.

وی در این گفتگو از تشکیل کمیته ای خبر داد که با یک نگاه علمی، رادیو را ارزیابی و برترین های رادیو را معرفی می کند. این کمیته با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان رسانه ای همه خروجی های آنتن رادیو را بررسی می کند.

- مهران مدیری پس از وقفه ای دو هفته ای تصویربرداری سریال "قهوه تلخ" را آغاز کرد. این وقفه به دلیل تدوین سریال بوده و در حال حاضر تصویربرداری قسمت های ۵۰ سریال در حال انجام است.

- سعید توکل درباره اضافه شدن بازیگران و آیتم های جدید به "جمعه ایرانی" خبر داد و گفت: در روزهای اخیر از جوانانی که علاقه به کار طنز داشتند، دعوت کردیم و چند روزی است که کارشان را شروع کرده اند. با جدیتی که بازیگران جدید دارند در پی خلق یکسری شخصیت ها هستیم که مورد توجه مردم قرار گیرد.

- ۱۱۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار سراسری شدن صدای رادیو سلامت در کل کشور شدند.

- بهنام احمدپور مدیر رادیو جوان گفت: من ترجیح می دهم که گویندگان رادیو تصویر شان برای مخاطب مشخص نشود، در غیر این صورت عنصر اصلی رادیو که همان خیال است را از آن ها می گیریم.

- عبدالله کعبی نماینده آبادان درتذکری به عزت الله ضرغامی با انتقاد ازعملکرد صدا و سیما در مورد برخی برنامه ها گفت: صدا و سیما در خصوص مردم استان خوزستان درست رفتار کند.

وی در بخشی از نامه اش اشاره کرد: در قانون اساسی آمده است مردم ایران از هر قوم و قبیله ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ و نژاد و مانند این ها سبب امتیاز نخواهد شد، اما متاسفانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرتب در مورد استان خوزستان و گویش های محلی و مردم آبادان رفتارهایی انجام می دهد که سبب ناراحتی مردم این منطقه می شود.

- پروفسور هوبر، رئیس سابق کلیسای پروتستان آلمان و پروفسور کافمن، استاد آلمانی از معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

- مهدی لبیبی، مدیر اداره کل پژوهش معاونت صدا در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد که تفاهمنامه ای میان معاونت صدا و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منعقد شده و بر این اساس تعامل رادیو با مراکز دانشگاهی گسترش می یابد. او تاکید کردبه همت این اداره دستورالعمل برای برنامه سازی در رادیو تدوین می شود تا برنامه سازی شکل منسجم تری به خودش بگیرد.

- خسرو معتضد هفت گذشته در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها به ساخت سریال "حضرت موسی (ع)" در رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: این کار عملی در ترویج دین یهود و اثبات اسراییل است. وی توصیه کرد بهتر است درباره ائمه معصومین آثار مختلف ساخته شود.

فرج الله سلحشور، نویسنده و کارگردان سریال "حضرت موسی (ع)" اعلام کرد مطلبی که آقای معتضد گفتند با آنچه در قرآن و روایات آمده است، مخالف و در تضاد است. قرآن بیش از ۳۰۰ و چند آیه درباره حضرت موسی دارد.

- تا به حال پیش نیامده بود اثری فیلمنامه اش بعد از پیدا کردن لوکیشن های مختلف نوشته شود، اما این اتفاق درباره سریال "قفسی برای پرواز" افتاد. یوسف سیدمهدوی کارگردان این سریال گفت: بر اساس لوکیشن ها سکانس های این سریال نوشته می شد، اما چون عوامل حرفه ای بودند به مشکل برنخوردیم.

- چنگیز وثوقی، بازیگر که در مجموعه "تبریز مه آلود" به کارگردانی محمدرضا ورزی بازی می کند در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: بازی در نقش های تاریخی مسلماً دشواری های زیادی دارد. بازیگری کار راحتی نیست. من همیشه برای ایفای هر نقشی سعی کرده ام تا با آن کاراکتر زندگی کنم و دیگر همان شخصیت باشم، نه چنگیز وثوقی. بازیگر باید کاملاً در نقش غرق شود.

