فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شخصیت های دوست داشتنی سینمای جهان



شخصیت های دوست داشتنی سینمای جهان

سایت ای.ام.دی.بی به بهانه اکران فیلم مردی از فولاد، مروری بر فیلم هایی کرده است که قهرمانانش محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند

 این هفته برای طرفداران سینمای کریستوفر نولان هفته خوبی است. «مردی از فولاد» به اکران عمومی در می آید و مخاطبان در جهان به سینماها سرازیر می شوند. سایت ای.ام.دی.بی به بهانه اکران این فیلم، مروری بر فیلم هایی کرده است که قهرمانانش محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند.

 

تعدادی از این کاراکترها شخصیت سینمایی شان را از ادبیات وام گرفته اند و تعدادی هم با نبوغ فیلمنامه نویس تبدیل به نقش و چهره ای خاطره انگیز و محبوب شده اند. با هم این فیلم ها را مرور می کنیم.

شخصیت های دوست داشتنی سینمای جهان

 

هری پاتر

تصور ذهنی ما از قهرمانان دوست داشتنی، اغلب تصویر داستان و شخصیت های کلاسیک صد سال پیش است اما این همیشه درست نیست. مثلا اگر قرار باشد یکی ازپر طرفدارترین قهرمانان داستان های امروزی را معرفی کنیم، نمی توانیم نامی از «هری پاتر» نیاوریم. اواخر دهه نود بود که اولین کتاب «هری پاتر» در یک انتشارات کوچک با یک تیراژ کم به چاپ رسید.

 

در آن زمان هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که نویسنده کتاب، جی.کی. رولینگ از فروش این کتاب ها تبدیل به پولدارترین زن دنیا شود. بعد از اینکه تب داستان های «هری پاتر» بالا رفت تهیه کنندگان سینمایی به فکر ساختن فیلم هایش گرفتند و امروزه «هری» یکی از پرطرفدارترین کاراکترهای سینمایی است.

شخصیت های دوست داشتنی سینمای جهان

 

جنگ ستارگان

جرج لوکاس در اواخر دهه هفتاد با ساخت سری فیلم های «جنگ ستارگان» تحول بزرگی در امر فیلم سازی ایجاد کرد. او با کمترین میزان تکنولوژی یکی از سخت ترین فیلم های دوران خودش را ساخت. جالب است یک نکته را در مورد این مجموعه بدانید؛ عده زیادی تازه بعد از دیدن فیلم «جنگ ستارگان» بود که به سراغ کتابش رفتند و داستانش را دنبال کردند.

 

اولین قسمت از جنگ ستارگان در سال 1977 ساخته شد. قسمت دوم آن در سال 1980 ساخته شد. قسمت سوم آن در سال 1983. بعد از آن جرج لوکاس به خاطر نبود امکانات، ادامه آن را متوقف کرد. بعد از بیست سال «جنگ ستارگان» چهار ساخته شد با وجود بیست سال فاصله، این فیلم همچنان با استقبال روبرو شد. در هر صورت جنگ ستارگان هم یکی از آن فیلم هایی است که مردم همچنان کاراکترهایش را دوست دارند و اگر هشتاد ساله هم باشند برای دیدن این فیلم به سینماها می روند.

شخصیت های دوست داشتنی سینمای جهان

 فایرفلای

اوایل سال 2000 بود که تهیه کنندگان شبکه «فاکس قرن بیستم» به فکر ساختن یک سریال تخیلی افتادند. آنها هیچ تصوری از این میزان علاقه مردم به این ژانر نداشتند، وگرنه بودجه و زمان بیشتری را برای این سریال در نظر می گرفتندو آن را در نیمه راه رها نمی کرد. «فایرفلای» روایت گروهی است که در کهکشان سفر می کنند.

 

همین داستان یک خطی آنقدر برای افراد جذاب بود که با نصفه ماندن سریال کمپین به راه بیندازند و از تهیه کنندگان درخواست ادامه سریال را داشته باشند. کاراکترهای این سریال همیشه در نظرسنجی ها در صدر جدول قرار دارند.

شخصیت های دوست داشتنی سینمای جهان

 

پدرخوانده

یکی دیگر از کاراکترهایی که همیشه در ذهن سینمادوستان باقی می ماند، مارلون براندو در نقش دن کورلئونه است. این یکی از ماندگارترین نقش هایی بود که در طول عمر بازیگری اش و شاید تاریخ سینما ایفا کرد. «پدرخوانده» یکی از کاراکترهایی است که اگر صد سال هم از عمرش بگذرد، باز هم طرفداران خودش را دارد. جالب است بدانید که هشتاد درصد از مردم در مورد دیدن این فیلم در دنیا دروغا می گویند. ندیدن فیلم آنقدر از نظر دوستداران این فیلم سرزنش آمیز است که مردم ترجیح می دهند به دروغ وانمود کنند که این فیلم را دیده اند!

شخصیت های دوست داشتنی سینمای جهان

 مردان ایکس

فیلم «مردان ایکس» از آن فیلم های پرکاراکتر و در عین حال پرطرفدار است. این فیلم شاید در نسخه های اول نتوانست به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کند اما زمانی که «مردان ایکس: درجه یک» ساخته شد و علاقمندان با داستان اولیه شخصیت ها آشنا شدند، توانستند با آن ارتباط برقرار کنند و نقش های این فیلم های دنباله دار امروز به عنوان کاراکترهای پرطرفدار شناخته می شوند. «مردان ایکس» به خوبی توانسته کاراکترها را به مخاطبان معرفی کند تا امروز در لیست پرطرفدارترین کاراکترهای سینما قرار بگیرند.

