فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فیلمی که آمار طلاق را کاهش می دهد!


كاظم راست‌گفتار در آستانه اكران فیلم تازه‌اش گفت: «زنان ونوسی مردان مریخی» فیلمی بسیار كمدی و خوش رنگ و لعاب است و مسایل خانوادگی در آن مطرح می‌شود. توصیه می‌كنم افراد زیر 15 سال فیلم را به همراه خانواده ببینند.

كاظم راست گفتار با اشاره به فضای شاد و مفرح فیلم تازه خود گفت: فیلم «زنان ونوسی مردان مریخی» دارای فضایی شاد و خانوادگی است كه به عقیده من اگر همه مردم این فیلم را ببینند 30 درصد آمار طلاق كاهش خواهد یافت.

كاظم راست‌گفتار در آستانه اكران فیلم تازه‌اش گفت: «زنان ونوسی مردان مریخی» فیلمی بسیار كمدی و خوش رنگ و لعاب است و مسایل خانوادگی در آن مطرح می‌شود. توصیه می‌كنم افراد زیر 15 سال فیلم را به همراه خانواده ببینند. زیرا ممكن است سوالاتی برایشان در نوع روابط خانوادگی پیش بیاید كه بهتر است به اتفاق خانواده این فیلم را به تماشا بنشینند تا والدین بتوانند به سوالات احتمالی فرزندان‌شان پاسخگو باشند.



ویدیو مرتبط :
تخیلی ترین آمار موجود در مورد طلاق!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق



اخبار,اخبار اجتماعی ,افزایش طلاق

تویسرکانی با بیان اینکه ‫ادعای بابک زنجانی در مورد پرداخت حق ثبت 10 میلیاردی صحت ندارد‬، گفت: بیش از 91 هزار طلاق در 7 ماه نخست امسال به ثبت رسیده که با رشد یک درصدی مواجه بوده است.

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را یکی از سازمان‌های موفق در رابطه با ارائه خدمات به مردم دانست و گفت: این سازمان سازمانی است که همه مردم با آن سر و کار دارند و خوشبختانه در اصلاح فرآیند خدمات رسانی و تحول اداری در سال‌های اخیر و همچنین برون رفت از شیوه های سنتی و ارائه الکترونیک خدمات به مردم موفق بوده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این تحولات کاهش مبادلات کاغذی در ادارات ثبت را شاهد بودیم، افزود: این اقدامات کاهش ده ها میلیون متقاضی به ادارات و همچنین کاهش میلیونی مبادلات کاغذی را در پی داشته است و با توجه به ارائه خدمات بهینه به مردم سازمان ثبت اسناد به عنوان اولین دستگاه آماده اجرای حسابداری تعهدی شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش بهره وری در عملکرد مجموعه را به دنبال داشتیم و به نوعی می‌توان گفت از سازمانهای موفق نیز محسوب می شویم.

ارائه 34 میلیون و 778 هزار و 860 خدمت در 7 ماه نخست سال جاری
وی با ارائه آمارهای سازمان ثبت در 7 ماهه اخیر گفت: در این مدت 34 میلیون و 778هزارو860 خدمت به مردم ارائه شده است که بیش از 30میلیون 66هزار خدمت الکترونیکی ارائه شده است بنابراین می توان گفت 86 درصد از خدمات این سازمان به مردم الکترونیکی ارائه شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در این مدت 1میلیون 744هزار سند مالکیت صادر شده است که در نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 8درصدی را پشت سر گذاشته است در خصوص ثبت اسناد اراضی نیز شاهد رشد 14درصدی بوده ایم.

معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در رابطه با ثبت اسناد اراضی ملی ما شاهد ثبت 5هزارو 10 سند مالکیت برای دولت بودیم که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 1درصد رشد داشته است در رابطه با مسکن مهر نیز 35هزارو 971 سند در 7 ماهه سال جاری صادر شده است.

صدو بیش از 7 میلیون سند رسمی
تویسرکانی عنوان کرد: در رابطه با آمار دفاتر اسناد رسمی باید بگویم 7میلیون و 531هزارو 182 سند رسمی در دفاتر تنظیم و برای مردم صادر شد که کاهش 15 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل را داشته است.

وی با اشاره به آمار اسناد رسمی خرید وفروش (بیع) گفت: 2میلیون و 39هزارو 508سند ثبت شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش 13 درصدی را داشته ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ماهانه در هر دفتر خانه 152 سند تنظیم شده است گفت: بیشترین اسناد مربوط به استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کمترین مربوط به استانهای گیلان و آستان رضوی بوده است.

