فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فروش جهانی «هری پاتر» از ۷۰۰ میلیون دلار گذشت



 

 فروش جهانی «هری پاتر» از ۷۰۰ میلیون دلار گذشت

 

فروش جهانی آخرین قسمت از سری فیلم های «هری پاتر» از مرز ٧٠٠ میلیون دلار گذشت.

فیلم «هری پاتر و هدیه های مرگ» كه آخرین قسمت از سری فیلم های اقتباسی از كتاب «جی .كی. رولینگ» است، كمتر از سه هفته پس از اكران بیش از ٧٠٠ میلیون دلار فروخته است.

به گزارش اسكرین دیلی، این فیلم كه در سینماهای فرانسه و انگلیس بیشترین میزان فروش را داشته است، هم اكنون در ٤٦ كشور به روی پرده رفته است و با فروش ٥/٥٤ میلیون دلار هفته گذشته، در حال حاضر به فروش ٧٠٧ میلیون دلار رسیده است.

فیلم های «هری پاتر» براساس داستان کتاب هایی با همین نام ساخته شده اند. امتیاز ساخت فیلم چهار کتاب اول را «جی.کی. رولینگ» در سال ١٩٩٩ به كمپانی برادران وارنر با قراردادی بالغ بر یک میلیون یورو فروخت.

اولین قسمت از این مجموعه در سال ٢٠٠١ با نام «هری پاتر و سنگ جادو» با بودجه ١٢٥ میلیون دلاری به كارگردانی «كریس كولومبوس» ساخته شد. این فیلم به فروش ٩٧٥ میلیون دلاری دست یافت و هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما نام گرفت و نامزد سه جایزه اسكار شد.

قسمت دوم این فیلم نوامبر ٢٠٠٢ با عنوان «هری پاتر و تالار اسرار» به كارگردانی «كریس كولومبوس» با بودجه ١٠٠ میلیون دلاری به سینمای جهان آمد و فروشی بالغ بر ٨٧٨ میلیون دلار به دست آورد و در جوایز بافتا جایزه بهترین فیلم كودك را كسب كرد.

سومین قسمت این فیلم در ژوئن ٢٠٠٤ با بودجه ١٣٠ میلیون دلاری با نام «هری پاتر و زندانی آزكابان» اكران شد و فروش جهانی ٧٩٥ میلیون دلار را به ثبت رساند. این فیلم به كارگردانی «آلفونسو كوارون» نامزد دو جایزه اسكار بود و در جوایز بافتا فیلم منتخب تماشاگران نام گرفت.

«هری پاتر و جام آتش» چهارمین قسمت از این سری فیلم های پرطرفدار بود كه به كارگردانی «مایك نویل» در نوامبر ٢٠٠٥ با بودجه ١٥٠ میلیون دلاری ساخته شد و فروش ٨٩٥ میلیون دلار را به دست آورد. این فیلم نامزد جایزه اسكار بهترین كارگردان هنری بود.

پنجمین قسمت از این فیلم با نام «هری پاتر و محفل ققنوس» در جولای ٢٠٠٧ با بودجه ١٥٠ میلیون دلار به كارگردانی «دیوید یتس» به روی پرده سینماهای جهان رفت و توانست فروش جهانی ٩٣٨ میلیون دلار را كسب كند. این فیلم در جوایز فیلم اروپا بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

آخرین قسمت از این فیلم جولای ٢٠٠٩ به كارگردانی «دیوید یتس» با نام «هری پاتر و هدیه های مرگ» با بودجه كلان ٢٥٠ میلیون دلار ساخته شد و فروش ٩٣٣ میلیون دلار را به همراه داشت. این فیلم نامزد جایزه اسكار بهترین فیلم برداری شد.

سری فیلم های «هری پاتر» با مجموع فروش جهانی ٥ میلیارد و ٤١٧ میلیون دلار پرفروش ترین فیلم چندگانه تاریخ سینمای جهان است كه بالاتر از «جیمز باند» و «جنگ ستارگان» شش قسمتی قرار دارد؛ هرچند برای ساخت قسمت های قبلی «هری پاتر» بودجه چشم گیر یك میلیارد و ٢٨٠ میلیون دلار هزینه شده است.

كمپانی «برادران وارنر» اخیرا پیشنهاد ساخت سری انیمشن داستان های «هری پاتر» را به استیون اسپیلبرگ، كارگردان صاحب نام سینمای هالیوود، ارائه كرده است.... / گزارش : خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
هشتمین کتاب هری پاتر با نام «هری پاتر و فرزند نفرین شده» و فیلم جدید این مجموعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«2 اسلحه» پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی شد / فروش جهانی «وولورین» از مرز 255 میلیون دلار گذشت



دواسلحه پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی

 

فیلم اکشن «2 اسلحه» با بازی دنزل واشنگتن و مارک والبرگ بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «2 اسلحه» (2 Guns) در اولین هفته اکران از جمعه تا یکشنبه 27.4 میلیون دلار به دست آورد و پرفروش‌ترین فیلم شد.

 

در همین حال، فیلم زنده/انیمیشن «اسمورف‌ها 2» (The Smurfs 2) به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفته، 18.2 میلیون دلار فروش داشت. فروش پنج روز اول این فیلم رقم ناامیدکننده 27.3 میلیون دلار بود. این در حالی است که اولین «اسمورف‌ها» اواخر ژوئیه 2011 در هفته اول اکران 35.6 میلیون دلار فروخت. شرکت سونی روی فروش «اسمورف‌ها 2» در سطح بین‌المللی حساب کرده است.

