فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

كتاب محمدعلی سپانلو منتظر پاسخ ارشاد است



 

كتاب محمدعلی سپانلو منتظر پاسخ ارشاد است

 

كتاب محمدعلی سپانلو از سری كتاب های تاریخ شفاهی، بعداز اتمام گفتگو و انجام اصلاحات نهایی توسط سپانلو به وزارت ارشاد برای اخذ مجوز ارسال شده است.

كتاب محمدعلی سپانلو برای اخذ مجوز به وزارت ارشاد ارسال شده است.

كتاب محمدعلی سپانلو را مانند ۷ كتاب دیگر این حوزه، نشر ثالث منتشر می كند.

از این سری كتاب ها تاكنون ۱۲ جلد منتشر شده كه ۵ كتاب را نشر زرنگار و ۷ كتاب را انتشارات ثالث منتشر كرده است.

صمد بهرنگی، صادق هدایت، هوشنگ گلشیری، عبدالعلی دستغیب، ضیاء موحد، لیلی گلستان، عمران صلاحی و شمس لنگرودی برخی عناوین این كتاب ها هستند.

كتاب محمدعلی سپانلو شامل زندگی حرفه ای، خصوصی، فعالیت های سیاسسی و اجتماعی سپانلو از آغاز تاكنون است. این كتاب قبل از آغاز بیماری این شاعر؛ سه بار توسط خود وی بازخوانی شده است و در صورت موافقت ارشاد با چاپ آن، ثالث كتاب را یك ماه دیگر منتشر می كند.

از سری كتاب های تاریخ شفاهی ادبیات ایران، كتاب جواد مجابی پیش از با هماهنگی مجابی برای بار دوم اصلاح شد اما بعداز دوماه و نیم؛ بررسان ارشاد هنوز پاسخی به این كتاب نداده اند.

از دیگر كتاب های این مجموعه نیز كتاب های احمدرضا احمدی، سیمین بهبهانی و زین العابدین موتمن در دست اقدام است.

لازم به ذكر است انتشار كتاب های تازه از این مجموعه متوقف شده است.... /خبرگزارى ایلنا 



ویدیو مرتبط :
به یاد محمدعلی سپانلو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارشاد: از نامه ی عسگرپور ناراحت نشدم و به آن پاسخ ندادم



 

  وزیر ارشاد: از نامه ی عسگرپور ناراحت نشدم و به آن پاسخ ندادم

 

وزیر ارشاد در حاشیه ی نشست خبری هشتیمن جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، دربارهٔ اختلافلات موجود میان خانه سینما و وزارت ارشاد و حواشی مربوط به آن كه شامل تهدید برخی اعضای خانه سینما توسط برخی مسئولان سینمایی است و از زیرنظر گرفتن حمایت كنندگان از خانه سینما خبر می دهد، گفت: اختلاف نظر همیشه وجود داشته است و اگر رسانه ها به این قضیه دامن نزنند؛ اختلافات حل می شود.

وزیر ارشاد گفت: اینكه ما از افراد مختلف درباره این موضوع نظرسنجی كنیم؛ درست نیست و باعث می شود گاهی كسی حرفی تندی بزند كه فایده ای ندارد. اختلاف نظر همیشه وجود دارد لذا باید با تدبیر و درجهت درست؛ مسایل حل و هدایت شود.

سیدمحمد حسینی همچنین درباره ی نامه ی محمدمهدی عسگرپور به وی و پاسخی كه ازسوی معاون سینمایی او(جواد شمقدری) به این نامه داده شد، به خبرنگار ایلنا گفت: من از این نامه ناراحت نشدم و هیچ جوابی نیز به آن ندادم زیرا معتقدم كسی كه وارد كار اجرایی می شود باید این آمادگی را داشته باشد كه همیشه كسانی هستند كه گاهی با تندی برخورد می كنند و سخنانی می گویند. اگر حرف حساب و انتقاد درستی؛ هركسی داشته باشد، حتی اگر در آن سر دنیا باشد، به آن گوش می كنم و به آن توجه می كنم.

حسینی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، پیرامون نحوه ی اختصاص یارانه های رسانه ها گفت: یارانه ها یك روال مشخصی دارد. در تهران هر سه ماه یكبار و در استانها هر شش ماه یكبار براساس یك فرمول خاص توزیع می شود البته ما محتوای نشریات و منافع و مصالح مردم را نیز در اختصاص یارانه درنظر می گیریم.

حسینی با اشاره به خبر یكی از سایت ها كه اعلام كرده بود؛ نشریات انقلابی و ضدانقلابی هستند، گفت: ما هرگز نشریات را به انقلابی و ضدانقلابی تقسیم نمی كنیم بلكه معتقدیم بعضی از آنها به ارزش ها و منافع و مصالح مردم توجه بیشتری دارند و بعضی از آنها مطالبی می نویسند كه اگر ضرری نداشته باشد؛ نفعی نیز ندارد. لذا نباید بودجه بیت المال را هزینه كرد.

وی ادامه داد: امسال دست مدیران استانی نیز برای حمایت از نشریات استانی باز شده است.... / خبرگزارى ایلنا