وی ادامه داد: در تهران نیز متوسط روزانه تنظیم 147 سند گزارش شده است بیشترین اسناد خرید وفروش در 7 ماهه نخست سال جاری در تهران، اصفهان ، خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی و فارس و کمترین اسناد نیز مربوط به استانهای ایلام و کهکیلویه و بویراحمد است.

تویسرکانی با اشاره به اینکه 16 درصد از اسناد صادر شده برای شخصیت های خقوقی بوده است گفت: 22هزار و 773 سند برای اتباع خارجه صادر شده است که همراه با محتوای تعهدنامه و وکالت صورت گرفته است همچنین هزار و 585 سند مربوط به خرید و فروش اتباع خارجی بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از کاهش 3درصدی ثبت ازدواج در 7 ماهه امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: 438 هزار و 205 ازدواج ثبت شده است بیشترین ازدواج نیز مربوط به رده سنی 25 تا 29 سال برای مردان و 20 تا 24 سال برای خانمها بوده است.

وی در خصوص ثبت آمارهای طلاق در 7 ماهه امسال گفت: 91هزار و 70طلاق ثبت شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 1درصد رشد داشته است بیشترین طلاق ثبت شده مربوط به رده سنی 30 تا 34 سال برای مردان و 25 تا 29 سال برای زنان بوده است همچنین 08/45 درصد طلاقها در کمتر از 5 سال ابتدای زندگی مشترک رخ داده است.

تویسرکانی تصریح کرد: بیشترین درصد طلاقها مربوط به عدم تفاهم ، دخالت خانواده ها ،ترک زوجین، عدم تحقق شرایط ضمن عقد، اعتیاد، ترک نفقه، افسردگی، فقر و بیکاری بوده است در 71 درصد استانها رشد طلاق مثبت بوده است و در 49 درصد استانها نیز منفی گزارش شده است.

بیشترین طلاقها مربوط به کهگیلویه و بویر احمد و قزوین
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص آمار بیشترین طلاق ها نیز گفت: بیشترین آمار ثبت طلاق مربوط به استان های کهگیلویه و بویر احمد و قزوین بوده است . استان های قم،اردبیل نیز کاهش چشمگیری را تجربه کرده اند.

وی با بیان اینکه از هر 5 ازدواج یکی به طلاق ختم می شود،گفت: از هر 100هزار نفر 98طلاق ثبت می شود و بیشترین طلاق ها از این آمار مربوط به استان های خراسان رضوی، گیلان و کرمانشاه و کمترین نیز مربوط به استان های سیستان و بلوچستان و بوشهر بوده است.

تویسرکانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آمار نخریب ها و قلع و قمع سازه های غیر مجاز،گفت: عمده تخریب های انجام شده مربوط به تخریب های غیر مجاز ساخته شده بوده است ، نوع تصرفات و تغییر کاربریها عمدتا بدون اجازه دستگاه های متولی بوده است با این حال در مورد ساخت و سازها و تخریب ها نظر وزارت شهرسازی و قانونی که مرتبط با اراضی وجود دارد را جویا می شویم.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص ثبت شرکتهای ایرانی در خارج از کشور گفت: در رابطه با صدور وثبت علائم تجاری و شرکتها ما اجرای معاهده مادرید را در اختیار داریم در رابطه با آمار این معاهده در 7 ماهه امسال 2هزار و 21 مورد ثبت شده است و این بدین معنی است که این مقدار از علائم تجاری کشور ما تقاضای ثبت برند کرده اند که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هدف از ثبت برند شرکتها را به معنای رعایت حقوق صاحبان آنها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه 86 کشور عضو پروتکل مادرید هستند هدف اصلی از ثبت برندها حفظ حقوق صاحبان آنها است و ثبت علامتهای تجاری لزوما به معنای اجازه فعالیت آنها نیست.

تویسرکانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ادعای بابک زنجانی مبنی بر تصرف در ملک وی آی پی و لواسان که مربوط به شخص دیگری است آیا ثبت این املاک امکان پذیربوده است یا خیر گفت: این پرونده در مرحله رسیدگی است و جزئیات آن در اختیار دادگاه قرار گرفته است.

وی درخصوص پرداخت حق ثبت 10میلیارد تومانی بابک زنجانی گفت: این ادعا صحیح نیست و در نقل وانتقالات سیستم به طور اتوماتیک حق ثبت را درج می کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص آخرین وضعیت استخدامی های این سازمان نیز گفت: دولت مجوز استخدام 1200 نفر را صادر کرده است 25 درصد از طرف بنیاد شهید و ایثارگران معرفی صورت گرفت و پس از آن آزمون برگزار شد با این حال پیگیری ها را از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور داشته ایم. سازمان ثبت آمادگی خود را برای شروع به کار این افراد اعلام می کند و دلیل تاخیر در جذب نیز مشکلات مربوط به کمبود منابع از سوی سازمان مدیریت بوده است.

