فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

عکاس ایرانی در پنجمین فستیوال عکاسی انگلستان



 

 عکاس ایرانی در پنجمین فستیوال عکاسی انگلستان

 

پنجمین فستیوال بین المللی عکاسی انگلستان به نام "فورمت" این روزها در انگلستان پذیرای ده ها عکاس از سراسر جهان شده است. از ایران؛ مهرانه آتشی در این جشنواره حضور دارد.

 

در فستیوال عکاسی انگلستان از میان عکاسان ایرانی مهرانه آتشی حضور دارد.

این فستیوال که تا سوم آوریل ۲۰۱۱ (۱۴ فروردین ۱۳۹۰) با شعار " همینجا و همین حالا: نماهایی از فضاهای همگانی" در شهر دربی انگلستان برپاست. این شعار نوعی از عکاسی را درمعرض دید قرار می دهد که تحت عنوان عکاسی خیابان شناخته می شود.

مسئولان فستیوال برآنند که جایگاه هنر معاصر عکاسی را در سطح بین المللی مورد تاکید قرار دهند و گفته اند این فستیوال فرصتی است برای دیدن عکس هایی از سراسر جهان، از بهترین عکاسان.

برنامه فستیوال متشکل از چندین نمایشگاه بررسی آثار کارگاه عکاسی، سخنرانی، نمایش آثار و ... نمایشگاه به دو بخش تقسیم می شود.

بخش نخست تحت عنوان "تمرکز" که روی بازشناسی آثار عکاسان تاکید دارد. بخش دوم نمایشگاه به ارائه آثاری از ۵۰ عکاس از سراسر جهان اختصاص یافته است.

یکی از بخش های نمایشی این فستیوال ارائه آثار مهرانه آتشی و پل هیل است. در بخش نمایش آثار آتشی مضمون زندگی یک شهر در کشاکش تغییرات سریع به تصویر کشیده شده است و طی آن نمایشگاهی از مجموعه "تصویری از شهر تهران" برپا شده است.

یکی از بخش های مهم این فستیوال عکاسی خیابان است که طی آن خیابان و آمد و شدهای آن به عنوان یک سوژه از دریچه لنز عکاسان به تصویر کشیده می شود. در این بخش ۴۰ اثر از عکاسان به نام انتخاب شده است که از بین آنها می توان به ارائه آثار عکاس مطرح هندی "راگو رای" اشاره کرد.

فستیوال عکس فورمت انگلستان، در سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرده و یکی از مهمترین فستیوال های عکاسی در جهان به حساب می آید که تمرکز ویژه ای روی عکاسی معاصر دارد.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو مرتبط :
پنجمین فستیوال دو قلو های همسان در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکاس ایرانی برنده جایزه عکاسی نجومی


مجید قهرودی، عکاس ایرانی برنده پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی عکاسی نجومی از زمین و آسمان (Earth and Sky ۲۰۱۴) شد.

تاپ ناپ: مجید قهرودی، عکاس ایرانی برنده پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی عکاسی نجومی از زمین و آسمان (Earth & Sky ۲۰۱۴) شد. وی که چند روز پیش برنده جایزه سوم بخش «عکاسی ضد نور» در مسابقه بین‌المللی Earth & Sky ۲۰۱۴ شده است، در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: پنجمین دوره این مسابقه با همکاری پروژه‌ بین‌المللی جهان در شب (TWAN) که حدود ۴۰ عکاس مطرح نجوم دنیا عضو آن هستند، با هدف نشان دادن زیبایی‌های آسمان و مقابله با آلودگی نوری برگزار شد. امسال ۵۵ کشور در این مسابقه شرکت کردند و ۹ داور کارهای آن‌ها را داوری کردند.

عکاس ایرانی برنده جایزه عکاسی نجومی +عکس

عکاس ایرانی برنده جایزه عکاسی نجومی +عکس

عکاس ایرانی برنده جایزه عکاسی نجومی +عکس

عکاس ایرانی برنده جایزه عکاسی نجومی +عکس

عکاس ایرانی برنده جایزه عکاسی نجومی +عکس