فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شباهت این سریال با فیلم روح غیر قابل انکار است



 

 شباهت این سریال با فیلم روح غیر قابل انکار است

 

 

سجاد ابوالحسنی گفت: در مواجه با بن بست در داستان سریال از فیلم «روح» الگوبرداری شده و من باید اعتراف کنم که شباهت این سریال با فیلم غیر قابل انکار است.

سجاد ابوالحسنی نویسنده سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» در گفت وگو با خبرنگار رادیو تلویزیون برنا گفت: قصه اصلی این سریال حول محور جوانی بود که روح از بدنش خارج شده و می تواند وارد خواب زنده ها شود.

وی تصریح کرد: ایده اصلی سریال از دوسال پیش شکل گرفت، قصه روحی که می تواند وارد خواب زنده ها شود، به هزاران شکل قابل اجرا بود. ما در این ژانر مشکل داستان گویی نداشتیم ،این قصه جای کار زیادی داشت و می شد پیچ های عجیب و غریبی به آن افزود.

ابوالحسنی در پاسخ به این سوال که چرا قصه با ورود روح های دیگر ادامه پیدا نکرد، یادآور شد: قصد ما این بود که مخاطب با شخصیت های اصلی داستان پیش برود و درگیر شخصیت های دیگر و یا به عبارتی روح های سرگردان دیگر نشود.

وی همچنین در پاسخ به این که ادعا می شود قصه «پنج کیلومتر تا بهشت»، برگرفته از فیلم «روح» است، خاطرنشان کرد: فیلم روح با کارگردانی و بازیگری درخشان بازیگران مطرح دنیا، یکی از فیلم های برجسته در این ژانر است، اما من با قاطعیت می گویم که این سریال کپی برداری از فیلم روح نیست. هرچند که در مواجه با بن بست در داستان سریال از این فیلم الگوبرداری شده و من باید اعتراف کنم که شباهت این سریال با فیلم روح غیر قابل انکار است.

نویسنده سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» ادامه داد: نوع ارتباطی که در سریال وجود دارد با آنچه در فیلم روح به آن پرداخته شده، بسیار متفاوت است، ما در این سریال از قراردادهایی استفاده کردیم که برای مخاطب ایرانی قابل درک و پذیرش باشد. به طور مثال نحوه ورود روح به خواب نیز با ذائقه مخاطب ما تطبیق داده شده است.

وی افزود: سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» مانند بسیاری از سریال ها یکباره به پایان نمی رسد، همه شخصیت ها در قسمت های پایانی با پیچیدگی هایی مواجه می شوند و آنچه برای مخاطبان جذاب خواهد بود، این است که سریال در چند قسمت به پایان می رسد نه فقط در قسمت پایانی..... / شبکه خبری برنا 


ویدیو مرتبط :
شباهت دیالوگ فیلم دزدان دریایی کارائیب با سریال دودکش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاتمی کیا بازیگر فیلم روح الله حجازی می شود!!!



 

زن ذلیل ها رستگار نمی شوند!

 

ابراهیم حاتمی کیا در فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» در برابر حمید فرخ نژاد و مهتاب کرامتی به ایفای نقش میپردازد.

 انتخاب بازیگران فیلم جدید روح الله حجازی ادامه دارد و شنیده ها حاکی از این است که حاتمی کیا در این فیلم همبازی حمید فرخ نژاد و مهتاب کرامتی شود. حاتمی کیا در این فیلم قرار است نقش یک مرد متمول را بازی کند.

این فیلم براساس طرحی از حجازی و نویسندگی علی طالب آبادی ساخته می شود. داستان فیلم در ارتباط با زندگی یک زن و شوهر است. تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را محمدرضا شفیعی برعهده دارد. زمان کلید خوردن این فیلم هنوز مشخص نیست.

همچنین بنا به شنیده های خبرنگار سینمای ما بخش عمده فیلم در اتاقی در یک هتل مجلل فیلمبرداری می شود.

روح الله حجازی پیش از این فیلم سینمایی «در میان ابرها» را کارگردانی کرده که در آن الناز شاکردوست و افشین هاشمی به ایفای نقش پرداختند.

از عوامل پشت دوربین هم علاوه بر هومن بهمنش به عنوان مدیر فیلمبرداری، به تازگی سعید ملکان طراح گریم و حسین بشاش به عنوان صدابردار به عوامل «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» اضافه شدند.... / شبکه ایران