فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فروش 186 میلیونی یک گالری در سه روز؛ مهناز افشار و ماهایا پطرسیان هم از هفت نگاه اثر هنری خریدند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فروش 186 میلیونی یک گالری در سه روز؛

مهناز افشار و ماهایا پطرسیان هم از هفت نگاه اثر هنری خریدند

در میان فروش 186 میلیونی هفت نگاه ستاره های سینمایی نیز اثر هنری خریدند.

به گزارش سینماپرس، پنجمین هفت نگاه با استقبال جالب توجه قشرهای مختلف مردم حتی سوپراستارهای سینما رو به رو شده است؛ همه 29 نقاشی و مجسمه به فروش رسیده در سه روز نخست کاری هفت نگاه در فرهنگسرای نیاوران را مردم خریداری کرده اند که در میان آنها ستاره های بازیگری سینما نظیر مهناز افشار و ماهایا پطرسیان نیز دیده می شوند.

 

186 میلیون تومان مجموع فروش 29 نقاشی و مجسمه در سه روز آغاز به کار هفت نگاه پنجم است که همچنان نقاشی خط آبی فیروزه ای رنگ 25 میلیون تومانی علی شیرازی گرانقیمت ترین اثر به فروش رسیده در آن محسوب می شود.

 

اثری با ترکیب بندی مربع که به لحاظ فرم، روایتی ایرانی و از نگاه در هم پیچیدگی خطوط و حروف یادآور معنویتی ست که در معماری های اسلامی به کار می روند.

 

از حیث رتبه بندی ارزش ریالی آثار هنری به فروش رسیده آثار 14 میلیونی زنده یاد ژازه طباطبایی و ایرج شافعی به صورت مشترک حائز رتبه دوم اند و آثار 10 میلیون تومانی تاها بهبهانی و پرویز کلانتری در جای سوم ایستاده اند در حالی که نقاشی آبستره بیتا وکیلی همچنان با قیمت هشت میلیون تومان در رتبه چهارم است.

 

اما از منظر بیشترین تعداد اثر به فروش رسیده از یک هنرمند «سعید معیری زاده» با فروش هفت تابلو که ارزش ریالی هر یک از آنها یک و نیم میلیون تومان بوده، در صدر ایستاده است. از این منظر از پرویز کلانتری و زنده یاد ژازه طباطبایی هر یک دو اثر به فروش رسیده؛ از کلانتری آثار ده و پنج میلیون تومانی و از ژازه آثاری با قیمت های 14 و شش میلیون تومانی. از هر یک از هنرمندان زیر هم در سه روز گذشته یک اثر به فروش رسیده است: فریده لاشایی، لیلی متین دفتری، ناصر اویسی، جعفر روح بخش، محمد علی ترقی جاه، ایرج زند، علی اکبر صادقی، ابراهیم حقیقی، احمد وکیلی، بهنوش فروتن، نیلوفر قادری نژاد، عنایت الله نظری نوری، سناز دزفولیان، ندا معین افشاری، علی مشهدی الاصل،احمد رضا یار احمدی، حسین چراغچی، علی ترقی جاه، راشین قربی، زهرا مداح، حامد توکلی، مهرداد ختایی، سحر صالحی، مهتا معینی، امیر حسین ردایی، مهدی صبورمنش، طلیعه کامران، سلیم ناظریان، محسن فولاد پور، نعیمه رزاقی، شادی داوریان، احمد محمد پور ،فاطمه بهرامی و اخوان.

 

پنجمین هفت نگاه از پنجشنبه 21 اردیبهشت در دو گالری فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرده است که در آن آثار نزدیک به 300 هنرمند در معرض فروش قرار گرفته است. پنجمین فروش سال هنرهای تجسمی تا پنج خرداد 91 دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 11 صبح تا 8 بعد از ظهر به فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران ، به روی پارک نیاوران ، فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند./سینماپرس


ویدیو مرتبط :
حامد كمیلی وتیكه به مهناز افشار(حامد كمیلی:نماینده آقایان مهناز افشار:نماینده خانمها)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش 400 میلیونی «شهر موشها2» در سه روز اكران



اخبار فرهنگی - فروش 400 میلیونی «شهر موشها2» در سه روز اكران

فیلم سینمایی «شهر موشها» 2 فقط جمعه 7 شهریور ماه فروشش از مرز 155 میلیون گذشت و یک رکورد در تاریخ سینمای ایران برای یک روز ثبت کرد.

علی سرتیپی پخش کننده و تهیه کننده این فیلم گفت: شهرموشها 2 ،شب گذشته در سینمای تهران 155 میلیون فروخت، ما پیش از این رکوردمان برای یک فیلم در یک روز، 108 میلیون تومان بود که با این رقم ، آن رکورد قبلی را شکاند.

 

اخبار , اخبار فرهنگی , اکران شهر موشها

 

یکی از تهیه‌کنندگان فیلم پیش بینی کرد که این هفته مخاطبان بیشتری به تماشای این فیلم بنشینند و ادامه داد: در مجموع فیلم 365 میلیون تومان در سه روز اول اکرانش در تهران فروخته است که به مرز 400 میلیون نزدیک می‌شود.

 

سرتیپی همچنین گفت: فیلم «شهر موشها» در اغلب سینماها به سانس فوق‌العاده کشیده است،مثلا سینما «آزادی» سانس 2 تا 4 بامداد داشته است، با وجود اینکه فیلم برای کودکان بود و سینما «صحرا» در این سه روز به اندازه سه ماه فروشش فروخته است.

 

به گفته‌ی این پخش‌کننده؛ سینما فلسطین را به دلیل جشنواره یاس و سینما ایران را به دلیل تنبیه‌ای که از سوی وزارت ارشاد در نظر گرفته شده بود، این هفته نداشتیم بنابراین امیدواریم این هفته به تعداد سینماهای که قرارداد داریم اضافه شود.
اخبار فرهنگی - سینما خبر