فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

طرح ملی خرید اعتباری، افزایش كیفیت كالاهای داخلی را درپی دارد



 

 

طرح ملی خرید اعتباری، افزایش كیفیت كالاهای داخلی را درپی دارد

 

عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی معتقداست: طرح ملی خرید اعتباری ( میزان یك ) با ایجاد رقابت میان تولید كنندگان باعث افزایش كیفیت كالاهای داخلی می شود و مشاركت بیشتر تولید كنندگان رقابت را بین آنها افزایش خواهد داد.

' زورار پرمه ' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : طرح میزان یك (طرح ملی خرید اعتباری ) موجب افزایش اشتغال در كشور می شود و با استفاده ازاین طرح دولت می تواند نسبت به اشتغالزایی در واحدهای تولیدی اقدامات اساسی را انجام دهد .

به گفته این كارشناس اقتصادی، ازسویی تعامل بیشتر مصرف كننده و تولید كننده به جهت گسترش طرح میزان یك ، باعث ایجاد نوآوری و تحول درتولید كالا خواهد شد .

طرح ملی خرید اعتباری ( میزان یك ) در فاز نخست بااختصاص 15 میلیون ریال اعتبار درقالب تسهیلات (با كارمزد بانكی چهار درصد ) به هریك از كاركنان دولت اجرا می شود. به طوری كه می توان گفت جامعه حدود چهار میلیون نفری كاركنان دولت تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت .

با احتساب این كه هر كارمند حداقل از یك خانواده چهار نفره تشكیل شده ، حداقل 16 میلیون نفر زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.در فاز بعدی بازنشستگان و جامعه كارگری كشور و سپس سایر اقشار تحت پوشش طرح قرار می گیرند.

وی كاهش قیمت تمام شده را یكی ازاهداف اصلی طرح میزان بیان كرد و گفت: خرید دریك شرایط رقابتی برای خریداران موجب می شود تا تولید كنندگان در دو مقوله كیفیت محصول و همچنین قیمت تمام شده توجه لازم را داشته باشند .

پرمه ، تامین نقدینگی بنگاه های شركت كننده ، بهبود نظام مدیریت در كشور و حذف واسطه های زاید در چرخه مدیریت عرضه را از جمله مزایای طرح میزان برشمرد .

وی افزود: از آنجا كه یكی از چالش های اساسی بخش تولید فاقد نقدینگی مناسب است از این رو این طرح با افزایش قدرت خرید مردم و تامین اعتبار لازم خرید می تواند مشكلات نقدینگی را در بخش تولید كاهش دهد .... / تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
اجرایی شدن طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهار میلیون كارمند تحت پوشش طرح ملی خرید اعتباری قرار می‌گیرند



 

 

چهار میلیون كارمند تحت پوشش طرح ملی خرید اعتباری قرار می‌گیرند

 

وزیر بازرگانی گفت: طرح ملی خرید اعتباری (میزان) در مرحله نخست، چهار میلیون كارمند دولت را تحت پوشش قرار می‌دهد كه با احتساب افراد خانوار، این جمعیت 16 میلیون نفر می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی غضنفری روز دوشنبه در نشست هم ‌اندیشی و راهبردی طرح ملی خرید اعتباری (میزان) كه با حضور معاون اول رییس‌جمهوری در حال برگزاری است، اعلام كرد: بر اساس طرح میزان در مرحله نخست كاركنان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، جهاد كشاورزی، دادگستری، امور خارجه، بازرگانی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی قوه قضاییه تحت پوشش تسهیلات خرید كالا قرار می‌گیرند.

یگفته وزیر بازرگانی در ادامه این طرح همه گروههای شغلی و اقشار مردم تحت پوشش طرح ملی خرید اعتباری قرار خواهند گرفت.

وی عنوان كرد: تا زمان حاضر بیش از 300 تولیدكننده به عضویت این طرح درآمده‌اند و چهار هزار و 600 قلم كالا نیز در قالب این طرح قرار گرفته است.

به گفته غضنفری، همچنین قرار است 14 برند فروشگاهی، كالاهای تولیدی داخل را برای مصرف‌كنندگان عرضه كنند.

وزیر بازرگانی همچنین از آمادگی 17 بانك دولتی و خصوصی برای مشاركت در این طرح خبر داد و گفت: از این تعداد، 15 بانك آماده ارایه تسهیلات هستند.

بنا بر این گزارش، شورای عالی اشتغال سال گذشته به منظور افزایش توان خرید و رفاه كاركنان دولت، ایجاد رونق اقتصادی، حمایت از اشتغال و تولید داخلی، همچنین جلوگیری از تزریق بی‌رویه نقدینگی به جامعه و توسعه تجارت الكترونیكی، طرح میزان را به تصویب رساند.

بر اساس این طرح، وزارت بازرگانی مكلف شد با همكاری بانك‌های عامل، بسته‌های اجرایی، تولیدكنندگان داخلی و شبكه توزیع نسبت به تهیه تجهیزات سامانه‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز اقدم نماید.

طرح خرید اعتباری ضمن ایجاد ارتقا در كیفیت كالاهای داخلی، به نحو چشمگیری در افزایش بازار داخلی این كالا نیز موثر خواهد بود.

