فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

قلعه هرمز یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان




 

قلعه هرمز

 

 

قلعه هرمز واقع در بخش هرمز از توابع شهرستان قشم و از نقاط دیدنی استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است.

 

این قلعه که در ضلع شمالی جزیره هرمز و درساحل دریا قرار دارد، مهم‌ترین قلعه باقی مانده از روزگار تسلط پرتغالیها برسواحل و جزایر خلیج فارس است. این قلعه به فرمان آلفونسو آلبوکرک دریانورد پرتغالی در سال ۱۵۰۷ میلادی، در محلی موسوم به «مورنا» احداث شد.


قلعه به شکل چند ضلعی نامنظم است. ساختمان آن بسیار محکم است و دیوارهایی به قطر ۵/۳ متر با چند برج به ارتفاع ۱۲ متر دارد. تأسیسات قلعه شامل انبارهای تسلیحات، آب انبار (برکه) و اتاق‌هایی باسقف هلالی است. در زمان شاه عباس که استعمار پرتغالی‌ها درایران خاتمه داده شد، این قلعه به دست امام قلی خان از سرداران شاه عباس فتح گردید.


علاوه بر قلعه‌های مذکور، آثارو بقایای قلعه‌های شهرهای میناب و جاسک نیز از بقایای سایرقلعه‌های استان است.

 

قلعه هرمز

 

 


ویدیو مرتبط :
قلعه پرتغالى ها در جزیره هرمز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پارک جنگلی گیسوم یکی از نقاط دیدنی استان گیلان



یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است. مسیری زیبا و دیدنی درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده است که دل هر بیننده‌ای را با خود می‌برد. 

تصاویر پارک گیسوم, پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم

 

 پارک جنگلی گیسوم در ۱۸کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد. در جنوب پارک گیسوم رضوانشهر به فاصله ۱۴کیلومترو شمال آن شهر هشت پر با فاصله حدود ۲۰کیلومتر قرار دارد.


درختان جنگلی انبوه و انواع گونه‌های گیاهی چشم انداز زیبایی دارد به خصوص در فصل پائیز طبیعتی زیبا و دل انگیز برای دوستداران طبیعت دارد.

تصاویر پارک جنگلی گیسوم,عکس های پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش

 
 پارک جنگلی گیسوم  دارای پارکینگ در داخل محدوده پارک برای گردشگران می‌باشد. از دیگر امکانات آن :وسائل بازی کودکان- ورزشگاه- اردوگاه- پلاژ- متل- هتل- مناطق پیک نیک روزانه- کمپینگ طبیعی- مسیرهای راهپیمایی- مجموعه فضاهای جنگلی باقیمانده در ناحیه شرقی- جنگل شمشاد- موزه طبیعی گل و گیاه میباشد.

پارک جنگلی دکتر درستکار به مساحت 1071 هکتار که قسمتی از جنگلهای گیسوم را شامل می‌باشد، دارای طبیعتی بسیار زیبا و چشمگیر بوده و در 78 کیلومتری از مرکز استان در مسیر اصلی جاده رشت به آستارا واقع گردیده است. که در شرق آن رضوانشهر و در غرب آن هشتپر قرار دارد. 

آدرس پارک جنگلی گیسوم,امکانات پارک جنگلی گیسوم

 پارک جنگلی گیسوم در ۱۸کیلومتری جاده تالش به انزلی قرار دارد

 
این پارک به دلیل طبیعت بسیار زیبا و دیدنی و همینطور به دلیل موقعیت سوق الجیشی خود در جوار کوه و دریا و داشتن امکانات رفاهی از قطب سیاحتی و تفریحی برخوردار بوده و سالانه مسافران عبوری یا گردشگران بسیاری برای بهره گیری از فضای آن به پارک عزیمت می‌نمایند.

 


پارک مذکور دارای یک سری امکانات برای رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان از پارک می‌باشد که عبارتند از: آلاچیق، سکوی نصب چادر، سرویس بهداشتی، میز و صندلی و نیمکت، کباب پز، سطل زباله و...  

 پارک جنگلی گیسوم, پارک جنگلی گیسوم کجاست

 پارک جنگلی گیسوم  دارای پارکینگ در داخل محدوده پارک برای گردشگران می‌باشد

   گیلان,جاهای دیدنی گیلان

  پارک جنگلی گیسوم  بکی از جاذبه های گردشگری گیلان میباشد

 تصاویر پارک گیسوم, پارک جنگلی گیسوم

  پارک جنگلی گیسوم مسیری زیبا و دیدنی و درختان سر به فلک کشیده ای دارد

  تصاویر پارک گیسوم, پارک جنگلی گیسوم

   پارک جنگلی گیسوم دارای طبیعتی بسیار زیبا و چشمگیر است

  مکانهای تفریحی گیلان,جاذبه های گردشگری گیلان

مساحت جنگل گیسوم  حدود ۸۰ هکتار است

گیلان،جاهای دیدنی گیلان

 

منبع:tishineh.com