فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

كپی برابر اصل در ابوظبی به نمایش در آمد



 

 

  كپی برابر اصل در ابوظبی به نمایش در آمد



كپی برابر اصل Certified Copy به كارگردانی عباس كیارستمی با حضور این کارگردان ایرانی در بخش ویترین چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی در سالن بزرگ و مجلل قصر امارات در شهر ابوظبی در كشور امارات متحده عربی به نمایش درآمد و با استقبال خوب تماشاگران حاضر در جشنواره قرار گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی، در پایان نمایش این فیلم، «پیتر اسکارلیت» مدیر اجرایی چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی از عباس کیارستمی دعوت کرد تا روی صحنه برود و به سؤالات تماشاگران پاسخ دهد.

عباس کیارستمی در ابتدای سخنانش در جواب سؤالی درمورد ساخت فیلم كپی برابر اصل در کشوری غیر از ایران، گفت: همیشه و با کمال میل دوست دارم که در کشورم ایران فیلم بسازم ولی در این چند ساله این امکان برایم کمتر فراهم بوده است، این فیلم را در ایتالیا ساختم و فیلم جدیدم را نیز به احتمال زیاد در ژاپن می سازم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درباره دسترسی فیلمساز به واقعیت گفت: به تصور من دستیابی به واقعیت کار سختی است، به هر حال هرکسی روایت واقعیت و حقیقت را همان طوری که خودش می داند انجام می دهد.

کارگردان كپی برابر اصل درباره تأثیر عکاسی روی فیلم هایش گفت: نزدیک 20 سال است که عکاسی می کنم و بدون شک این عکاسی تأثیر مثبتی روی همین فیلم گذاشته است. عکاسی یک تمرین دائمی است. ما فیلم را هر دو سال یکبار می سازیم اما عکاسی را هفته ای نیست که انجام ندهیم. نمی توانیم که منکر تأثیر این هنر روی کارمان باشیم. عکاسی روی سینما یا سینما روی عکاسی.

کیارستمی درباره تجربه کار با بازیگری همچون ژولیت بینوش نیز گفت: در این کار ژولیت از من راضی بود و من هم از وی راضی بودم. در طول کار هر دو از همدیگر راضی بودیم. فکر می کنم که این شانس برای هر دوی ما بود برای اینکه او با کسی کار می کرد که قبلاً با نابازیگر کار کرده بود و من برای اولین بار با یک بازیگر حرفه ای کار می کردم. ما همدیگر را پیدا کردیم و نتیجه اش هم پلان سکانس های طولانی بود که در فیلم دیدید.

وی همچنین گفت: این فیلم خیلی با فیلم های دیگرم تفاوت داشت. خیلی خیلی سادهتر از فیلم هایی بود که در ایران کار می کردم. فیلمی که درهشت هفته برنامه ریزی شده بود و قرار بود فیلمبرداری آن تمام شود؛ در شش هفته و 25 جلسه تمام شد. برای اینکه ذهن من کاملاً آزاد بود و همکاران به بهترین شکل کارشان را انجام می دادند. مهمتر از همه همین زن و شوهری بود که در فیلم دیدید و با مسئولیتی که احساس می کردند اینقدر کار را خوب جلو می بردند که من نقشم به حداقل رسیده بود.

عباس كیارستمی در ادامه اظهار داشت: بازیگر نقش مرد برای بار اول بود که جلو دوربین می رفت و طبیعتاً می توانست خیلی نگران کننده باشد ولی از روز اول اینقدر به نقشی که داشت مسلط بود کار را به خوبی پیش برد. ژولیت هم با تمام احساسش بازی می کرد. خودش بعداز این فیلم گفته بود که نفش های دیگر من را فراموش کنید. به نظرم این نزدیکترین نقش به خود ژولیت است. برای همین فکر می کنم که با قلبش بازی می کرد یعنی با تمام عواطفش. به عنوان یک کارگردان کارم خیلی خیلی ساده بود، نگاهشان می کردم و لذت می بردم از اینکه اینقدر اینها در نقش خودشان خوب فرورفته اند و اینقدر مسؤلیت های من را کم کرده اند.

