فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

طبل جنگ در تالار وحدت...



 

شوهرم مخفیانه از من فیلمبرداری می كند

 

آیین گشایش سومین جشنواره ی موسیقی مقاومت، شامگاه ۴ مهر ماه، با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

سومین جشنواره موسیقی مقاومت با ساز نواگران گروه «عاشیقلار» همراه بود كه به سرپرستی عاشیق احمد ملكی، قطعه ی «طبل جنگ» را روایت كردند.

شامگاه گذشته سازهای قوپوز، بالابان و قاوال در تالار وحدت به صدا درآمدند كه با آوای آذری عاشیق علی برزگر و عاشیق عیوض سلطان همراه شد.

همچنین بر اساس قطعه ی «جنگی كوراغلو» قصه هایی برای حاضران روایت شد. آن ها در اشعارشان تاكید كردند كه تفنگ عاشق ساز آن ها و گلوله هایشان ترانه هایشان است.

پس از اجرای گروه عاشیقلار امیر احمدی ـ مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ پیام سیدمحمد حسینی را برای حاضران قرائت كرد.

حسینی در این متن خطاب به شهدا در هفته دفاع مقدس آورده : هیچ كس نیست كه آن سوز، كه در جبهه به پا می كردید، برده باشد از یاد!

هیچ كس نیست كه كتمان بكند آن همه خلسه و آن جذبه كاز نای شما بر می خاست، كلام و آهنگتان گویی از دلی اندیشمند مایه بر می گرفت كه آنگونه، هم دل ها را هم جان ها را به آتش ایمان در می گرفت.

فقط از سری سودایی نبود وادلی شیدایی! نه كلام این سری بود و نه آهنگ سرسری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری اضافه كرده : كیست كه نداند آنان كه شاهد پر پر شدن گل های خوشرنگ و بوی گلستان معرفت انقلاب بودند و تازه رستگان گلزار خمینی كبیر (ره) نمی توانستند از نغمه سرایی بازمانند كه ناگزیر می بایست با رقص خون، هم آواز مانند! هر كس به طریقی سخن از عشق بگوید! جمعی به خون، جمعی به خونابه ی دل كه همانا شعر است و جمعی به زخمه زدن بر دل و خونین دل شدن و آهنگی به جاودانگی سپردن و تمامی آن ها رشحه ای از رشحات مقاومت است.

سیدمحمد حسینی در این یادداشت تاكید كرد: «جشنواره ملی موسیقی مقاومت» را به فرصتی برای احیا فرهنگ مقاومت با آهنگ سلحشوری مبدل نمایید. از تمامی گردانندگان این جشنواره ارزشمند سپاسگزارم و امیدوارم به زودی شاهد تحولی عظیم در اهداف این جشنواره باشیم.

اجرای گروه «رسالات» از كشور لبنان نیز بخش دیگری از این مراسم بود، كه با صدای مردم لبنان پیام مقاومت را به آن هایی كه خواستار آشنایی با جامعه ی مقاوم هستند، می رساند.

سپس حمید شاه آبادی ـ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ بیان كرد: با دو سال سابقه ای كه این جشنواره در كرمانشاه داشت، تلاش كردیم جشنواره سوم را با گام محكم تری آغاز كنیم و تهران هم در این جشنواره سهیم باشد. سعی داریم آن چه در شان موسیقی مقاومت هست ادا كنیم و كارهای دیگری هم باید انجام شود كه البته راه زیادی در پیش داریم.

شاه آبادی خطاب به ستاد برگزاری جشنواره موسیقی مقاومت گفت: از دوستان می خواهم جشنواره آینده را با دقت بیشتر و تلاش مضاعف برگزار كنند.

او یادآور شد: موسیقی در جهان دستخوش استفاه ابزاری است امروز جهان غرب از موسیقی برای خراب كردن ملت ها و برای به فراموشی سپردن روحیه ی حقیقت جویی استفاده می كند. برای همین است كه امشب موسیقی مقاومت و نه موسیقی دفاع مقدس برگزار می كنیم.

وی افزود: این جشنواره همه اندیشه های حقیقت طلب را در بر می گیرد كه ندای مقاومت در جهان اسلامی را به گوش می رساند.

شاه آبادی موسیقی را ابزاری برای انتقال پیام هایی بی بدیل دانست و تاكید كرد: موسیقی مقاومت معطوف به یك محدودیت صوتی نیست. لالایی هم برای از غفلت درآمدن خواب زدگان نیست. موسیقی مقاومت بانگ بیداری است. موسیقی مقاومت زنگی است كه غافلان را هوشیار و گوش استعمارگران را كر می كند.

معاون امور هنری در بخش دیگری از سخنانش متذكر شد: از این موسیقی با چنین اقتداری، انتظاری است كه از سایر آواهای موسیقی چنین انتظاری را نباید داشت.

او با بیان این كه پیام بیداری می تواند با زبان موسیقی منتقل شود تصریح كرد: موسیقی مقاومت، صدای حقیقت طلبی است و نه فقط امسال بلكه باید درسالهای پیش رو به موسیقی مقاومت بپردازیم.

شاه آبادی از مدیر مركز موسیقی درخواست كرد: جشنواره ی موسیقی فجر را در بخش بیداری اسلامی احیا كنید و از گروه های برجسته كشورهای اسلامی در جشنواره ی فجر دعوت شود، تا شاهد تلاش دیگری از این دست باشیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه سومین جشنواره موسیقی مقاومت اعضای ستاد برگزاری این جشنواره به همراه محمد سریر رییس هیات مدیره خانه موسیقی و استاد پور تراب برای تقدیر از ۵ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی مقاومت بر روی سن آمدند.

در این بخش سید جلال محمدیان (خواننده)، فرشید حفظی فرد (نوازنده ابوا)، رحیم بقایی (صدابردار)، احمد عزیزی (خواننده)مورد تقدیر قرار گرفتند.

سامان بهشتی نیز به نیابت از پدرش زنده یاد امیر بهشتی ـ آهنگساز و نوازنده ترمپت ـ تقدیر شد و در سخنانی گفت: ممنونم كه به خانواده ما دلگرمی می دهید و خوشحالم كه فرزند امیر بهشتی هستم كه خاطراتش همیشه به نیكی گفته می شود. پدر من رزمنده نبود اما نت ها را طوری كنار هم می گذاشت كه باعث انرژی دادن به رزمندگان می شد.

این مراسم با اجرای گروه مهرآوانوا به سرپرستی مجید اخشابی به پایان رسید.

 

اخشابی ضمن اظهار خرسندی از برگزاری چنین جشنواره ای، قطعاتی را از جمله همراز، گمگشته، بنده نواز و ... را با كلامی از مولانا و علی معلم برای حاضران خواند.

به گزارش ایسنا، سومین جشنواره موسیقی مقاومت تا هفت مهرماه در كرمانشاه برگزار می شود..... / گزارش : خبرگزارى مهر



ویدیو مرتبط :
تالار وحدت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حركات موزون دختران در تالار وحدت/ عکس


حركات موزون دختران در تالار وحدت