فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شهاب حسینی سوپراستار دوست داشتنی و متواضع ایران



تماشا و هیجان حاصل از فیلم های "بی پولی" و "درباره الی" دوره بیست و هفتم را خاطره انگیز کرده بود اما مساله داوری در این دوره گریبان این دو فیلم را گرفت و با اهدای جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم به تردید داغی و بی مهری عجیبی را به جای گذاشت.

شهاب حسینی , سوپراستار

شهاب حسینی , سوپراستار

شهاب حسینی , سوپراستار

این حرکت و بی توجهی به بازیگران "درباره الی" و تکنیک این فیلم نشان داد که همچنان سلیقه بر عدالت ارجحیت دارد.

*برگزیدگان بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر؛

شهاب حسینی , سوپراستار

شهاب حسینی , سوپراستار

شهاب حسینی , سوپراستار

سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی به فیلم "به کبودی یاس" به کارگردانی جواد اردکانی اهدا شد و پلاک طلایی سیمرغ نیز به دو فیلم "زادبوم" به کارگردانی ابوالحسن داوودی و "کودک و فرشته" به کارگردانی مسعود نقاش زاده تعلق گرفت و همچنین دو فیلم "بی پولی" و "درباره الی" سیمرغ بلورین ویژه تماشاگران را دریافت کردند.

شهاب حسینی , سوپراستار

فیلم "تردید" به تهیه کنندگی سعید سعدی بهترین فیلم این دوره شناخته شده و سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نیز به اصغر فرهادی برای فیلم "درباره الی" اهدا شد، تنها عبدالرضا کاهانی دیپلم افتخار این بخش را دریافت کرد.
همچنین بهترین فیلمنامه در دو بخش سیمرغ بلورین و سیمرغ بلورین اقتباسی به ابوالحسن داودی برای فیلم "زاد بودم" و واروژ کریم مسیحی برای فیلم "تردید" اهدا شد.

شهاب حسینی , سوپراستار

شهاب حسینی , سوپراستار

شهاب حسینی , سوپراستار

شهاب حسینی , سوپراستار

شهاب حسینی , سوپراستار

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول به شهاب حسینی در فیلم "سوپراستار" و لیلا حاتمی برای فیلم "بی پولی" تعلق گرفت و مهتاب کرامتی و علیرضا خمسه نیز برای فیلم "بیست" به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل معری شدند.
مرتضی پورصمدی برای فیلمبرداری فیلم "شبانه روز" و سپیده عبدالوهاب برای تدوین جایزه سیمرغ بلورین را دریافت کرد و کارن همایونفر موفق به کسب جایزه بهترین موسیقی برای فیلم "زادبوم" شد.
جایزه بهترین جلوه های ویژه و بهترین چهره پردازی به ترتیب به داود رسولیان برای فیلم "به کبودی یاس" و سعید ملکان برای فیلم "وقتی همه خوابیم" رسید.
در بخش فیلم کوتاه داستانی نیز فیلم "خانه فاطمه کجاست؟" به کارگردانی فریدون نجفی نیز سیمرغ بلورین دریافت کرد.
جشنواره بیست و هفتم با رقابت 25 فیلم در بخش مسابقه داوری این دوره به حسن بلخاری، ابراهیم حاتمی کیا، داود رشیدی و محمد سریر، منوچهر شاهسواری، رسول صدرعاملی و مجید مجیدی رسید.
ابراهیم حاتمی کیا، محمدرضا شرف الدین، مرحوم خسرو شکیبایی، رسول صدرعاملی و محمود کلاری جزء افراد تقدیر شده و بزرگداشتی جشنواره بیست و هفتم است.
منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
بهرام رادان دیر زنگ زد،سوپراستار را شهاب حسینی بازی کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر شهاب حسینی درباره بانوی سینمای ایران



 

نظر شهاب حسینی درباره بانوی سینمای ایران

 

شهاب حسینی بازیگر فیلم های سینمایی «شمعی در باد» و «بچه های ابدی» با اشاره به جایگاه پوران درخشنده در سینمای ایران، عنوان بانوی سینمای ایران را شایسته این کارگردان دانست.

شهاب حسینی بازیگر دو فیلم از پوران درخشنده به مناسبت برگزاری مراسم بزرگداشت این کارگردان یادداشتی برای خبرگزاری مهر نوشته است. در ابتدای یادداشت، حسینی که در فیلم های "بچه های ابدی" و "شمعی در باد" با پوران درخشنده همکاری داشته است، نوشته است: پوران درخشنده نامی است که همواره چشمی مهربان و تیزبین را برای دیدن زندگی، در عین حال برای امید و آرزو و برای ادامه دادن راه تداعی می کند. روحی مهربان که با آلام جامعه می گرید و با شادی آن می خندد.

در ادامه این یاداشت می خوانیم: درخشنده نه تنها یک کارگردان، که یک دوست و خواهر است. دغدغه اش، دغدغه ات می شود و پیگیر آنچه می شوی که می اندیشد. چرا که اندیشه وی به نوعی حرف خود تو نیز هست. وقتی با او همکاری می کنی گویا در جمع خانواده خودت هستی. صبور و مهربان است و تو آرام و متمرکز در کنارش.

وی با اشاره به همکاری های خود با این فیلمساز یادآور نوشته است: "شمعی درباد" و "بچه های ابدی" را تجربه کردم، دو نقطه عطف در کارنامه ام. دوستشان دارم چون آثاری شریفند. برایش بهترن ها را از درگاه یگانه خالق متعال آرزو دارم. سلامت و توان برای ادامه دادن به فیلمسازی، نه صرفا برای فیلمسازی، بلکه برای خدمت و تلنگر به آنچه که شاید کمتر به آن بیاندیشیم.

در پایان این یادداشت شهاب حسینی بازیگر سینمای ایران نوشته است: با "پرنده کوچک خوشبختی" رابطه ای عمیق به وجود آورد. تا یادمان باشد که "بچه های ابدی" را چون درنیابیم چونان "شمعی درباد" خاموش خواهند شد. به امید حضور و درخشش پایدار برای او که بانوی سینمای ایران بودن برازنده وی است.

از فعالیت سینمایی پوران درخشنده در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر تقدیر می شود. جشنواره فیلم فجر از ۱۶ تا ۲۶ بهمن ماه برگزار می شود.... / خبرگزارى مهر