- ضرغامی اعلام کرد ۴۰ میلیون ایرانی سریال "مختارنامه" را تعقیب می کنند. این سریال یکی از پربیننده ترین مجموعه است و ۶۰ درصد جمعیت ایران این سریال را دنبال می کنند.

- فرج الله سلحشور، کارگردان سریال "یوسف پیامبر" در جلسه روز سه شنبه دوم آذرماه که در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار شد، گفت: براساس کارشناسی کارشناسان تشخیص داده شده است که بنده از فیلمنامه حضرت یوسف سرقت ادبی کردم ولی من این اتهام را قبول ندارم، چرا که شش ماه قبل از اینکه طاهری طرحش را به من بدهد، من نتیجه تحقیقاتم را به صدا و سیما تحویل داده بودم.

- فرزاد موتمن که تله فیلم "دماغ" به کارگردانی وی بار دیگر به تازگی از تلویزیون پخش شد، درباره مناسبتی شدن تله فیلم ها گفت: قضیه مناسبتی شدن تله فیلم ها به یک آفت بدل شده است.

- محمد زین العابدینی، سرپرست شبکه مستند اعلام کرد زمان دقیق افتتاح رسمی این شبکه هنوز مشخص نشده است، اما معاون سیما به زودی اعلام می کند.

- گوهر خیراندیش که در سریال "مختارنامه" نقش حنانه دایه عمر را ایفای نقش می کند در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد با توجه به اعتمادی که میرباقری داشتم چشم بسته این نقش را قبول کردم.

- دکتر احمد شجاعی،رئیس سازمان پزشکی قانونی درنامه ای به رئیس سازمان صدا وسیما با تشریح نقش وفعالیت های سازمان پزشکی قانونی، از قسمت اخیر سریال "ساختمان ۸۵" به کارگردانی مهدی فخیم زاده که ۲۳ آبان از شبکه دوم سیما پخش شد، انتقاد و آن را مصداق تمام عیار نادیده گرفتن فهم مخاطب و توهین به فرهیخته ترین اقشار جامعه و آزردگی خاطر همکاران سختکوش سازمان پزشکی قانونی دانست.

- مریم نشیبا گوینده برنامه "شب بخیر کوچولو" رادیو ایران درباره حضور گویندگان رادیو در تلویزیون معتقد است: اغلب گویندگان رادیو از حضور در تلویزیون امتناع دارند، اما گاهی به دام می افتند و نمی توانند به تلویزیون نه بگویند.

- آیت الله حسین مظاهری در پاسخ به استفتائی، نشان دادن تصویر چهره حضرت عباس(س) را در سریال "مختارنامه" حرام دانست و خواستار اجتناب از این امر شدند.

- در حاشیه مراسم تجلیل از پیرغلامان اهل بیت در بوشهر عزت الله ضرغامی از صدیقه بحرانی خواننده مرثیه علی اصغر (ع) در تیتراژ پایانی سریال "مختارنامه" تجلیل کرد.

- نصیر مغزی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه قرآن سیما اعلام کرد تهیه مجموعه ای برای محرم امسال به دلیل مشکلات مالی به تعویق افتاد.... / گزارش : خبرگزارى مهر 


ویدیو مرتبط :
عیادت گویندگان مطرح اخبار رادیو و تلویزیون از ناصر خویشتن دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیچ منعی برای حضور مهران مدیری در تلویزیون نیست/ «شب‌های برره» شبی یک میلیارد تومان به صدا و سیما پول می‌‌رساند



مهران مدیری,حضور مهران مدیری در تلویزیون

مهران مدیری کمدی سینمایی تک‌شخصیتی با بازی سیامک انصاری می‌سازد؟

هیچ منعی برای حضور مهران مدیری در تلویزیون نیست/ «شب‌های برره» شبی یک میلیارد تومان به صدا و سیما پول می‌‌رساند

خشایار الوند فیلمنامه نویسی که در سالهای اخیر به عضور ثابت گروه سریال سازی مهران مدیری بدل شده در تازه ترین گفتگوی خود که با دنیا خمامی در روزنامه «تماشا» انجام شده خبری جالب را درباره فیلمی تک شخصیتی که بناست توسط مهران مدیری ساخته شود بیان کرده است. متن کامل گفته های الوند را در ادامه می خوانید:

*بالاخره شما و گروه مهران مدیری کی با تلویزیون آشتی می‌کنید؟

ما با تلویزیون قهر نکردیم. تک تک بچه ها عاشق کار کردن در تلویزیون هستند. نمی‌شود کتمان کنیم که مخاطب تلویزیون بی‌اندازه است. اما الان تلویزیون نه بودجه دارد و نه مدیران علاقه‌ای به کار کردن ندارند. خب مسئله بودجه را می شود به راحتی حل کرد.

