فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«عطش مبارزه» جنیفر لارنس همچنان بی‌رقیب است +جدول فروش سینمای جهان



اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم عطش مبارزه

در حالی که بازار سینما در انتظار اکران فیلم «جنگ ستارگان» به سر می‌برد، «عطش مبارزه» همچنان پرفروش‌ترین فیلم‌ سینما است.

ورود فیلم «در قلب دریا» به کارگردانی ران هاوارد به بازار سینمای آمریکای شمالی با استقبال زیادی مواجه نشد و این فیلم در 3103 سالن سینما تنها 11 میلیون دلار فروخت تا «عطش مبارزه» با نقش‌آفرینی جنیفر لارنس همچنان صدرنشین سینما باقی بماند.


هزینه ساخت فیلم «در قلب دریا» بدون در نظر گرفتن هزینه‌های بازاریابی بیش از 100 میلیون دلار بوده است، بنابراین این میزان فروش برای این فیلم پرهزینه ناامید کننده است. این فیلم هفته‌ی آینده با ورود فیلم «جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» به بازار سینمای آمریکای شمالی کار دشواری پیش رو خواهد داشت از این روی امید چندانی به بهبود وضعیت در هفته‌های آینده نیز ندارد.


اخبار فروش «در قلب دریا» در بازارهای خارج از آمریکای شمالی چندان نویدبخش‌تر از بازارهای داخلی نیست. این فیلم تا کنون در 52 بازار خارجی عرضه شده است و در مجموع 12 روز نمایش در بازارهای خارجی به فروشی برابر با 39.4 میلیون دلار دست یافته است. بنابراین مجموع فروش جهانی «در قلب دریا» تا این لحظه 50.4 میلیون دلار بوده است.


کریس همسورث، بنجامین واکر، سیلیان مورفی، تام هالند، بن ویشاو و براندن گلیسن بازیگران فیلم «در قلب دریا» هستند که داستان غرق شدن کشتی شکار نهنگ اسکس در سال 1820 را بازگو می‌کند. علیرغم حضور بازیگران مورد علاقه‌ی نسل جوان، به نظر می‌رسد که داستان فیلم جذابیت چندانی برای آن‌ها نداشته است و شاید به همین دلیل بود که 46 درصد از تماشاگران فیلم بالای 50 سال داشتند.


در این میان منتقدان سینما نیز روی خوشی به فیلم ران هاوارد نشان ندادند و اکثر نقدها درباره‌ی فیلم منفی بود. در عین حال تماشاگران از این نظر با فیلم نرم‌تر برخورد کردند و امتیاز سینمایی B مثبت را برای «در قلب دریا» در نظر گرفتند.


پرفروش‌ترین فیلم این آخر هفته‌ی سینماهای آمریکای شمالی همانند هفته‌های گذشته قسمت دوم فیلم «عطش مبارزه، زاغ مقلد» بود که با فروشی برابر با 11.3 میلیون دلار مجموع فروش داخلی خود را به 244.5 میلیون دلار رساند. این فیلم در بازارهای خارجی 15.4 میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروش خارجی فیلم به 320.1 میلیون دلار برسد. «عطش مبارزه» تا کنون بیش از نیم میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته است.


رده‌ی سوم جدول فروش این هفته را انیمیشن «دایناسور خوب» محصول دیزنی و پیکسار به خود اختصاص داد. این فیلم با فروش 10.5 میلیون دلار در این آخر هفته مجموع فروش داخلی خود را به 89.7 میلیون دلار رساند. مجموع فروش این انیمیشن در سراسر جهان بیش از 187 میلیون دلار است. پس از «دایناسور خوب» فیلم «کرید» به کارگردانی رایان کوگلر در رده چهارم پرفروش‌ترین فیلم‌های بازار سینمای آمریکا ایستاد. این فیلم با فروش 10.1 میلیون دلاری این هفته مجموع فروش داخلی خود را به 79.3 میلیون دلار رساند.


این هفته فیلم «the big short» به صورت محدود در هشت سالن سینما در شهرهای لس‌آنجلس، نیویورک، سان‌فرانسیسکو و شیکاگو به نمایش درآمد. این فیلم که هفته‌ی گذشته در چهار رشته نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد، با اقتباس از کتابی نوشته‌ی مایکل لوئیس و با بازی کریستین بیل، استیو کارل، رایان گاسلینگ و برد پیت به کارگردانی آدام مک‌کی ساخته شده است.


