فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فیلمی با بازی ابراهیم حاتمی کیا در شبکه نمایش خانگی+عکس



روح اله حجازی که این روزها دغدغه خروج فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» از توقیف را دارد قبل از ساخت این فیلم جنجالی با فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» مورد توجه منتقدان سینما قرار گرفت. فیلمی که درست دو هفته بعد از «زندگی خصوصی» و سه روز قبل از انتخابات به شبکه خانگی عرضه شده است.

روح ا.. حجازی که این روزها دغدغه خروج فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» از توقیف را دارد قبل از ساخت این فیلم جنجالی با فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» مورد توجه منتقدان سینما قرار گرفت. فیلمی که درست دو هفته بعد از «زندگی خصوصی» و سه روز قبل از انتخابات به شبکه خانگی عرضه شده است.

«زندگی خصوصی آقا و خانم میم» یک فیلم متعلق به خانواده است. متعلق به زوجهایی که دیر همدیگر را پیدا می کنند. دیر یکدیگر را می شناسند و زود به قضاوت یکدیگر می پردازند. این فیلم از تم آثاری چون «چهل سالگی» و « من همسرش هستم» پیروی می کند. در همه این قصه ها سردی روابط زن و شوهر بستر سوء تفاهم هایی را فراهم می کند. اینجا مردی که خودش را دست بالا می گیرد نسبت به زنی که خودش را دست پایین می گیرد دچار نوعی ظلم می شود از نوع ظن بد!

جایی که او باید خودش را در مقام یک اعتماد کننده و ایمان آورنده واقعی به همسرش قرار دهد دچار لغزش می گردد و شک و گمانش را به صورت علنی به همسرش اعلام می دارد. این بار قصه تضعیف پیوند عاطفی مطرح نیست. اما وقتی مرد به برخی ارتباطات همسرش شک می کند و پای مرد دیگری که به زنش توجه نشان میدهد به میان می آید طبق یک تئوری کلاسیک سینمای ایران مرد همه ضعفهای همسرش را فراموش می کند و تمام وجودش به غیرت تبدیل شده و همه اتفاقات اطراف را شبیه یک قصه خیانت بار می بیند. فیلمساز با روشی مناسب برآمده از یک فیلمنامه قابل قبول رویکرد دوگانه ای برای مردی که بر اثر یک پیشرفت شغلی دچار تغییر نگاهی کاذب به شخصیت همسرش می گردد تعریف می کند.

منتقدان سینما , شبکه خانگی

او در بخش اول فیلم فقط نیمه خالی لیوان شخصیتی زنش را می بیند اما وقتی توسط عاملی خارجی با برخی توانایی های همسرش روبرو می شود دچار دلهره می شود که مبادا او را از دست بدهد. بازی خوب حمید فرخ نژاد و مهتاب کرامتی نشان دهنده زوجی است که به زندگی زناشویی خود تعهد دارند. یکدیگر را دوست دارند اما برای بر آورده نمودن مطالبات به ظاهر سطحی یکدیگر اقدامی نمی کنند و این مسئله نوعی دلسردی را در روابط آنها ایجاد می کند.

در این فیلم ابراهیم حاتمی کیا در نقش عنصر هشدار دهنده قصه به ایفای نقش می پردازد و با وجود حضوری کوتاه، تاثیر خوبی را از خود در راستای مضمونی که کارگردان و نویسنده برای اجرای هرچه بهتر بر دوش بازیگران گذاشته به جا می گذارد.به هر حال فیلمی که با سه بازیگر پیش می رود برای جلب توجه مخاطب باید راهکارهای مهمی را بکار بگیرد که فیلم روح ا.. حجازی تا حدی رضایت بیننده را در پی دارد.
منبع:inn.ir


ویدیو مرتبط :
شهید چمران, حاتمی کیا, ابراهیم حاتمی کیا, شهید, علی قائم مقامی, شهدا, دفاع مقدس, تونل سینما, جنگ تحمیلی, سینما, اکران, ه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس ابراهیم حاتمی‌کیا سر صحنه فیلم «دهلیز» با بازی رضا عطاران




ابراهیم حاتمی‌کیا سر صحنه فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی فیلم، این کارگردان چند روز قبل در یکی از لوکییشن فبلم حاضر شد تا از نزدیک در جریان تولید «دهلیز» قرار بگیرد.
در این سکانس‌ها رضا عطاران نیز بازی داشت.

رضا عطاران , اخبار فرهنگی و هنری

ابراهیم حاتمی‌کیا و رضا عطاران

شعیبی پیش از این در مقام بازیگر دو بار در فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای» و «گزارش یک جشن» با حاتمی کیا همکاری کرده است.

«دهلیز» به تهیه‌کنندگی محمود رضوی برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود و بازیگرانی چون رضا عطاران، هانیه توسلی، شاهرخ فروتنیان، سعید چنگیزیان، مسعود میرطاهری، محمدرضا شیرخانلو و نگار عابدی و افسانه چهره آزاد در آن ایفای نقش می‌کنند.

فیلم داستان زنی به نام شیواست. او سرپرست خانوار است و با تلاش و کوشش سعی کرده زندگی خوب و آبرومندی برای خود و تنها پسرش فراهم کند. با رسیدن نامه‌ای زندگی آن‌ها دچار تحول می‌شود و در مسیری جدید قرار می‌گیرد.

رضا عطاران , اخبار فرهنگی و هنری

ابراهیم حاتمی‌کیا و بهروز شعیبی

شعیبی علاوه بر سابقه بازیگری، پیش از این هفت فیلم بلند تلویزیونی داشته و «دهلیز» اولین کار سینمایی اوست.

فهرست عوامل اصلی این پرژه عبارتند از کارگردان: بهروز شعیبی. نویسنده: علی اصغری (کارگاه قلم) بر اساس طرحی از بهروز شعیبی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، صدابردار: وحید مقدسی، طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاری، طراح گریم: زهرا کمالی، فاطمه کمالی، مدیرتولید: مجتبی امینی، برنامه‌ریز: روزبه سجادی حسینی، دستیار اول کارگردان: علی جودی، مدیر تدارکات: حمید پرهیز، عکاس: اسماعیل حاتمی‌کیا، منشی صحنه: حمیرا نعمت ا...، دستیار دوم کارگردان: امین خنکال، دستیار برنامه‌ریزی: ساناز سرمدی، تهیه‌کننده: محمود رضوی. محصول سیمای مهراندیش
منبع:khabaronline.ir