فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مجموعه باغ ‌موزه هرندی



 

 

باغ ‌موزه هرندی

 

 

باغ‌موزه هرندی : مجموعه باغ ‌موزه هرندی و بنای موجود در آن مربوطه به اواخر دوره قاجار است . این مجموعه توسط مرحوم عدل‌السطان بنا گردیده و در سال ‪ ۱۳۱۳شمسی به مرحوم ابوالقاسم هرندی فروخته شده است .

 

 

این باغ تمامی ویژگیهای یك باغ عمارت ایرانی را دارا است . از جمله قسمتهای باغ می‌توان ساختمان اندرونی ، بیرونی ، بهارخواب ، حمام آشپزخانه و اتاق‌های مستخدمین ، گاو گرد(گاوچاه) حوض و آب نما ، اصطبل و درختان میوه را نام برد كه بر اثر مرور زمان دستخوش تغییرات زیادی شده كه می‌توان به تخریب اصطبل و انبارها ، تبدیل آشپزخانه به ساختمان اداری اشاره كرد .

 

 

اكنون ساختمان موجود در این باغ به عنوان موزه منطقه‌ای استان كرمان مورد بهره‌برداری است و همچنین در طبقه همكف این ساختمان موزه، سازهای سنتی استاد مسعود و در طبقه فوقانی آن موزه باستانشناسی قرار دارد.

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
شعر خوانی دکتر حامد حسین خانی در باغ موزه هرندی کرمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجموعه عکس: باغ موزه دفاع مقدس


بازدید نوروزی اعضای شورای شهر از باغ موزه دفاع مقدس