این فیلم در هشت سال سینما 720 هزار دلار فروش داشت و به میانگین فروش بسیار خوب 90 هزار دلار در هر سالن دست یافت. این یکی از بهترین رکوردهایی است که در چند وقت اخیر ثبت شده است. این فیلم که امتیاز سینمایی A را از تماشاگران دریافت کرد از 23 دسامبر به صورت گسترده اکران خواهد شد.


«کارول» به کارگردانی تاد هینز این هفته تعداد در 16 سالن سینما نمایش داده شد و فروشی بیشتر از 336 هزار دلار داشت. این فیلم هفته گذشته در پنج رشته نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد.


در نهایت «شی‌راک» به کارگردانی اسپایک لی به عنوان نخستین فیلم سینمایی استودیوی آمازون در دومین هفته‌ی عرضه با افت فروشی برابر با 51 درصد نسبت به هفته‌ی اول روبه‌رو شد و در 285 سالن سینما 573 هزار و 580 دلار فروخت. این فیلم در مجموع طی 10 روز نمایش 2.1 میلیون دلار فروش داشته است.

 

ردیف

نام فیلم

تعداد سالن‌های سینما

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

1

عطش مبارزه، زاغ مقلد قسمت دوم

3651

4

11.3

244.5

2

در قلب دریا

3103

1

11

11

3

دایناسور خوب

3606

3

10.5

89.7

4

کرید

3502

3

10.1

79.3

5

کرامپوس

2919

2

8

28.2

6

اسپکتر

2640

6

4

190.8

7

شب قبل

2674

4

3.9

38.2

8

اسنوپی و چارلی براون

2653

6

2.7

125

9

افشاگر

1089

6

2.5

20.3

10

بروکلین

947

6

2

14.3

 

اخبار فرهنگی و هنری - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
جنیفر لارنس:عطش مبارزه اشتعال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«جنیفر لارنس» محبوبترین بازیگر زن فیلمهای تابستانی + جدول رتبه بندی



اخبار,اخبارفرهنگی,محبوبترین بازیگر زن

«جنیفر لارنس» محبوبترین بازیگر زن فیلمهای تابستانی + جدول رتبه بندی

در این رتبه سنجی ، «ملیسا مك كارتنی» برای بازی در كمدی «تامی» «آنجلینا جولی» برای بازی در «خبیث» و «راشل مك آدامز» برای بازی در فیلم «مرد تحت تعقیب» به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

«جنیفر لارنس»‌ محبوب ترین بازیگر زن گیشه فیلمهای تابستانی شد.

پایگاه اطلاع رسانی «دِرپ» در مطالعه ای كه روی مخاطبان 18 تا 49 سال انجام داده ، اقدام به معرفی محبوب ترین بازیگر زن فیلمهای اكران تابستان كرده است.

در این مطالعه كه بر اساس رتبه بندی و درجه بندی كیو (Q Score) انجام شده ، «جنیفر لارنس» برای بازی در فیلم «مردان ایكس» با 27 امتیاز مثبت عنوان محبوب ترین بازیگر زن فیلمهای تابستانی امسال را بدست آورد.

«كیو اسكور» ابزاری تحقیقاتی است كه توسط شبكه های تلویزیونی برای تعیین میزان محبوبیت و تنفر مخاطب از یك برنامه یا بازیگر كاربرد دارد.

در این رتبه سنجی ، «ملیسا مك كارتنی» برای بازی در كمدی «تامی» «آنجلینا جولی» برای بازی در «خبیث» و «راشل مك آدامز» برای بازی در فیلم «مرد تحت تعقیب» به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش در صورتی كه «كیو اسكور» عددی پایین تر از 18 باشد جز بازیگران متوسط و زیر 15 ، بازیگران ناموفق و غیر محبوب هستند.

همچنین میزان شناخت مخاطب از بازیگران و معروفیت آنها در این نظرسنجی تأثیری ندارد.

اخبار,اخبارفرهنگی,محبوبترین بازیگر زن

اخبارفرهنگی - بازارخبر