فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فرش ایرانی در رقابت با خارجی ها جایی ندارد!



امتحان کنید
وقتی عبارت انگلیسی "Rugs" را در گوگل جستجو می نمایید هیچ سایتی با عبارت "Persian Rugs" در صفحه اول گوگل یافت نمی شود. با آنکه خرید فرش ایرانی و خرید فرش دستباف ایرانی در دنیا مطرح است، چگونه است که در گوگل و فضای مجازی اینطور نیست؟


سایت "پرشین راگز" در میان رتبه های اول جستجو (در ایران) میان سایت های مرتبط با "فرش ایرانی" قرار دارد. ولی هدف در رقابت با دیگر سایت های فرش ایرانی ختم نمیشود. هدف رقابت با سایت های خارجی مرتبط با "سایر فرش ها در جهان" میباشد.

در رقابت با سایر فرشهای ایرانی، جایگاه اول بعد از ویکیپیدیا را دارد.

صادرات فرش ایرانی,PersianRugs,فرش دستباف ایرانی

 

در رقابت با خارجی ها، فرش ایران جایگاهی ندارد!

فرشهای ایرانی,فرش ایرانی,PersianRugs

 
حال چه کنیم؟
سریع ترین روش برای رقابت: "ایجاد کمپین بمباران گوگلی" خارج از ایران هستش.

چرا خارج از ایران؟
چون می خواهیم با کشور های خارجی رقابت کنیم و "سئو محلی" یا "بهینه سازی محلی" به این معناست که گوگل بر مبنا مکان جغرافیایی کاربران و سوابق جستجوی آنها در آن محل نتایج جستجو خود را نمایش می دهد.

بمباران گوگلی یعنی چه؟

صادرات فرش ایرانی,کالاهای صادراتی,PersianRugs

 
تعداد لینکهای منتشر شده بر صفحات اینترنتی،  یکی از مهمترین عوامل در رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر می باشد و همینطور موجب تعیین جایگاه هر وب سایت به هنگام جستجو می گردد.


بمباران گوگلی عبارت است از تلاش جهت افزایش رتبه ی عبارات مختلف به هنگام جستجوی آن عبارات، از طریق موتورهای جستجوگر. این اتفاق زمانی روی می دهد که تعداد لینک های صفحه مورد نظر به میزان قابل ملاحظه ای بالا باشد. 

چگونه؟
اصولا یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی درموتورهای جستجوگر همچون گوگل، براساس لینک‌هایی است که به صفحات داده می‌شوند . به عبارت دیگر، موتورهای جستجوگر طوری بنا شده اند که لینک‌های موجود در وبلاگ‌ها و سایت‌ها را می یابند و سپس بر اساس تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به آن صفحه داده شده است ، رتبه می‌دهند. در واقع هر لینک یک امتیاز محسوب میشود که رتبه، اعتبار و اهمیت سایت دیگری را بالا می برد.


حال ما سعی می کنیم تعدادی زیادی لینک را به یک صفحه با "عنوانی خاص" بدهیم تا گوگل به آن صفحه امتیاز بیشتری دهد.

همبستگی آنلاین
 بمباران گوگلی از آن جهت حائز اهمیت می باشد که اگر هر کاربری بنا به تشخیص خود به یک صفحه لینک بدهد، نتیجه ای حاصل نمی شود و بمباران گوگلی تنها با انتخاب "کلمه کلیدی یکسان و ویژه"  و با همت و همبستگی مردمی صورت می پذیرد. اکنون بیش از هر زمان دیگری، قدرت و تاثیرگذاری اینترنت مشخص می شود. اینترنت به عنوان یک رسانه آزاد می تواند باعث همبستگی ملی ایرانیان شود.


بدین وسیله با افزایش تعداد کاربران اینترنت در کشور، بر اطلاعات و آگاهی مردم ازتغییرات و تحولات جهانی افزوده می شود و نیز کاربران ایرانی می توانند در اقدامی هماهنگ، قدرت تاثیرگذاری خود را نشان دهند.