*با توجه به اینکه تلویزیون الان دوره ورشکستگی خود را طی می کند چرا شما با اسپانسرهای شخصی و سرمایه گذارانی که قطعاً می خواهند با مدیری کار کنند سریال نمی‌سازید؟

ما خودمان اولین گروهی بودیم که تبلیغ درون برنامه‌ای را به تلویزیون آوردیم. در زمان «باغ مظفر» این اتفاق افتاد و ما می خواستیم «قهوه تلخ» را به همین شکل در تلویزیون بسازیم. اما مسئولین بازرگانی تلویزیون مخالفت کردند و گفتند ما 13روز این کار را کردیم و با تهیه‌کننده برای 90 قسمت «قهوه تلخ» به نتیجه نرسیدند.

من نظرم این است که تلویزیون بیاید آنتن را بفروشد و به افراد بگوید مثلاً‌ تو بیا و یک سریال 20قسمته 45 دقیقه‌ای به ما بده البته با حفظ ضوابط تلویزیون.

در آن صورت هرکسی مجبور می شود هم کارهای تبلیغاتی و بازرگانی پروژه اش را برعهده بگیرد وهم با بهترین کیفیت کارش را تحویل بدهد تا از بازار رقابت عقب نماند.

*با عوض شدن مدیر شبکه سوم در مدیریت جدید کورسوی از امید نمی‌بینید؟

ببینید من بعید می دانم اتفاق خاصی افتاده باشد چون سیاست ها هنوز همان است و تغییری نکرده فقط آدم‌ها عوض شدند.

هیچ منعی برای حضور مهران مدیری در تلویزیون نیست، نه برای او نه برای هیچ کدام از اعضای تیم ما و نه برای من.

خود من به شخصه با محسن طنابنده سری اول «پایتخت1» را نوشتم. اما مشکل اینجاست که یک مدیر می‌اید و از قیافه من خوشش نمی‌اید و مدیر دیگر به نظرش من چهره جذابی دارم! مسائل در تلویزیون منطقی نیست، سلیقه‌ای است.

*اگر سازمان با مهران مدیری مشکلی ندارد پس چرا تیزرهای «تهران 1500» بدون تصویر او پخش می شد؟

اگر سازمان با مشکلی داشت در برنامه «سین مثل سریال» من را دعوت نمی کردند و سریال‌های آقای مدیری اول نمی‌شد. این مسئول بازرگانی سازمان است که باید پاسخگو باشد که چرا چهره مدیری را در تیزرهای «تهران 1500» نمایش نمی داد. فکر می‌کنم هنوز به خاطر «قهوه تلخ» با ما مشکل دارند.

اگر «قهوه تلخ» در تلویزیون پخش می‌شد من به جرات می گویم که تهران موقع پخش آن تعطیل می شد. آخر جایزه ما که توانستیم مخاطب را سرگرم کنیم در این همه سال چیست؟

ما در زمان پخش برره 90 شب گرانترین باکس آگهی تاریخ تلویزیون را پرمی کردیم. شبی یک میلیارد تومان به خاطر پخش «برره» به سازمان پول می رسید. اما آخرش چی شد؟ خود ما 5ماه بعد پولمان را گرفتیم.

نمی‌شد از آن 100میلیارد تومان پول 1میلیاردش را بین بچه‌ها تقسیم کنند و بگویند دسستان درد نکند که کاری کردید مردم از ماهواره کنده بشوند! ما با این همه سود مالی که برای تلویزیون داشتیم باید برای کار بعدی دوباره برویم ته صف؟ !

