فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شباهت چهره های ایرانی با چهره های جهانی



اخبار فرهنگی - از کیوانج تاتلیتوک تا آشواریا رای
شباهت چهره های ایرانی با چهره های جهانی

در سینمای ایران به جز حسام نواب صفوی بازیگران دیگری هم هستند که شباهت زیادی به ستاره ها و چهره های مشهور در سراسر جهان دارند. این عکس ها را ببینید و خودتان قضاوت کنید.

لیلا حاتمی
شما فکر می کنید لیلا حاتمی شباهتی به بازیگرهای هالیوودی دارد؟ بله، خیلی ها معتقد هستند که لیلا حاتمی بازیگر فیلم هایی چون «چهل سالگی» و «جدایی نادر از سیمین» شباهت زیادی به نیکول کیدمن بازیگر مشهور هالیوودی دارد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سینمای ایران


رضا کیانیان
رضا کیانیان را می توان به آل پاچینوی معروف شبیه دانست هر چند که ممکن است خود او هیچ وقت درباره این شباهت فکر نکرده باشد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سینمای ایران

 
سحر دولتشاهی
سحر دولتشاهی که با بازی در تئاتر «دور همی زنان شکسپیر» سروصدای زیادی به پا کرده است را می توان شبیه به کلر دانس برنده گوی طلایی بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی در سال 2012 دانست.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سینمای ایران

 
پژمان بازغی
خیلی ها بر این باورند که پژمان بازغی شبیه ترین فرد در جهان به کیوانج تاتلیتوک بازیگر و مدل ترکیه ای است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سینمای ایران

 
لیلا اوتادی
همان زمان که لیلا اوتادی برای اولین بار مقابل دوربین رفت، بیشتر کارشناسان و اهالی سینما او را شبیه به ستاره فیلم های وودی آلن می دانستند. با گذشت سال ها، لیلا اوتادی جزو معروف ترین بازیگران سینمای ایران شد اما خیلی ها هنوز هم که او را می بینند یاد اسکارلت جوهانسون می افتند. البته عده ای هم تا او را می دیدند یاد آماندا سیفرید می افتادند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سینمای ایران

 
الناز شاکردوست
برخی از علاقمندان سینما می گویند الناز شاکردوست شباهت زیادی به آنجلینا جولی دارد. البته برخی خانم کتایون ریاحی را هم شبیه به آنجلینا می دانند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سینمای ایران
شبنم قلی خانی
نیکولینا کنستانتینوا دوبروا را می شناسید؟ اگر بیننده سریال خون آشام باشید حتما با چهره او آشنا هستید. درست حدس زدید؛ منظورمان همان نینا دوبرو است، بازیگر کانادایی محبوب این روزها. خیلی ها شبنم قلی خانی را به او شبیه می دانند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سینمای ایران

 
تینا آخوندتبار
آشواریا رای از مشهورترین بازیگران بالیوودی است. می گویند تینا آخوندتبار بی شباهت به این بازیگر نیست. خودتان به عکس ها نگاه کنید، قضاوت با شما؛ البته آخوندتبار می گوید که خودش هم این شباهت ظاهری را حس کرده و قبول دارد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سینمای ایران

 اخبار فرهنگی - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
شباهت چهره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهره های معروف ایرانی یاران جهانی غذا شدند


چهره‌های مختلف هنری و ورزشی در مراسمی با اعلام حمایت خود از کودکان گرسنه در ایران و جهان به عنوان یاران جهانی غذا معرفی شدند.

خبرگزاری مهر: چهره‌های مختلف هنری و ورزشی در مراسمی با اعلام حمایت خود از کودکان گرسنه در ایران و جهان به عنوان یاران جهانی غذا معرفی شدند.

 مراسم برنامه روز جهانی غذا با حضور چهره های مختلف سینما، موسیقی و ورزشکاران شامگاه یکشنبه 21 مهر ماه در کتابخانه ملی برگزار شد و این چهره ها توانستند احکام عضویت خود را به عنوان یاران برنامه جهانی غذا دریافت کنند.