جستجو گوگلی لغت "فرش"
متأسفانه هنگامی که عبارت "Rugs" را در گوگل جستجو می نمایید ، هیچ سایتی با عبارت فرش ایرانی در صفحه اول گوگل یافت نمی شود؛ دریغ از آنکه روزگاری نه چندان دور فرش ایرانی مفهوم و جایگاهی ویژه داشت و دراین زمینه بر دیگر مناطق برتری داشت.اما امروزه وب سایت های تولیدکنندگان خارجی در لیست صفحات اول قرار دارند که انواع و اقسام فرش های (چینی، هندی، ترکیه ای، و عربی) را در صدر لیست خود قرار دادند وافسوس که بخاطر تحریم های چندین ساله کشورعزیزمان، کشورهایی مانند چین توانسته اند دراین مدت از نام و طرح زیبای فرش ایرانی بهره گرفته  و به بازار جهان، محصولات خود را عرضه کنند و بازار ما را در دست خود بگیرند.


از اینرو از کلیه هموطنان ایرانی و فارسی زبان در سراسر جهان و در گروهها و رسانه ها... خواهانیم که ما را برای رقابت با این سایت ها و برای حفظ جایگاه اول این میراث و افتخار ملّی و نیز برای معرفی فرش ایرانی و نشان دادن برتری آن نسبت به فرش های سایرنقاط جهان یاری کنند وهرگونه همکاری در این حوزه را پذیرا میباشیم.
با قرار دادن عبارات زیر:
 - Rugs
 - Carpet
و لینک دادن به سایت PersianRugs.com بیاییم سایت فرش ایرانی را در جایگاه اول عبارات جستجو Rugs و یا Carpet قرار دهیم.

بیایید همانند یک تیم عمل کنیم

صادرات فرش ایرانی,کالاهای صادراتی,PersianRugs

 
 به حفظ جایگاه فرش ایران در دنیا کمک کنید. جهت کمک برای کمپین "فرش یعنی فرش ایرانی" لطفا:
• بر روی سایت  PersianRugs.comبا عبارت “Rugs” لینک کنید.


• و بر روی صفحه فیس بوک، توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی تان، دوستان و آشنایان خود را به خصوص در خارج از کشور، به لینک دادن به این صفحه تشویق نمایید.


• برای رسیدن به هدفمان (هزاران لینک) لازم داریم ولیکن هر یک از لینک ها و اشتراک گذاری و حمایت شما برای ما بسیار مفید و ارزشمند است.


• اگر سایت دیگری در زمینه صادرات اجناس و محصولات ایرانی میشناسید ، لطفا آنها را نیز در رقابت با تولیدات خارجی حمایت کنید.


لطفا از کد زیر در وبلاگ و سایتتان استفاده نمایید:
• <a href="http://www.persianrugs.com/" target="_blank">Rugs</a>

کالاهای صادراتی دیگر
حال که جهان اقدام به حذف تحریم ها از میهن عزیزمان کرده است، این وظیفه هر ایرانی است که در راه ارتقای سطح کیفی زندگی خود و هموطنان خویش، چهره و نمای ایران و تولید ملی قدمی بر دارد.


شایسته است که درجهت احیای صادرات به تمامی نقاط جهان، در زمینه هایی که ایران را به عنوان "بهترین در دنیا" می شناسند ، اقدام نموده و با همدلی و همکاری، بازار از دست رفته جهانی را پس بگیریم. چه نیکوست که هرچه بیشتر در صادرات فرش(Persian Carpets)، پسته (Persian Pistachios)، زعفران (Persian Saffron)، خاویار(Persian Caviar)، خرما(Persian Dates)، و صنایع دستی بکوشیم و به صنعت گردشگری ایران(Iran)، با منش مهمان نوازانه ی ایرانی و رفتاری نیک از توریست ها، از منافع کشورمان حمایت کنیم. در فضای مجازی نیز می توانیم از سایت های ایرانی که در این زمینه ها قدمی مثمر برداشته اند، با اشتراک گذاری عکس و لینکِشان در شبکه های اجتماعی کمک کنیم.

 


ویدیو مرتبط :
رقابت سریال های ایرانی و خارجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانک های خارجی بازار ایران را تصاحب می کنند؟ / بانکداران ایرانی: آماده رقابت هستیم



اخبار,اخبار اقتصادی,دوران پسا برجام

بررسی ابعاد و زوایای تغییرات مورد نیاز شبکه بانکی برای تعامل با طرف های خارجی و حفظ بازار از مهمترین دغدغه های شبکه بانکی در پسا برجام است.

