فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

علیمردانی: "مردن به وقت شهریور" جنگ با دنیای مدرنیته+ تصاویر



اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبارفرهنگی - علیمردانی: "مردن به وقت شهریور" جنگ با دنیای مدرنیته+ تصاویر

کارگردان "مردن به وقت شهریور" گفت: این فیلم روایت کننده ی تهدید ها و خطراتی است، که در دنیای واقعی در کمین نسل جوان قرار می گیرد.

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «مردن به وقت شهریور» با اجرای عزیزالله حاجی‌مشهدی (منتقد) شب گذشته؛ با حضور هاتف علیمردانی (کارگردان)‌، نوید لایقی‌مقدم (بازیگر) و آهنگساز این مجموعه در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای نشست، هاتف علیمردانی ضمن عذرخواهی بابت مشکلات فنی و تاخیر 2 ساعته در نمایش با تأخیر فیلم گفت: به علت مشکلات فنی، نسخه اصلی فیلم به کاخ جشنواره نرسید و ما مجبور شدیم رافکات های 20 آذرماه را برای نمایش به برج میلاد بفرستیم.
علیمردانی ضمن تمجید از هانیه توسلی و حمید فرخ‌نژاد خاطرنشان کرد: این دو بزرگوار تمام تجربیات خود را در اختیار گروه جوان ما گذاشتند و اگر این اثر نقصی دارد اما در انتها راهی است که نسل بازیگران جوان را به سینما هدایت می‌کند.

کارگردان فیلم «مردن به وقت شهریور» در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این فیلم برای چه مخاطبی ساخته شده است، گفت‌: سوژه «مردن به وقت شهریور» در کنار ما نفس می‌کشد، دیوار بزرگی بین جوانان و والدین کشیده شده است و همچنین سرعت مدرنیته و تهاجم فرهنگی به بالاترین حد خود رسیده است. این فیلم یک هشدار اجتماعی است که جوانان خود را بهتر بشناسیم.

علیمردانی افزود: این را از یاد نبریم که ما از سینمای مستقل می‌آییم و فقط با یک سوم بودجه دیگر فیلم‌ها کار را جلو می‌بریم، به طور مثال 70 درصد از بازیگران جوان فیلم «مردن به وقت شهریور» پول نگرفته‌اند و یا کمترین دستمزد را داشته‌اند.

وی با تمجید از بازیگران جوان خود گفت: تمام بازیگران با روشی استاندارد انتخاب شدند و توانستند جذابیت این اثر را دو چندان بکنند. همچنین نقطه قوت این اثر بر روی فیلم‌نامه آن بود که این بازیگران ماهها تمرین کردند.

مهراد ماکویی بازیگر نقش (حامد) در ادامه با تشکر از هاتف علیمردانی بابت اعتمادش به جوانان این اثر خاطرنشان کرد: ماهها بر روی این نقش مطالعه کردم که آن را تا کجا پیش ببریم و بیماری را چگونه نمایش بدهیم.

نوید لایقی‌مقدم بازیگر نقش (سینا) با اشاره به ساختن شخصیت سینا گفت: دیدگاهی را می‌گویم که به آن اعتقاد دارم بهتر است سلیقه شخصی را در بازی و اثر کنار بگذاریم، همیشه سعی کرد‌ه‌ام در نقش‌هایم از خودم فاصله بگیرم.

وی افزود: در ابتدای کار شروع به بازسازی نقش از کودکی تا بزرگسالی کردم و وقتی به درون خودم بازگشتم نقش سینا کاملاً باورپذیر شد.

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار,اخبارفرهنگی,هاتف علیمردانی

اخبار فرهنگی - سینما خبر

 


ویدیو مرتبط :
قسمتی از فیلم مردن به وقت شهریور ساخته هاتف علیمردانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردن خودروسازان به وقت شهریور/ بنز چگونه با ایران خودرو تسویه حساب کرد؟



اخبار,اخبار اقتصادی,خودروهای داخلی

خودروسازی ایران دومین هفته پاییز را در حالی پشت سر گذاشت که طی آن، آماری ناامیدکننده از کیفیت و تولید خودروهای داخلی منتشر شد. بر اساس آمار در شهریور ماه گذشته علاوه بر افت 44 درصدی تولید خودرو، کیفیت 8 خودرو نیز کاهش محسوسی داشته است.

کاهش تولید خودروهای سواری در شهریور ماه را باید مهمترین خبر هفته گذشته دانست، چه آنکه بنابر آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت، تیراژ خودروسازان در این ماه و نسبت به مرداد، حدود 29 درصد کاهش پیدا کرده است.

 

هرچند خودروسازان توانسته اند تیراژ خود را طی شش ماه نخست امسال حدود سه درصد افزایش دهند، اما اوضاع تولیدشان در شهریور ماه بسیار ناامیدکننده بوده و از حال ناخوش آنها حکایت دارد.

آمار می گوید خودروسازان طی شهریور امسال و در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته نیز افتی 44 درصدی را تجربه کرده اند که این به معنای کاهش تولید حدودا 43 هزار دستگاهی آنهاست.

 

به اعتقاد کارشناسان، دلیل اصلی افت تیراژ خودروسازان، نه مشکلات تولید، بلکه بحران فروش است، چه آنکه مشتریان مدت هاست با بازار خودرو قهرند و غول های جاده مخصوص را تحریم کرده اند.

