فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مجری «شهر باران» و شباهت به محمدرضا گلزار


شهریار ربانی، مجری جوان ویژه برنامه افطار شبکه اول سیما که شباهت جالبی هم به محمدرضا گلزار دارد می گوید ماه رمضان جشن الهی است و باید برنامه ای برای مردم ساخت که افسرده نباشد.

روزنامه تماشا: او این روزها با اجرای «شهر باران» در لحظات افطار از شبکه یک سیما مهمان خانه های ماست و در همین چند روز اول توانسته خوش بدرخشد. شهریار ربانی، مجری جوان ویژه برنامه افطار شبکه اول سیما که شباهت جالبی هم به محمدرضا گلزار دارد می گوید ماه رمضان جشن الهی است و باید برنامه ای برای مردم ساخت که افسرده نباشد.

شهریار ربانی: دنبال درآوردن اشک مخاطب و مهمان نیستیم

برای شروع خودت را برایمان معرفی کن.

- چهاردهم شهریور 1361 در تهران به دنیا آمده ام. دیپلم ریاضی دارم اما به دلیل علاقه ای که به هنر داشتم، در دانشگاه هنر تهران و در رشته گرافیک ادامه تحصیل دادم و لیسانسم را در این رشته گرفتم. برای مقطع کارشناسی ارشد هم مهندسی منابع طبیعی را انتخاب کردم.

چی شد که وارد تلویزیون شدی؟


- از سال 84 وارد واحد دوبلاژ سازمان صدا و سیما شدم. سال 90-89 با اجرای برنامه صبحگاهی شبکه سه سیما وارد حوزه اجرا شدم. در این مدت در شبکه های یک، دو، ورزش، شما و ... برنامه های مختلفی را اجرا کرده ام.

و چه اتفاقی افتاد که برای اجرای «شهر باران» انتخاب شدی؟


- اجرای ویژه برنامه نوروز 92 شبکه یک برعهده من بود و از این طریق با شبکه یک وارد هنمکاری شدم. با اجرای این برنامه بود که با دوستان شبکه یک آشنا شدم. در حال حاضر هم در برنامه «شهر باران» با احسان ارغوانی عزیز همکاری می کنیم.

امسال «شهر باران» خیلی دیده شده، فکر می کنی نقطه قوت این برنامه چیست که توانسته به عنوان رقیب یک برنامه قدیمی مثل ماه عسل مطرح شود؟


- خوشحالم که برنامه دیده می شود و مردم دوستش دارند. شاید علتش این است که برنامه فضای راحت و شادی دارد. به نظرم ماه مبارک رمضان یک جشن الهی است. در حال تولید برنامه ای هستیم که فضای سنگینی ندارد و در واقع افسرده نیست. فکر می کنم در این روزگار مردم دوست دارند برنامه ای را تماشا کنند که فضای شادتر و خودمانی تری داشته باشد.

در «ماه عسل» ترکیب مهمان ها و نوع اجرا طوری است که اغلب برنامه سنگین و غم انگیز می شود. این اتفاق در اجرای تو دیده نمی شود، در این مورد برایمان بگو.


- ببین اگر مهمانی در برنامه حضور پیدا کند که به سمت یک فضای احساسی و عاطفی برود ما از این فضا استقبال می کنیم اما به آن دامن نخواهیم زد. مثلا آقای سعید شهروز در برنامه ما شرکت کردند و به صورت کاملا خودجوش گریه کردند، ما هم با بغض ایشان بغض کردیم. در نهایت همانطور که گفتم اگر مهمانی داشته باشیم که فضای عاطفی داشته باشد، دست رد به او نمی زنیم اما فضای کلی برنامه به این شکل نیست که تلاش کنیم اشک مهمان و مخاطب را دربیاوریم. فکر می کنم برنامه ای در آن فضا در شبکه سه در حال پخش است و مخاطب حق انتخاب دارد که کدام فضا را انتخاب و تماشا کند.

شهریار ربانی شباهت جالبی به محمدرضا گلزار دارد، این موضوع را قبول داری؟


- نمی دانم چرا می گویند چنین شباهتی وجود دارد (خنده) شخصا شباهت زیادی حس نمی کنم.

