فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

محمد اطبایی: انتخاب «رونوشت برابر اصل» ...



 

 

محمد اطبایی: انتخاب «رونوشت برابر اصل» برای كن قابل پیش‌بینی بود

 

محمد اطبایی: انتخاب «رونوشت برابر اصل» برای كن قابل پیش‌بینی بود . محمد اطبایی گفت:همچون سال‌های گذشته تركیبی از چهره‌های شناخته‌شده در بخش رسمی كن حضور دارند وكشف جدید یا چهره جدیدی در میان لیست فیلم‌سازان اعلام شده به ندرت دیده می‌شود.


در پی معرفی اسامی فیلم‌های بخش رسمی جشنواره كن، این كارشناس بین‌المللی سینمای ایران در ارزیابی‌اش پیرامون فیلم‌های انتخاب شده با بیان این مطلب گفت: البته این روند قابل پیش‌بینی بود كه در بخش رقابتی كن شاهد حضور فیلم‌سازان شناخته شده باشیم كه در گوشه و كنار دنیا فیلم می‌سازند و بعید به نظر می‌رسید كه چهره جدیدی معرفی شود.



وی در عین حال مطرح كرد:البته شاید هركدام از ما در جایگاه دبیر جشنواره‌ی كن ‌بودیم، همینگونه عمل می‌كردیم. وقتی فیلم‌های فیلم‌سازانی چون «گدار»، «وودی آلن»، «الیور استون» .... متقاضی هستند، فكر می‌كنم جرأت نمی‌كردیم كه یك فیلمساز جوان را انتخاب كنیم.



اطبایی ادامه داد: علی‌رغم این‌كه دبیر جشنواره كن فرد باهوش است اما با این انتخاب‌ها كشف چهره جدید در سینما محدود و محدودتر شده است. در حالی كه فراموش كردیم چهره‌هایی كه الآن برای كن مطرح هستند، قبلا توسط خود كن كشف شده‌اند و آن‌ها نیز یك روزی جوان و چهره‌ جدیدی بودند.



محمد اطبایی درباره‌ی سینمای ایران و حضور آن در جشنواره كن امسال نیز اذعان داشت:خوشبختانه فیلم«رونوشت برابر اصل» عباس كیارستمی در بخش مسابقه حضور دارد و با توجه به حضور كشورهای ایتالیا و فرانسه در سرمایه‌گذار این فیلم، جای خوشحالی است كه اسم ایران به طور رسمی در این فیلم آمده است. با وجود اینكه ایران در این فیلم سرمایه‌گذاری نكرده است اما كارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوینگر این فیلم ایرانی هستند و این موضوع امتیاز كافی است برای این‌كه ایران به عنوان یكی از كشورهای اصلی تولیدكننده این فیلم مطرح باشد.



او با بیان اینكه قابل پیش‌بینی بود كه فیلم «رونوشت برابر اصل» برای بخش رسمی كن انتخاب شود،تصریح كرد: اما زمانی‌كه پوستر جشنواره كن با تصویری از ژولیت بینوش رونمایی شد،مخاطب را به تردید می‌انداخت كه این فیلم در بخش رقابتی حضور داشته باشد، اما در نهایت این فیلم برای بخش رقابتی انتخاب شد.



اطبایی در پایان درباره‌ی اینكه چه تعداد فیلم ایرانی متقاضی حضور در جشنواره كن بودند به ایسنا گفت:تا آنجا كه شنیده‌ام حدود ۳۰ فیلم بلند سینمایی از ایران به كن اعلام و معرفی شدند و هم‌اكنون پس از اعلام فیلم‌های بخش‌رقابتی باید منتظر اسامی فیلم‌های هفته‌ی منتقدان و ۱۵ روز كارگردانان باشیم.



وی اظهار امیدواری كرد: در دو بخش باقی‌مانده كه تا هفته آینده معرفی می‌شود، شاهد حضور فیلمی از ایران‌باشیم.



اطبایی گفت: هفته منتقدین با توجه به این‌كه بیش از هزار فیلم بلند ارایه می‌شود، رقابت شدیدی برای حضور در فهرست نهایی وجود دارد و در بخش دو هفته كارگردانان نیز با توجه به این‌كه دبیر این بخش عوض شده است، كنجكاوم ببینم نگاهش چگونه است و چه فیلم‌هایی انتخاب می‌شود..../ خبرگزارى ايسنا






ویدیو مرتبط :
بررسی گوشی طرح اصل شیائومی Xiaomi (توسط انتخاب شاپ)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال برکناری محمد بن سلمان و انتخاب متعب بن عبدالله



اخبار,اخباربین الملل,خاندان آل سعود

بزرگان رژیم آل سعود به ویژه کسانی که مخالف جنگ با یمن بودند و همچنین با وصیت عبدالعزیز پادشاه سابق برای تعیین ولی عهد و جانشین ولی عهد مخالفت می کردند، به دلیل سیاست های کودکانه پادشاه این کشور و فرزند وی از فروپاشی خاندان آل سعود نگران هستند.

پایگاه اینترنتی میدل ایست پانوراما اعلام کرد: خبرهای ضد و نقیضی از احتمال برکناری محمد بن سلمان از پست های جانشین ولیعهدی پادشاه و وزارت دفاع عربستان و انتخاب متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز به جای وی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست پانوراما، یک منبع در گارد ملی سعودی که به شخصیت های دربار نزدیک است تاکید کرد: رایزنی هایی بین شخصیتهای خاندان حاکم عربستان سعودی در زمینه تعیین متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز به عنوان جانشین ولی عهد و وزیر دفاع این کشور در جریان است تا خانواده آل سعود از فروپاشی مصون بماند به ویژه اینکه محمد بن سلمان فرزند پادشاه عربستان که این دو پست مهم را به عهده دارد در شرایط نامشخصی مخفی است.

این منبع به نقل از روزنامه لحج گفت: بزرگان رژیم آل سعود به ویژه کسانی که مخالف جنگ با یمن بودند و همچنین با وصیت عبدالعزیز پادشاه سابق برای تعیین ولی عهد و جانشین ولی عهد مخالفت می کردند، به دلیل سیاست های کودکانه پادشاه این کشور و فرزند وی از فروپاشی خاندان آل سعود نگران هستند.

این منبع افزود: مقامات رژیم آل سعود مجبور شدند این تصمیم را بگیرند زیرا پس از زخمی شدن محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان بر اثر اصابت موشک به پایگاه السلیل ریاض احتمال کشته شدن وی نیز وجود دارد.


اخبار بین الملل  -  تابناک