 

این فیلم در 42 کشور 52.5 میلیون دلار به دست آورد و به این ترتیب مجموع فروش جهانی خود را به 80.3 میلیون دلار رساند. «حاشیه اقیانوس آرام» به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو در سطح بین‌المللی با اختلاف اندک «اسمورف‌ها 2» را کنار زد و با 53 میلیون دلار فروش در 58 بازار فیلم اول شد. فروش جهانی این فیلم 295 میلیون دلار شده که 200.4 میلیون دلار آن در سطح بین‌المللی به دست آمده است. 2 اسلحه با بازی دنزل واشنگتن و مارک والبرگ دنزل واشنگتن و مارک والبرگ در صحنه‌ای از فیلم «2 اسلحه» «اسمورف‌ها 2» در آمریکای شمالی پس از «2 اسلحه» و «وولورین» در رده سوم قرار گرفت.

 

دواسلحه پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی

 

فیلم ابرقهرمانی «وولورین» با بازی هیو جکمن در هفته دوم نمایش 21.7 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به 95 میلیون دلار رساند. فروش خارجی فیلم 160.2 میلیون دلار و فروش جهانی آن با حساب بازار آمریکای شمالی 255.2 میلیون دلار شده است. «2 اسلحه» به کارگردانی بالتازار کورماکور فیلمی اکشن درباره دو مامور مخفی از دو اداره رقیب است که ناچار می‌شوند با هم فرار کنند، اما این اتحاد منحصربه‌فرد یک مشکل بزرگ دارد: هیچ یک از این دو نمی‌دانند که دیگری یک مامور مخفی فدرال است.

 

بابی ترنچ مامور اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) با بازی دنزل واشنگتن و مارکوس استیگمن افسر اداره اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده با بازی مارک والبرگ در 12 ماه گذشته درگیر ماموریتی هستند که تمایلی به انجام آن ندارند. آن‌ها خود را در قالب اعضاء یک اتحادیه مواد مخدر جا زده‌اند. ترنچ و استیگمن به جنایتکارانی که هر دو وظیفه دارند ردشان را بگیرنند اعتماد ندارند و به همان اندازه به یکدیگر بی‌اعتماد هستند. وقتی تلاش این دو برای نفوذ به یک کارتل مواد مخدر مکزیکی و پیدا کردن میلیون‌ها دلار، اوضاع را به هم می‌ریزد، روسای هر دو ناگهان پشت آن‌ها را خالی می‌کنند.

 

دواسلحه پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی

 

اکنون که همه می‌خواهند ترنچ و استیگمن را به زندان بیندازند یا به زمین بزنند، آن‌ها تنها می‌توانند روی هم حساب کنند. پولا پاتن، بیل پکستن، ادوارد جیمز اولموس و جیمز مارسدن دیگر بازیگران «2 اسلحه» هستند که شرکت یونیورسال پیکچرز در بازار توزیع کرده است. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه B+ داده‌اند. کورماکور متولد سال 1966 در ایسلند است و فیلم‌هایی چون «101 ریکیاویک»، «Jar City» و «قاچاق» با بازی والبرگ را در کارنامه دارد. سال گذشته فیلم اکشن «عمیق» ساخته او نماینده ایسلند در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار بود. تماشاگران در سینمااسکور به «اسمورف‌ها 2» درجه A- داده‌اند. این فیلم به کارگردانی راجا گاسنل تازه‌ترین ماجرای شخصیت‌های معروف کارتونی بلژیکی است که شروع آن به 50 سال پیش باز می‌گردد. فیلم اسمورف ها 2 «اسمورف‌ها 2» سومین فیلم پرفروش آمریکای شمالی شد این بار، اسمورف‌ها، موجودات کوچولو و آبی‌رنگ با دوستان انسان خود همراه می‌شوند تا اسمورفت را که توسط گارگامل جادوگر اهریمنی ربوده شده، نجات بدهند.

 

اسمورفت طلسمی را بلد است که می‌تواند تازه‌ترین مخلوق گارگامل را به اسمورف‌های واقعی تبدیل کند. هنک آزاریا، نیل پاتریک هریس، جاناتان وینترز، کتی پری، براندن گلیسن و جیما میز صداپیشه‌های «اسمورف‌ها 2» هستند. اولین «اسمورف‌ها» در سطح بین‌المللی 420.4 میلیون دلار فروخت که 75 درصد فروش جهانی آن (561.3 میلیون دلار) را دربرگرفت. فیلم ترسناک «احضار روح» به کارگردانی جیمز وان در سومین هفته نمایش 13.6 میلیون دلار فروخت و رده چهارم را به خود اختصاص داد. انیمیشن سه‌بعدی «من نفرت‌انگیز 2» تولید شرکت‌های یونیورسال و ایلومینیشن اینترتینمنت در چهارمین هفته نمایش 10.4 میلیون دلار دیگر به دست آورد و در رده پنجم قرار گرفت. مجموع فروش جهانی فیلم 713.7 میلیون دلار شده است.

 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (2 تا 4 اوت)


رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

1

«2 اسلحه»

27.4

3025

9.045

27.4

61

1

2

«وولورین»

21.7

3924

5.536

95

120

2

3

«اسمورف‌ها 2»

18.2

3866

4.708

27.3

105

1

4

«احضار روح»

13.6

3115

4.385

108.5

20

3

5

«من نفرت‌انگیز 2»

10.4

3207

3.240

326.7

76

5

6

«آدم‌بزرگ‌ها 2»

8.1

3075

2.634

116.4

80

4

7

«توربو»

6.4

2985

2.144

69.4

135

3

8

«سرخ 2»

5.6

2755

2.051

45.1

84

3

9

«گرما»

4.7

2074

2.278

149.5

43

6

10

«حاشیه اقیانوس آرام»

4.5

1803

2.535

92.9

190

4

 منبع:خبرآنلاین