نظرت در مورد این مقایسه ظاهری چیست؟


- آقای گلزار انسان جذاب، خوش تیپ و خوش چهره ای هستند اما به شخصه چنین شباهتی حس نمی کنم و فکر می کنم هر کسی چهره و استایل خاص خودش را دارد.

با توجه به این شباهت دوست نداری وارد سینما شوی؟


- راستش خیلی وقت پیش و قبل از اینکه وارد تلویزیون شوم، بازیگری را تجربه کرده ام و هنوز هم با دوستانی که در این حوزه دارم در ارتباطم اما این روزها دغدغه بازیگری ندارم. در نهایت باید بگویم علاقه ام به بازیگری به شباهتی که می گویی ارتباطی ندارد.

چرا به بازیگری به صورت جدی نگاه نمی کنی؟ به هر حال بازیگری یک پله بالاتر از اجراست...


- هر کاری شأن و منزلت خاص خودش را دارد وهیچ کاری نسبت به کاری دیگر ارجحیت ندارد. البته شاید پول و شهرت بیشتری در بازیگری و سینما وجود داشته باشد. همانطور که گفتم به بازیگری علاقه دارم اما گاهی دست سرنوشت انسان را به سمتی می برد که شاید هدف اصلی او نیست.


ویدیو مرتبط :
محمدرضا گلزار و باران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی دستمزد «محمدرضا گلزار» از قیمت یک عروسک کمتر است!



 

 

وقتی دستمزد «محمدرضا گلزار» از قیمت یک عروسک کمتر است!

 

کارگردان فیلم سینمایی «سیزده گربه روی شیروانی» درباره ساخت این فیلم گفت که به دلیل گران بودن کار با عروسک و اینکه هر عروسک حدود ۲ میلیون تومان قیمت داشته است، از بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، مهناز افشار، محمدرضا شریفی نیا در این فیلم استفاده کرده اند.

علی عبدالعلی زاده در گفت و گو با خبرگزاری سینمای ایران با اشاره به ساخت فیلم « تارزن وتارزان» افزود : من سال ۷۹ فیلمنامه فیلم سینمایی عروسکی تارزن و تارزان را نوشتم و خیلی دوست داشتم کاراکتر اصلی آن را آقای اکبرعبدی بازی کند اما دوستانی بودند که خیلی مایل به حضور ایشان در این فیلم نبودند اما ما بعد از یکی دوماه که به دنبال انتخاب بازیگر بودیم دوباره به آقای عبدی رسیدیم و ایشان هم هنگامی که قصه را خواندند متوجه شدند کار یک کارترکیبی عروسکی زنده است لذا از فیلمنامه خیلی استقبال کردند بنابراین به دلیل حضور آقای عبدی و روحیه شاد و شنگولی که ایشان به گروه منتقل می کردند به ما خیلی خوش گذشت و ما سختی کار را احساس نمی کردیم البته ایشان به دلیل وضعیت نه چندان مالی فیلم مجبور شدند که در فیلم مشارکت مالی داشته باشند و به همین دلیل هنگام اکران شهرستانها ، همسفر ما به شهرهای مختلف بودند که استقبال خوبی هم درشهرستانها ازاین فیلم شد .

وی اضافه کرد : استقبالی که از فیلم «تارزن وتارزان» درشهرستانها و حتی تهران از فیلم شد واقعا باشکوه بود حتی به یاد دارم درسینمای استقلال تهران آنقدر استقبال ازفیلم زیاد بود که صف خرید بلیت فیلم تا کوچه بغلی سینما استقلال ادامه داشت و این وضعیت برای ما بسیارجالب بود حتی مدیرسینما استقلال به من پسربچه ای را نشان داد که ۱۷ باربرای دیدن این فیلم به این سینما آمده بود و این موضوع برای من خیلی جذاب بود حتی درسینما آسیا که بین تقاطع جمهوری و ولیعصر مستقراست و به لحاظ مکانی جای خوبی نیست و هیچگاه تا زمان اکران این فیلم فروش خوبی نداشت درزمان اکران تارزن وتارزان به فروش یک میلیون تومانی درروز رسید که با توجه به بهای بلیت آن زمان رقم بسیارخوبی بود .