*به عنوان دوست و نویسنده اغلب کارهای مهران مدیری فکر می کنید چقدر از شکست فعلی تلویزیون به خاطر نبود آدمهایی مثل مدیری یا عطاران است؟

در اینکه مخاطب تلویزیون ریزش کرده شکی نیست. یکی از دلایلش این است که آدمی مثل عطاران که در سینما برای هرفیلم 100-150میلیون تومان دستمزد می گیرد و در سال 4تا کار انجام می دهد چه دلیلی می بیند با 40تومان بیاید در تلویزیون کار کند؟

به نظر من کار خوب از مدیر خوب برمی‌اید. این تشخیص درباره بعضی‌ها وجود ندارد که رضا عطاران و مهران مدیری با بقیه فرق دارد و عدالت را درباره این آدم‌ها رعایت نمی‌کند.

می خواهم ببینم مدیران متوجه فقدان این آدم ها در تلویزیون نمی شوند؟ وقتی مهران مدیری در تلویزیون نیست وودی آلن جایش را گرفته؟ ! عطاران نیست که داره «خنده بازار» پخش می شه! پس باید به این نتیجه رسید که شما آدم‌های قدرشناسی نیستید.

والله باور کنید اگر ما «برره» را در امریکا می ساختیم الان تک تک ما در «بورلی هیلز» خانه داشتیم! یک خبرنگار خارجی آمده بود ایران اصلاً باورش نمی شد که هرشب 40میلیون نفر «برره» را می بینند.‌ای رکورد باورنکردنی است؛ فقط اسکار و فینال اروپا می تواند اینقدر بیننده داشته باشد.

*نکته خیلی بدی هم که وجود دارد این است که ممیزی ها به جای اینکه کمتر شود بیشتر می شود. سریال «بزنگاه» بازپخش می شود و در بازپخشش کلی از سکانس ها حذف شده است.

فضای تلویزیون از فضای جامعه متاثر است. آقای مدیر شما وقتی اینقدر فضا را بستی و ممیزی ها را هرروز شدیدتر می کنی توانستی اخلاقیات را بیشتر کنی؟ پس چرا با این اوصاف همه دارند سریال‌های غیراخلاقی آن ور را دنبال می کنند؟

*بگذریم. تعدد کاراکتر در «ویلای من» به این خاطر است که سریال نزد مخاطب عام نگرفته؟

نه باورکنید ما با همه این آدم ها از ابتدا قرارداد بستیم. حتی از تعدد کاراکتر مجبور شدیم 4تا از آنها را حذف کنیم.

خانم شبنم مقدمی قرار بود با ما کار کنند که به دلیل درگیرشدنشان در پروژه‌ای دیگر نتوانستند به ما ملحق شودند.

ما می توانستیم از ابتدا همه کاراکترهایمان را رو کنیم و یا می توانستیم که دونه دونه آنها را وارد کنیم که در نتیجه راه دوم را انتخاب کردیم. این را هم بگویم که سریال الان حسابی جا افتاده و فروشمان دوبرابر شده است. اجازه ندارم رقمی بگویم اما فروشمان واقعاً‌حیرت انگیز است.

*چقدر از نبود محمدرضاهدایتی صدمه دیدید؟

قطعاً اگر هرکدام از بازیگران ما نباشند کار لطمه می خورد. اما چه می شود کرد محمدرضا هدایتی سر2تا پروژه بود. حتی جواد عزتی هم در 3تا کار درگیر بود و اصلاً ‌نمی شد که به ما برسد.

*آقای الوند برادران آقاگلیان هنوز دستمزدهای گروه «قهوه تلخ» را ندادند؟

بله من هنوز طلبکارم اما بگذارید من در این‌باره نظری ندهم. من آن دفعه راستش را گفتم و دودش در چشم خودم رفت.

*چرا برای مدیری یک طرح سینمایی نمی نویسید؟ شنیدیم یک کار اپیزودیک قرار است شروع کنید.

یک طرح طنزی با مهران مدیری داریم که قرار است پس از اتمام «ویلای من» آن را شروع کنیم یک کار سینمایی است که تک‌پرسوناژ است و سیامک انصاری قرار است بازی کند و خود آقای مدیری کارگردان باشد. می خواهیم به جشنواره فجر برسد حالا باید که چه پیش می‌آید./سینمای ما