کارگردان طعم گیلاس همچنین گفت: سه شب پیش فیلم را در جشنواره پوسان در کره نشان دادند و ژولیت کنار من نشسته بود. هر جایی که در فیلم گریه می کرد از بغل که نگاهش می کردم اشکش درمی آمد. برای من خیلی عجیب بود که یک بازیگری حتی موقع تماشای خودش هم اینقدر نقش را باور کند و نزدیک به خودش بداند. وقتی که در جشنواره کن فیلم را نشان دادند برای اولین بار آمدیم بیرون از سالن، با نگرانی به من گفت: احساس می کنم اینقدر خودم بودم که فکر می کنم لو رفته ام. اینها را گفتم تا بدانید چقدر چیزهایی که با همدیگر مچ می شود کار را خوب پیش می برد.

عباس كیارستمی در پایان نشست با تماشاگران فیلمش درمورد تأثیر گرفتن از واقعیت در فیلم هایش گفت: من همیشه در تمام فیلم هایم همه چیز را از واقعیت گرفتم و سراغ رمان نرفتم. چیزی را که اگر عمیقاً تجربه نکرده باشم سراغش نمی روم، بنابراین اگر سراغ واقعیت ها با مدیوم سینما می رویم طبیعتاً تبدیل می شود به چیزی شبیه واقعیت و داستان.

چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی با حضور 172 فیلم از كارگردانان ایرانی و غیرایرانی از 43 كشور جهان در بخش های رقابتی و غیررقابتی ازجمله؛ بخش مسابقه اصلی، بخش مسابقه فیلم های مستند بلند، بخش افق جدید، بخش مسابقه فیلم های كوتاه، بخش مسابقه امارات، بخش سینمای کلاسیک، بخش چه چیزی به این جهان ما اضافه شده است؟، بخش ویترین و بخش نمایش ویژه در روزهای 22 مهرماه تا 1 آبان ماه(14 تا 23 اكتبر) در سالن های قصر امارات، سالن های ابوظبی تئاتر و در سالن های مركز سینمایی «مارینا مال» شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی برگزار می شود.... / خبرگزارى ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
كپی كردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش ویژه «كپی برابر اصل» كیارستمی در جشنواره فیلم قاهره



 

نمایش ویژه «كپی برابر اصل» كیارستمی در جشنواره فیلم قاهره

 

  برگزاركنندگان سی وچهارمین جشنواره فیلم قاهره اعلام كردند، فیلم «كپی برابر اصل» ساخته عباس كیارستمی در این رویداد سینمایی نمایش ویژه خواهد یافت.

 

این فیلم كه در جشنواره كن جایزه بهترین بازیگر زن را برای «ژولیت بینوش» به همراه آورد، روز گذشته برای حضور در بخش رقابتی جشنواره "تالین" استونی نیز دعوت شد.

«كپی برابر اصل» كه تاكنون در جشنواره های متعددی چون ریودوژانیرو، ملبورن، نیویورك، ابوظبی و شیكاگو نمایش یافته و اخیرا به جشنواره انجمن فیلم آمریكا نیز دعوت شد، چندی پیش جایزه «خوشه ی طلایی» جشنواره فیلم «والادولید» اسپانیا را برای بهترین فیلم كسب كرد، برای نمایش در كشورهای نیوزلند، استرالیا، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی، هنگ كنگ، بلژیك، هلند و سوئیس به كمپانی های توزیع و پخش فروخته شده است.

به گزارش سایت جشنواره فیلم قاهره، امسال فیلم های سرشناسی چون «راز چشم هایش» از آرژانتین، برنده جایزه اسكار بهترین فیلم غیرانگلسی به همراه «سالی دیگر» ساخته مایك لی و «پسر بابل» از عراق ساخته «محمد الدراجی» در این رویداد سینمایی نمایش خواهند یافت.

«عزت ابو اف»، رییس جشنواره فیلم قاهره اعلام كرده است، امسال هیچ فیلمی از كارگردانان اسرائیلی در این جشنواره نمایش نخواهد یافت. وی در این باره گفت: «من این اجازه را نخواهم داد و اگر لازم باشد، مقابل در ورودی جشنواره می خوابم تا مانع از ورود فیلم های اسرائیلی شوم.»

سی وچهارمین جشنواره فیلم قاهره طی روزهای ۳۰ نوامبر تا ۹ دسامبر (۹ تا ۱۸ آذر) برگزار خواهد شد.... / خبرگزارى ایسنا