فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

عروسی گرجی در فریدونشهر



عروسی در فریدونشهر, عروسی گرجی

 عروسی درفریدون شهر گرجیان فریدون شهر که در منطقه کوهستانی زاگرس قرار گرفته اند بیشتر عروسیهای آنها در پاییز وزمستان انجام می شد در توسخلیها یا خانه ها در کنار منقل های آتش می نشستند وعروسی بپا می شد رقص وپایکوبی انجام می گرفت استیز ناقارا یا ساز ودهل سازی بود که می نواختند .

 

مردم در وسط به پایکوبی می پرداختند یک بازی زیبایی برای سرگرمی مهمانها انجام می شد.وآن به این صورت بود که جوانها از روزنه ای در بالای سقف خانه با سرعت به پایین می آمدند ودوباره این کار را تکرار می کردند که هر کس بیشتر وسریع تر ان را انجام می داد سرکرده بود . عروسی معمولا سه تا هفت شب برگزار می شد .

 

رسم آماده باش برای عروسی در فریدونشهر انجام می شد از روز قبل دیگها را از خانه های اطراف جمع می کردند.وآن را در عصر عروسی روی هیزم می گذاشتند وبا آیین خاصی آتش را می افروختند .وهمزمان عروسی شروع می شد ودهل زن ها می نواختند.

 

در پایان شب لباس داماد را می پوشاندند به همراه رقص وپایکوبی ودر شب دوم هم داماد را به همراه دهل وپایکوبی به حمام می بردند وحنا بندان می کنند غذاهای عروسی معمولا آبگوشتی بود که از ذبح گاو یا گوسفند درست می شد .

 

عروس را با پای پیاده به خانه بخت می بردند وکسی زودتر به خانه آنها می رفت ونامش پیش پابود واطلاع می داد ونیز چند تیر شلیک می شد که خانواده عروس از آمدن انها آگاه شوند عروس را به خانه داماد می بردند ودستش را در دست محرمی می گذاشتند وشمشیری در دست آدم دامادها پذیرایی از خانواده عروس وداماد جدا گانه انجام می شد ودر اخر سینی نقل و شیرینی می چرخاندند.در سینی مردم اوزی یا هدایای خود را می ریختند.

 

منبع : negahmedia.ir

 


ویدیو مرتبط :
گرجی فریدونشهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای اینکه عروسی زیبا باشیم چه باید کنیم؟



تمامی خانم ها مایل هستند که در مهمترین شب زندگیشان همچون الماس بدرخشند و زیباترین چهره را از خود ارائه دهند. مهمترین نکات باید مورد توجه قرار بگیرد این است:

 

عروس زیبا

 

  • هر چه زیبایی طبیعی خود را تشدید کنید بهتر خواهید درخشید؛ غیر از موارد خاص از گذاشتن لنز یا کلاه گیس خود داری کنید .

 

  • حدالامکان برای شینیون از موهایی که به رنگ موی فعلی تان نزدیک باشد استفاده کرده و از ناخن مصنوعی کوتاه بهره ببرید.

 

  • اگر از مشکلات پوستی مانند آکنه، لک ،کک ومک و یا چربی و خشکی زیاد پوست رنج میبرید حداقل ۱ ماه قبل به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و مشکلات پوستی را درمان کنید.

 

عروس زیبا

 

  • از استفاده ی هرگونه لوازم یا کرم های آرایشی و بهداشتی برای اولین بار در هفته های آخر بپرهیزید!!

 

  • از گرفتن رژیم های سخت در ماه آخر خودداری کنید و ترجیحا روزی ۲۰ دقیقه نرمش سبک انجام دهید.

 

  • حتما شب ها مژه ها و ناخن هایتان را با روغن زیتون چرب کنید و ابروهایتان را با محلول تقویت ابرو آغشته کنید.

 

  • به زیبایی پوست صورت و بدنتان بیش از هرچیز اهمیت دهید.

  • استفاده از آمپول ‌‌‌‌Bootax را در صورت لزوم برای لب یا گونه را برای اولین بار به ماه آخر موکول نکنید زیرا در صورتی که از نتیجه راضی نباشید راه بازگشتی ندارید.

 

  • اگر به مهارت آرایشگر خود اطمینان دارید روی میکاپ یا عکس خاصی تاکید نکنید زیرا صورت و استخوان بندی افراد باهم متفاوت بوده و ممکن است آرایش مورد نظر روی صورت شما جلوه خوبی نداشته باشد.

 

  • برای موهایتان از رنگ های بلوند خیلی روشن یا نقره ای یا رنگ های مشکی و شرابی استفاده نکنید و ترجیحا رنگ های قهوه ای متوسط یا روشن با تن گرم یا بلوند کاراملی یا عسلی را انتخاب کنید چون معمولا این گونه رنگ ها مد مخصوص به سال خاصی نیستند و بعد از گذشت چندین سال عکس هایتان جلوه خود را از دست نمی دهد.

 

به یاد داشته باشید که هر فردی زیبایی خود را دارد و همین تفاوت هاست که زیباست،اگر قرار بود همه افراد گونه های برجسته و بینی سربالا و لب های درشت داشته باشند دیگر حق انتخاب و سلیقه حرفی برای گفتن نداشت.