تویسرکانی با بیان اینکه بخش عمده ای از اراضی کشور متعلق به دولت است گفت: 145 میلیون هکتار جزو اراضی و منابع طبیعی محسوب می شوند و بخش زیادی نیز مربوط به اراضی کشاورزی است صدور اسناد مالکیت در گذشته به صورت کلی صادر می شده است و اشکال کار در این بوده است که حدود مالکیت این اراضی و اسناد شفاف نبوده است با این حال به دنبال این هستیم که حدود مالکیتی اراضی مشخص شوند.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در سیل اخیردر استان ایلام اعلام شده است که درصدی از تخریب ها مربوط به عدم ثبت حریم رودخانه ها بوده است آیا وزارت نیرو با سازمان ثبت همکاریهای لازم را دارد یا خیر گفت: از گذشته تا به امروز وزارت نیرو مسئولیت حفاظت از بستر و حریم رودخانه را بر عهده داشته است.

تویسرکانی ادامه داد: وزارت نیرو در حال تهیه نقش های مرتبط با حریم رودخانه ها است با این حال متاسفانه بسیاری از این حریم ها مورد تعدی قرار گرفته اند و بخشی به لحاظ تغییرات اقلیمی خشک شده اند.

وی عنوان کرد: 800هکتار از بستر رودخانه ها در طرح کاداستر جانمایی و سند به نام دولت صادر شده است با این حال ما می دانیم که این رقم بسیار بیشتر از رقم واقعی است و وزارت نیرو در تهیه نقشه میزان بستر رودخانه ها، سواحل، دریاچه ها و حریم دریاها را اعلام کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در پاسخ به سوال خبرنگار میزان در خصوص هشدار دادستانی تهران نسبت به زمین خواری شمال تهران و عدم ثبت بیش از 10هزار هکتار از اراضی کدام سازمان ها کارشکنی کرده اند گفت: همواره تاکید کردیم و مکاتبات فراوانی با دولت و دستگاه های متولی برای ثبت اراضی ملی داشته ایم بخشی از اراضی متعلق به حریم شهری مربوط به وزارت راه و شهر سازی و بخش های خارج از شهر مربوط به وزارت کشاورزی است با این متاسفانه در تهران اراضی داریم که نسبت به ثبت آنها هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد آمادگی خود را در خصوص ثبت این اراضی اعلام می کند گفت: از همین جا می خواهیم که دستگاه های متولی نقشه املاک و اراضی که متعلق به دولت است را ارائه دهند تا سازمان ثبت اسناد در بیس کاداستر آنها را لحاظ کند. ما در پیگیری های خود متوجه شدیم که وزارت جهاد و کشاورزی فعالیتهایی را در این خصوص داشته است با این حال آنها محدود بودن ابزار را بیان کردند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار میزان در خصوص آخرین وضعیت آزمون سردفتری ودفتر یاران گفت: امسال در حوزه سردفتری ازدواج آزمونی برگزار می شود در رابطه با دفاتر اسناد رسمی نیز به موجب قانون به ازای هر 15هزار نفر یک دفتر خانه باید وجود داشته باشد که به نظر ما کشش جامعه بیش از این ها است و نیازهایی وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر در نقاط کوچک یا شهرستانهایی که بیش از 15 هزار نفر جمعیت وجود داشته باشد و فاقد دفتر خانه اسناد رسمی باشند پس از بررسی های لازمه آزمونی نسبت به جذب در این مناطق برگزار می شود.

تویسرکانی در خصوص سردفتری طلاق نیز گفت: به طور مستقل مجوز سردفتری طلاق به طور فردی صادر نمی شود و ما فراخوانی از مجموعه سردفتران ازدواج و طلاق که متقاضی دفتر طلاق نیز بوده اند اعلام کرده ایم 2هزار نفر نیز اعلام تمایل داشته اند پس از بررسی ها و اعلام نیاز تعدادی از این افراد به سردفتران طلاق اضافه می شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص ثبت شرکتها خطاب به مردم گفت: درگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حقوق مردم و صاحبین و مالکین شرکتها را در خصوص جزئیات ثبت نسبت به مقررات و قوانین اعلام کرده است و مردم با مراجعه به این درگاه می توانند نسبت به ثبت شرکتها و برندهای خود اقدام کنند.

 

اخبار اجتماعی - میزان