شخصیت های دوست داشتنی سینمای جهان

 

بازی تاج و تخت

سریال «بازی تاج و تخت» برای چندمین بار رکورد بالاترین میزان دانلود غیرقانونی را به خود اختصاص داده است. در ابتدای ساخت این سریال، شاید بسیاری از منتقدان سینمایی داستان پردازی و شخصیت پردازی عجیب این سریال را دوست داشتند اما کمتر کسی تصور می کردکه این سریال تبدیل به پرطرفدارترین سریال 2013 شود و مخاطبان به راحتی با کاراکترهای داستان ارتباط برقرار کنند. به هر حال بسیاری از شخصیت های این سریال در جدول شخصیت های محبوب سینما و تلویزیون قرار دارد.

شخصیت های دوست داشتنی سینمای جهان

 

سوپرمن

در سال 1978 یک نسخه از «سوپرمن» ساخته شد که تا ابد در ذهن مردم باقی می ماند. قبل از آن در سال 1952 سریالی با عنوان «ماجراجویی های سوپرمن» از تلویزیون پخش می شد اما کریستوفر ریو، توانست خودش را به عنوان بهترین سوپرمن سینما به دنیا معرفی کند. همین هفته «مردی از فولاد» به اکران عمومی درمی آید، با وجود اینکه خیلی ها در انتظار اکران این فیلم بوده اند اما همچنان تصورشان از «سوپرمن» همان کریستوفر ریو است.

منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
دو شخصیت دوست داشتنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7 بندر زیبا و دوست داشتنی جهان



7 روز رویایی در 7 بندر زیبا و دوست داشتنی
 دریا، دریاچه ها، بنادر و سواحل جزء پرطرفدارترین مکان های گردشگری هستند که افراد زیادی را در فصول مختلف سال به خود جذب می کنند. در این مطلب نگاهی اجمالی داریم به 7 بندر رویایی که شاید شما هم برای گذران تعطیلات خود به آنها سفر کنید.
1. بندر تریست، اسلوونی (Trieste)
این بندر که در کنار دریاچه بلد قرار دارد با ماشین 1 ساعت از لیوبلیانا فاصله دارد. از جاذبه های این بندر بازدید از دهکده قدیمی و بازار لیوبلیانا، قایق سواری در دریاچه بلد، بازدید از پوستونیا، سواری با قطار و بازدید از غار پوستونیا و بازگشت با کشتی می توان اشاره کرد.

 زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

  2. بندر مونت کارلو، فرانسه (Monte Carlo)
این بندر در جنوب فرانسه واقع شده است. در سفر به این بندر می توانید از شهرهای نیس و سنت پل دو ونس هم دیدن کنید. در نیس از کاخ لاسکاریس و دهکده قدیمی بازدید کنید. کلیسای ماتیس، مرکز شهر مونت کارلو و قایق سواری لذت ببرید.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

 3. بندر مالاگا، اسپانیا (Málaga)
در سیر و سیاحت این بندر می توانید از گرانادا و الهامبرا دیدن کنید. از این بندر تا کلیسای سلطنتی با ماشین 45 دقیقه راه است. حتی می توانید از مرکز ماساژ و اسپا در نزدیکی این بندر بهره ببرید.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

 4. بندر سیویتاوکیا، ایتالیا (Civitavecchia)
با قطار تا سان پیترو و با تاکسی تا کولوسیوم یک ساعت و نیم راه است. می توانید در رم باستان قدم بزنید و در تاورنا رومانا ناهار بخورید. دو ساعت در رم رنسانس و باروک پیاده روی کنید. با تاکسی تا کلیسای سلطنتی سنت پیترز 15 دقیقه راه است. از ایستگاه سان پیترو با قطار تا این بندر 1 ساعت راه است.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

 5. کوش آداسی، ترکیه (Kuşadasi)
افسوس، سلچوک و سیرینجه در نزدیکی این بندر هستند. به افسوس بروید و 2 ساعت از آنجا دیدن کنید.تا سیرینجه 20 دقیقه راه است. ناهار را در سیرینجه بخورید. تا سلچوک هم 10 دقیقه راه است. از موزه افسوس، معبد آرتمیس و خانه مریم مقدس دیدن کنید.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

 6. سنت پترزبورگ، روسیه (St. Petersburg)
از خاکریز انگلیسی ها تا هرمیتاژ 5 دقیقه پیاده روی دارد. 2 ساعت از هرمیتاژ دیدن کنید. ناهار را همان حوالی در رستورانی بخورید و تا قلعه پیتر و پل با تاکسی بروید. از آن قلعه دیدن کنید. سپس به بازدید استرلکا و کلیسای سنت آیزاک و کاخ یوسوپو بروید. در نوسکی پروسپکت قدم بزنید. از کانال، تئاتر مارینسکی و پشت صحنه آن دیدن کنید.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

 7. بندر میکونوس، یونان (Mykonos)
سوار قایق خصوصی یا عمومی شوید و به سمت دلوس بروید. از دلوس دیدن کنید. تا رینیا بروید و با قایق باری به میکونوس برگردید. می توانید ناهار و عصرانه را در ساحل رینیا یا پسارو بخورید. از چورا دیدن کنید و با کشتی یا قایق برگردید.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

  منبع:bartarinha.ir