با اجرای برجام و آزاد شدن مسیرهای تبادل مالی و پولی با بانک های خارجی، شبکه بانکی کشور به جنب و جوش جدیدی افتاده است.جلسات پی در پی و بحث و تبادل نظر و پیشنهادهای کارشناس ها برای آمادگی ورود به دوران پسا برجام که از مدت ها پیش آغاز شده، همچنان با بررسی شرایط روز توسط مدیران بانک ها ادامه دارد.

بررسی ابعاد و زوایای تغییرات مورد نیاز شبکه بانکی برای تعامل با طرف های خارجی و حفظ بازار از مهمترین دغدغه های شبکه بانکی در پسا برجام است.

غلامحسن نتاج مدیرعامل بانک قوامین در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: فضای ایجاد شده بعد از اجرای برجام را از چند زاویه می تولن بررسی کرد. از یک طرف ورود رقبای جدید و سرویس ها و سیستم های نوین خدمات بانکی در آستانه ورود به بازار ایران از طرف دیگر بازاری علاقمند به تکنولوژی و خدمات نوین بانکداری پیش روی شبکه بانکی کشور قرار دارد.

به گفته وی آنچه که به عنوان فرصت های برجام برای شبکه بانکی می توان نام برد در مدیریت و راهبری این دو بخش که ذکر شد است.

نتاج در ارزیابی عملکرد نظام بانکی کشور طی سال های تحریم گفت: از لحاظ زیرساختی می توان گفت بانک مرکزی در نظام پولی و بانکی کشور کارهای خوبی را مدیریت و راهبری کرده ودر کنار نهاد ناظر و حاکم بر شبکه بانکی هرکدام از بانک ها نیز اقدامات قابل توجهی را نشان دادند.

مدیرعامل بانک قوامین ادامه داد: اگرچه از لحاظ سیستم های جامع بانکی هنوز جای کار بیشتری وجود دارد، اما در حوزه های دیگر خدمات،  بانک ها به خوبی زیرساخت های لازم را فراهم کرده و نظام اداری و عملیاتی خودشان را برای ورود به دوران پسا برجام مهیا کرده اند.

وی اعتقاد دارد : بعد از برقراری زمینه های ارتباط یکی از بخش هایی که در اولین مقاطع زمانی خود را برای حرکت به سمت بهره وری و پیشرفت و استفاده از فضای بدون محدودیت عملیاتی خواهد کرد در اصل همان نظام بانکی کشور است.

نقش نهادهای ناظر در پیشبرد اهداف
نتاج با اشاره به لزوم بازنگری در قوانین داخلی بانکی گفت: یکی از موضوعات اصلی در فضای پسا برجام نظارت دقیق و بازنگری در قوانین و مقررات است. قوانین و مقرراتی که پیش از برجام با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات شبکه بانکی داخلی تدوین و اجرا شده بود نیاز به تغییر و بازنویسی داشته و باید با در نظر گرفتن تغییرات پیش رو طراحی و ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: طبیعتا نهادهای نظارتی پولی و بانکی با توجه به تمرکزی که بر بخش های مختلف اقتصاد بویژه در حوزه پول و بانک دارد از مدتها پیش اقدام به برنامه ریزی دقیق کرده و آمادگی کامل برای هدایت نظام بانکی را دارد.

این مدیر بانکی خاطرنشان کرد: در صورتی که این وحدت نظارتی مانند گذشته وجود داشته باشد می تواند با پوشش و رفع نقاط ضعف و تهدید های ناشی از پسابرجام در بهره گیری هر چه بیشتر از فرصت های پیش رو به بانک ها کمک کند.

نتاج از حفظ بازار داخلی برای شبکه بانکی کشور به عنوان گام اصلی بانک ها در پسابرجام نام برده و گفت: آنچه که در این دوران برای شبکه بانکی بسیار حائز اهمیت است حفظ بازار داخلی با ارائه سرویس ها و خدمات به روز همگام با بانک های دنیا و رعایت قوانین و مقررات و همراهی با نهاد ناظر است. انسجام در تصمیم سازی و تصمیم گیری از نکات بسیار مهم در این همراهی می تواند باشد.

وی در پایان افزود: برجام فرصت بسیار بزرگی را برای اقتصاد کشور فراهم کرده است و مطمئنا انسجام کلیه موسسات پولی و بانکی با محوریت بانک مرکزی می تواند منجر به توسعه و پیشرفت شودکه این موضوع نویدبخش اتفاقات بسیار خوبی برای اقتصاد کشور است.


اخبار اقتصادی - خبر آنلاین