وزیر بازرگانی در بخشی از سخنان خود عنوان كرد: كالاهای عرضه شده در داخل این طرح شامل لوازم خانگی، صوتی و تصویری، رایانه، مبلمان، مواد پروتئینی، انواع فرش دستباف و ماشینی، كیف و كفش، پوشاك و... است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از طرح میزان به عنوان یكی از دستاوردهای مهم شورای عالی اشتغال نام برد و گفت: از این طریق تولید و تنظیم بازار به صورت مناسبی در كنار یكدیگر قرار می‌گیرند.

غضنفری همچنین با قدردانی از معاون اول رییس‌جمهوری به عنوان بانی این طرح عنوان كرد: یكی از مهم‌ترین چالش‌های زمان حاضر، حوزه اشتغال بود كه با چنین طرحی دولت به مدیریت آن پرداخت.

به اعتقاد وی، پاسخ به تقاضا و كمك به مصرف‌كننده با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای تولید داخلی در این طرح مورد توجه قرار گرفته كه هم اشتغال را سر و سامان داده و هم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نهضت كاهش قیمت تمام شده را در حوزه تولید عملیاتی‌تر می‌كند.

وزیر بازرگانی ادامه داد: با اجرای مناسب طرح میزان، سه حلقه اصلی تامین، توزیع و مصرف از نظر كمی و كیفی با یكدیگر هماهنگ خواهند بود و هرگونه بی‌نظمی در نظام تولید و توزیع را سر و سامان می‌دهد.

غضنفری افزود: طرح میزان مدل جدیدی از تنظیم بازار بر پایه فناوری اطلاعات است.

وی تصریح كرد: اگر حلقه تولید در تنظیم بازار بتواند كالای خود را با كیفیت عالی و كمیت كافی به بازار عرضه كند و توزیع نیز از سویی حداقل واسطه را طی كند، می‌تواند كالا را در شرایط مناسبی به مصرف‌كننده كه حقوق او نیز رعایت شده، عرضه كند.

وزیر بازرگانی حفظ قدرت رقابت‌پذیری برای تولیدكننده از سویی و محیط كسب‌و كار رقابتی از دیگر سو، عملی كردن استانداردها در تولید و تامین، لزوم پاسخگویی واردكننده در قبال كالای وارداتی، پر كردن ظرفیت‌های تولید داخلی، توجه به برندها (نشان‌های تجاری) خوشنام و فراهم كردن خدمات پس از فروش را از جمله انتظارات طرح میزان در حوزه تامین برشمرد.

به گفته غضنفری، حلقه میانی یا همان توزیع نیز با انتظاراتی همراه است كه از آن جمله می‌توان به وجود سیستم فروش قابل ثبت و رصد، ارایه اطلاعات لازم به خریدار، فراهم شدن محیط راحت و بانشاط در بسیاری از فروشگاه‌ها، بالا بردن قدرت انتخاب، تنوع مدل و محصول و كشف نیاز مشتری و تدارك نیازها اشاره كرد.

حلقه سوم یا توقعات مشتری موضوع دیگری بود كه وزیر بازرگانی در حوزه حقوق مصرف‌كننده در طرح میزان مطرح كرد.

وی ادامه داد: كفایت كمیت و رعایت كیفیت، تنوع‌پذیری و رقابت‌پذیری، ارایه اطلاعات فروش و خدمات پس از فروش، راحتی خرید و پرداخت، امكان پرداخت قسطی و استفاده از تسهیلات از جمله انتظارات مشتری از طرح میزان به شمار می‌آید.

وزیر بازرگانی با بیان اینكه مدیریت یكپارچه زنجیره ارزش نهایی با هدف در نظر گرفتن سه حوزه تامین، توزیع و مصرف پیش‌بینی شده، عنوان كرد: بهره‌گیری از تسهیلات برای خرید كالای تولید داخل، بستر توسعه اشتغال و تولید در كشور را فراهم كرده و از سویی تجارت الكترونیك را توسعه می‌دهد.

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان كرد: طرح میزان در حوزه بانكی نیز دستاوردهای خوبی دارد كه از آن جمله می‌توان گفت دریافت اعتبار یك و نیم میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد، قدرت خرید را بالا می‌برد.

به گفته وی، با كاهش هزینه مبادلات، قیمت تمام شده نیز كاهش خواهد یافت و نسبت كاهش قیمت تمام شده در بخشی از اقتصاد كشور به وضوح مشاهده می‌شود.

وزیر بازرگانی گفت: این طرح در حوزه توزیع نیز فرصت بی‌نظیری برای بازسازی و ساماندهی مبتنی بر فناوری اطلاعات ایجاد می‌كند و تولیدكننده را نیز در مواجهه با ركود، قالب می‌كند.

غضنفری در پایان عملیاتی شدن شكل جدید ایران كد، رشد تجارت الكترونیك در برنامه پنجم توسعه، نشان دادن تصویری دیگر از بانكداری الكترونیك و بالا رفتن گردش مالی و پولی را از دستاوردهای طرح ملی میزان اعلام كرد.... / تحلیل : ایرنا