اولین کسی که برای دریافت حکم خود روی سن دعوت شد، کتایون ریاحی بود. وی که در زمینه امور خیریه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد در سخنان کوتاهی درباره کودکان گرسنه گفت: باعث افتخار من است که هنرمندان و ورزشکاران زیادی به عنوان نیکوکار در اینجا حضور دارند. من روزی را آرزو می کنم که به دنبال کودکان گرسنه بگردیم و نتوانیم کسی را پیدا کنیم.

سپس رضا کیانیان روی صحنه رفت و با انتقاد از تاخیر در شروع یک ساعته برنامه خاطرنشان کرد: می دانید که چطور می شود همه سیر باشند اینکه همه سروقت باشند ما از سر سیری به اینجا آمده ایم و وقتی از سر سیری از گرسنگی حرف بزنیم مساله ای حل نمی شود.



هما روستا نیز به جمع این چهره ها پیوست و عنوان کرد: امیدوارم روزی برای مساله دیگری دور هم جمع شویم نه برای گرسنگی. شرم آور است که در قرن 21 ما از گرسنگی سخن بگوییم، شرم بر انسان هایی که نمی توانند غذای خود را با یکدیگر تقسیم کنند.

بعد از این مهناز افشار روی صحنه آمد و با بیان اینکه ساعت 18 پرواز دارد و تنها به خاطر این مراسم سعی کرده خود را برساند، اظهار کرد: من روزی را آرزو می کنم که جهان سیراب شود.

سپس نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا و نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، احکامی را به هنرمندان اعطا کرد.



بعد از این علی دایی روی سن دعوت شد تا به عنوان یار جهانی غذا مورد تقدیر قرار بگیرد. وی عنوان کرد: من کوچک تر از آن هستم که پیامی داشته باشم اما آرزو می کنم که همه دست در دست هم دهیم تا اول گرسنگی را در ایران از بین ببریم و بعد در جوامع بین الملی.

حمید سوریان قهرمان کشتی نیز عنوان کرد: انشاء الله روزی باشد که دیگر گرسنگی وجود نداشته باشد.

ناصر نظر هنرمند عرصه موسیقی نیز عنوان کرد: از زمانیکه ما موسیقی را شروع کردیم همیشه می گفتند موسیقی غذای روح است. باتوجه به مراسم امروز تا شکمی سیر نباشد موسیقی نمی‌تواند وجود داشته باشد. ابتدا باید همه کودکان جهان سیر باشند تا بعد بتوانیم به آنها غذای روح بدهیم.

در ادامه مراسم از تمبر ویژه روز جهانی غذا رونمایی و به همه چهره های حاضر در این مراسم حکم اهدا شد. همچنین در قسمت بعدی مراسم گروه رستاک روی صحنه آمد و قطعاتی از موسیقی نواحی مختلف ایرانی را اجرا کرد.

همچنین بعضی از هنرمندان که اسامی آنها قبلا به عنوان یاران جهانی غذا آورده شده بود، در این مراسم حضور نداشتند. مجید مجیدی برای فیلم خود در سفر بود، همایون شجریان نیز در سفر بود و نماینده ای را از طرف خود به این مراسم فرستاده بود. پرویز پرستویی در آفیش گریم فیلم میرکیریمی بود. فاطمه معتمدآریا برای جشنواره ای به فرانسه رفته بود و همسر شهاب حسینی حکم این هنرمند را دریافت کرد.

در پایان قرار شد حدود دو هفته دیگر کنسرتی با اجرای سالار عقیلی به عنوان اولین برنامه هنرمندان در ادامه برنامه های روز جهانی غذا برگزار شود و عواید آن به کودکان گرسنه تعلق گیرد.

در این مراسم چهره‌هایی چون سروش صحت، سالار عقیلی، طاها بهبهانی، حسام‌الدین سراج، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، گلاب آدینه، رسول نجفیان، خشایار اعتمادی، شراره رخام، لیلی رشیدی، محمد سریر، حسین یاریار و ...حضور داشتند.