فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فرج الله سلحشور: در جریان دستگیری مستندسازان، ردپای شهرداری به چشم می خورد!



 

فرج الله سلحشور

فرج الله سلحشور

 در جریان دستگیری مستندسازان، ردپای شهرداری به چشم می خورد!  سینما و آن گروه از دست اندرکاران شهرداری که از خانه سینما حمایت می کنند هم مورد مواخذه قرار گیرند.



واکنشهای سینماگران نسبت به دستگیری تعدادی مستندساز همچنان ادامه دارد. در تازه ترین اظهارنظر فرج ا.. سلحشور کارگردان مجموعه «یوسف پیامبر» در گفتگو با شبکه ایران به صراحت از نقش شهرداری و خانه سینما در حمایت از مستندسازان دستگیر شده سخن گفته و تاکید می کند باید همان گونه که نسبت به مستندسازان اعلام جرم صورت گرفته علیه سازمانهایی مانند شهرداری و خانه سینما که آنها را حمایت کرده اند هم اعلام جرم صورت گیرد. بخشهایی از گفته های سلحشور را در ادامه می خوانید:

تمام برنامه های BBC و VOA اهداف سیاسی را دنبال میکنند

بدیهی است که حتی یک دقیقه از برنامه های کانالهایی مانند BBC و VOA جنبه سرگرم سازی صرف ندارد یعنی محال است گردانندگان چنین شبکه هایی برنامه هایی را بدون هدف سیاسی تولید کنند. اگر دقت کرده باشید می بینید که بسیاری از مستندهایی که از شبکه های مزبور روی آنتن رفته هم بیشتر در جهت سیاه نمایی اوضاع داخلی ایران بوده است. برخورد با همکاران داخلی چنین شبکه هایی باید ماه ها زودتر از این صورت میگرفت و اگر تا حالا برخوردی صورت نگرفته، کوتاهی مدیران تصمیم گیر بوده است.

آثاری را نشان میدهند که ضدایرانی هستند

شبکه هایی مانند BBC و VOA هدفشان این است که ایران را ویران نشان دهند، آنها اصلا به دنبال نمایش عزت و آبادی ایران نیستند و دقیقا آثاری را برای نمایش گزینش می کنند که ماهیت ضدایرانی دارند. بعید است کسی اصالتا ایرانی باشد و از تماشای سیاه نمایی علیه کشورش خوشحال شود.

به فرمایشات رهبری توجه کنیم

ریشه فعالیت مستندسازان دستگیر شده را باید به سالها پیش نسبت داد یعنی همان زمانی که گروهی از فیلمسازان مثلا روشنفکر ایرانی با نمایش فیلمهایی که سیاه نمایی از سر و روی شان می بارید در جشنواره های آن سوی آب برای خود اعتبار پوشالی گدایی میکردند. اگر آن زمان با چنین فیلمسازانی برخورد میشد کار به شرایط فعلی نمی رسید. یادم نمی رود مقام معظم رهبری سالها پیش از این درباره رویکرد ضدایرانی چنین جشنواره هایی فرمودند، این جشنواره ها برای شما فایده ندارد اما متاسفانه هیچ کس به طور جدی منویات مقام رهبری را جدی نگرفت تا آش آن قدر شور شود که دیگر نشود تحملش کرد!

هر جا کسی علیه ایران اقدام میکند عسگرپور از وی حمایت میکند

بدبختانه اینکه ارگانی مانند خانه سینما که باید در جهت عزت سینمای ایران حرکت کند هم طی سالهای اخیر به واسطه مدیریت غلط محممهدی عسگرپور و عناصر اطرافش، به ارگانی ضدنظام تبدیل شده! جالب اینکه هر جا کسی علیه ایران اقدام میکند عسگرپور از وی حمایت میکند. در جریان دستگیری مستندسازان هم به جای اینکه خانه سینما به حکم دستگاه قضایی احترام بگذارد علیه آن بیانیه انتشار می دهد!

اصل اساسی زندگی عسگرپور

البته حمایت خانه سینما از مستندسازان دستگیرشده مساله ای است که بسیاری بر آن صحه گذاشته اند اما واقعا چرا جناب عسگرپور باید از کسانی حمایت کند که عنصر رده پایین رسانه های ضدنظام هستند؟ انگاری خلاف سیاستهای نظام حرکت کردن برای عسگرپور به یک اصل تبدیل شده مثلا هر آنچه در جشنواره های رسمی ممیزی شده را خانه سینما مورد لطف خود قرار میدهد! خانه سینما هر جا علیه امنیت و ارزشهای نظام حرکتی صورت می گیرد، وجه حمایتی خود را سریعا نشان میدهد!

حمایتهای فراوان شهرداری

این را هم فراموش نکنید که شخص عسگرپور به واسطه بودجه هایی که از شرکتهایی که توسط شهرداری حمایت میشوند است که توانسته این همه فعالیت انحرافی انجام دهد. پس به همان اندازه که باید نسبت به رفتار گروهی فیلمساز سختگیری صورت گیرد باید عوامل خانه سینما و آن گروه از دست اندرکاران شهرداری که از خانه سینما حمایت میکنند هم مورد مواخذه قرار گیرند. البته در شرایط فعلی چنین کاری امکان ندارد چراکه شرکتهای واسطه شهرداری که به خانه سینما کمک می کنند از سوی آدمهایی حمایت میشوند که در اصطلاح به آنها کله گنده میگویند!

همه باید جوابگو باشند

در جریان فعالیت مستندسازان دستگیرشده ردپای شهرداری به چشم میخورد؛ این یک روند کاملا برنامه ریزی شده است یعنی از آنجا که مستندساز خودش پول ندارد، فیلم بسازد، خانه سینما به مستندساز کمک میکند و بودجه خانه سینما هم از شرکتهایی میرسد که از سوی شهرداری حمایت میشوند! پس باید با یک برنامه ریزی اصولی تمام آنها که درگیر ارتباط با شبکه های بیگانه هستند از نیروهای درجه سه تا نیروهای درجه دو و یک را پای میز محاکمه کشاند..... / شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
نماهنگ تقدیر از فرج الله سلحشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داوود رشیدی خبر داد: شکایت انجمن بازیگران از فرج الله سلحشور



 

داوود رشیدی خبر داد: شکایت انجمن بازیگران از فرج الله سلحشور

 

داوود رشیدی گفت: ادعانامه ای از سوی انجمن بازیگران بر علیه فرج الله سلحشور تنظیم کرده ایم و به دادگاه ارائه شده است.

 

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، رییس انجمن بازیگران خانه سینما امروز در نمایشگاه مطبوعات با بیان این مطلب، افزود: ما قرار بود صحبت های ایشان را جواب بدهیم اما تصمیم گرفتیم ندید گرفته و شکایت خود را تنظیم و به دادگاه ارسال کردیم.

وی ادامه داد: این شکایت به دلیل اهانت به بازیگران زن سینمای ایران صورت گرفته و هم اکنون این شکایت در دست بررسی است.

این شکایت در پی اظهارات اخیر فرج الله سلحشور در مورد حضور یک بازیگر خارجی و صحبت هایش در مورد سینمای ایران تنظیم شده است... ./ parsine.com