این کارگردان فیلم های کودک با بیان اینکه برای ما که به همراه بچه ها فیلم را در سینماها می دیدیم خیلی جالب بود که بچه ها با فیلم ارتباط برقرار می کنند تصریح کرد : بعد ازموفقیت فیلم «تارزن و تارزان» ساخت فیلم عروسکی دیگری بنام «سیزده گربه روی شیروانی» به من پیشنهاد شد اما هنگامی که من فیلمنامه را مطالعه کردم به این نتیجه رسیدیم که ساختن شهرخروس ها و گربه ها آن هم به شیوه عروسکی هزینه زیادی می برد و با توجه به اینکه ساخت یک عروسک آن زمان ۲ میلیون تومان هزینه داشت از ساخت این فیلم به صورت عروسکی صرف نظرکردیم وبه سمت گریم سه بعدی رفتیم لذا بازیگرانی مثل آقای گلزار، شریفی نیا ، نواب صفوی یا خانم مهنازافشار و مریلا زارعی را برای کار دعوت کردیم و آقای معیریان هم بعد ازچندین ماه تست های مختلف سه بعدی برروی صورت آنها به یک فرم جدید رسید و چون این نوع گریم سابقه نداشت کارخیلی سختی هم محسوب می شد به طوری که گریم هر کدام از بازیگران حدود ۷ الی ۸ ساعت طول می کشید بنابراین کار به سمت علمی – تخیلی رفت و جزو اولین کارهای کودک بود که در ایران در این زمینه تجربه شده بود و همین کار باعث شد که من به سراغ استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری بروم و درکارهای بعدی خودم نیز از این تکنولوژی استفاده کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «سرت بدزد رفیق» یادآور شد: آخرین فیلمی که من برای بچه ها درسینما کارکردم فیلم سینمایی «سرت بدزد رفیق» بود که این فیلم را با توجه به موفقیتی که فیلم «تارزن و تارزان» در سینماهای تهران بدست آورده بود ساختم اما این فیلم شاد و موزیکال را در ماه محرم اکران کردند و به ما گفتند این تنها فرصت اکران است لذا این فیلم سوزی باعث شد که من دیگر چندان رغبتی به ساخت فیلم کودک نداشته باشم. هرچند که به این دنیا بسیار علاقه مندم .

وی ادامه داد: یک زمانی خانواده ها برای دیدن فیلمهای کودک جلوی سینماها صف می کشیدند تا بلیت تهیه کنند اما دیگرازآن صفهای طویل خبری نیست البته علتش هم آن است که آن سالها مثل الان بازار ویدئو وماهواره آنقدرازطرف فیلمهای خارجی اشغال نشده بود اما دیگرخانواده ها دیدن فیلمهای سینمایی کودک را فراموش کردند .

این کارگردان فیلمهای کودک تصریح کرد : اگرچه به دلیل شرایط بد اکران فیلم سرت بدزد رفیق ؛ این فیلم نتوانست حتی یک دهم ازهزینه خود را جبران کند اما دربازار ویدئو موفق تربود ومعلوم بود که اگراین فیلم اکران خوبی می داشت مورد توجه زیادی ازمخاطبین قرارمی گرفت .

وی که سابقه ۶ سال حضور درشورای فیلمنامه کودک بنیاد فارابی را درپرونده کاری خود دارد به ساخت مجموعه عروسکی «دانی و من» درسال ۷۷ برای شبکه تهران اشاره کرد ویاد آورشد : این مجموعه یک کارعروسکی زنده بود که اولین تجربه من دراین عرصه محسوب می شد وخوشبختانه خیلی مورد استقبال قرارگرفت به طوری که مدیروقت شبکه تهران ازمن دعوت کرد که سری جدیدش را تولید کنم که سال ۷۸ سری دوم آن تولید شد اما دیگرازساخت فیلمها و مجموعه های عروسکی که مورد استقبال زیاد کودکان قرار بگیرد چندان خبری نیست.... / گزارش : خبرگزاری سینمای ایران