کیفیت پایین، قیمت بالا، کاهش توان مالی آنان و خدمات پس از فروش نامناسب، عمده دلایل قهر مشتریان با بازار خودرو به شمار می روند، هرچند البته امیدواری و خوشبینی آنها به ورود خودروهای ارزان و با کیفیت به کشور در دوران پساتحریم نیز دیگر دلیل رکود سنگین فعلی است.

این رکود به هر حال افت تیراژ خودروسازان را به همرا داشته و از همین رو کارشناسان نگران منفی شدن رشد اقتصادی کشور به دلیل پایین آمدن تیراژ خودرو هستند. خودروسازی یکی از ارکان اصلی رشد اقتصاد ایران در سال گشته بود و حالا با توجه به روند کاهش تیراژ در این صنعت (و البته رکود در دیگر بازارها از جمله صنعت و معدن و مسکن)، خیلی ها پیش بینی می کنند رشد اقتصاد کشور در سال جاری منفی شود.

اما از جزئیات آمار تولید خودرو طی نیمه نخست امسال می توان به افت تولید پراید و سمند و رانا اشاره کرد و این در حالی است که سایر محصولات سواری با افزایش تیراژ روبرو شده اند. در این بین، پراید اگرچه افت تولید داشته، اما همچنان پرتیراژترین خودرو داخلی به شمار می رود و پژوپارس ایران خودرو نیز در تعقیب آن است.

بنز به ایران خودرودیزل پول نداد
اگرچه پیش تر گفته شده بود شرکت بنز آلمان به دلیل قطع ارتباط یک طرفه اش با ایران خودرودیزل، غرامتی 42 میلیون یورویی به این واحد تجاری ساز ایران خودرو پرداخت کرده، اما هفته گذشته برخی رسانه ها خبر دادند که آلمانی ها این غرامت را در قالب خودرو و موتور خودرو، پرداخت کرده اند.

بنز که پس از تشدید تحریم های بین المللی، از ایران رفت، برای بازگشت دوباره اش مجبور به پرداخت غرامت به ایران خودرودیزل شد و طبق اخبار منتشر شده، به جای دادن پول، 100 دستگاه بنز سواری، یک هزار و 500 دستگاه بنز اکسور (در قالب پک قطعات) و 500 دستگاه موتور اتوبوس، به ایران ارسال کرده است. گفته می شود بنز حتی نصف ارزش محصولات سواری خود را که به ایران خودرودیزل داده، از این شرکت دریافت کرده است.

دلیل مخالفت سایپا با فروش پارس خودرو به رنو
اما برخی رسانه ها هفته گذشته از دلیل مخالفت سایپا با فروش پارس خودرو به رنوی فرانسه، پرده برداشتند. در شرایطی که رنو کماکان خواهان خرید پارس خودرو است، سایپا به عنوان سهامدار و مالک این شرکت (پارس خودرو) حاضر به فروش آن نیست و به ادعای برخی رسانه ها، دلیل این مخالفت این است که خودروساز فرانسوی می خواهد بخشی از پول پارس خودرو را به جای طلبش از این شرکت، تهاتر کند.

بر این اساس گفته می شود رنو به سایپا پیشنهاد داده بخشی از پول پارس خودرو را با بدهی هایش به این شرکت (رنو) تهاتر کند، اما این پیشنهاد با مخالفت سایپایی ها روبرو شده است.

 

ظاهرا پارس خودرو بابت قطعات تندر-90، به رنو بدهکار است و از همین رو خودروساز فرانسوی از این شرکت خواسته تا ضمن فروش پارس خودرو، بدهی خود را از این راه صاف کند.

 

این در حالی است که مسوولان سایپا زیر بار این موضوع نرفته و اعلام کرده اند پارس خودرو را با این شرایط به رنو نخواهند فروخت.

کیفیت 8 خودرو افتاد
هفته گذشته اما شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارشی جدید از وضع کیفی خودروهای داخلی را منتشر کرد و این در حالی بود که طبق آن، کیفیت هشت خودرو در مقایسه با گزارش قبلی، افت را نشان می داد.


طبق گزارش اعلامی، سوزوکی گرندویتارا با کیفیت ترین خودرو تولید داخل به شمار می رود و ام وی ام مدل 110 نیز دارای کمترین کیفیت است. در گزارش شرکت بازرسی آمده که بهترین خودروهای تولید ایران، به ترتیب شامل ویتارا و سراتو و انواع تندر-90 می شوند و لقب بدترین ها نیز به پرایدها و ام وی ام مدل 110 رسیده است.

 

بر این اساس همچنین خودروهای رده متوسط نیز شامل دنا و و رانا و جک و ام وی ام مدل 530 می شوند که در میانه های جدول رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل جا خوش کرده اند.

100 هزار خودرو روی دست ماند
اما در شرایطی که پیش تر گفته شده بود موجودی پارکینگ فقط یکی از خودروسازان داخلی به 40 هزار خودرو رسیده است، هفته گذشته خبر رسید خودروسازان بیش از اینها، محصول انبارشده دارند.

این موضوع در جریان نامه نگاری چهار وزیر به رییس جمهور بابت بحرانی شدن رکود در کشور، افشا شده، چه آنکه وزرای مربوطه در نامه خود تاکید کرده بودند 100 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان خاک می خورد.

گفته می شود خودروسازان برای آنکه بتوانند موجودی انبارهای خود را کنترل کنند، تیراژ خود را پایین آورده و از روی پنج هزار دستگاه، به کمتر از دو هزار دستگاه رسانده اند.

اخبار اقتصادی - اقتصادی نیوز