فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

شاهرخ‌شاهی: "اخراجی‌ها 3" را هنوز ندیده‌ام


نیما شاهرخ‌شاهی بازیگر جوان و بااستعداد سینمای ایران فعالیت حرفه‌ای بازیگری را از میانه دهه هشتاد و با ایفای نقش در"پارک وی" آغاز کرده و به دنبال آن با ایفای نقش در آثاری مانند "دایره زنگی" و "مجنون لیلی" توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانمند تثبیت کند.

شاهرخ‌شاهی که با آثاری نظیر "آینه‌های روبرو" و "پایان نامه" در جشنواره بیست و نهم فجر حضور داشت این روزها با قسمت سوم "اخراجی‌ها" به پرده سینماها آمده است. فیلمی که خودش ایفای نقش در آن را به واسطه پرمخاطب بودن این فیلم هم که شده مایه افتخار می‌داند.



فیلمی که باعث رونق سینماها شده
در سینمای بی‌رونق روزگار ما همین که فیلمی مانند "اخراجی‌ها 3" می‌تواند به صورت گسترده مخاطبان را به سینماها کشانده و اسباب رونق صنعتی را فراهم آورد که مدت‌ها است در رکود به سر می‌برد، مایه خوشحالی است. به شخصه از حضور در فیلمی پرفروش مانند "اخراجی‌ها 3" خوشحال هستم چرا که این فیلم توانسته است چرخ سینمای ایران را به خوبی چرخانده و سینماداران را به واسطه حضور پرشمار مخاطبان در سینماها خرسند نماید.

آقازاده ریاکار
نقشی که در قسمت جدید "اخراجی‌ها" ایفا کردم، نقش آقازاده‌ای بود که یک شخصیت کاملا دوگانه داشت؛ یعنی از یک طرف در محیط خانواده و در رفتار با پدرش که همان "حاجی گرینوف" است می‌بایست به گونه‌ای کاملا ریاکارانه رفتار کند و از طرف دیگر در جایی که خانواده‌اش حضور ندارند، سعی می‌کند خودش باشد و به سرگرمی‌هایی بپردازد که شخصا به آن‌ها علاقه دارد. این نقش را به این دلیل قبول کردم که به واسطه رفتار دوگانه‌اش، درآوردن آن کاری سخت به نظر می‌رسید و می‌خواستم ببینم آیا قادرم چنین شخصیتی را به گونه‌ای طبیعی و همذات‌پندارانه ایفا کنم یا نه! هرچند هنوز "اخراجی‌ها 3" را ندیده‌ام، اما برخورد مخاطبان و به خصوص دوستان نزدیکم نسبت به نقش خودم را نسبتا منطقی دیده‌ام و اغلب عنوان شده که این نقش خیلی خوب پرداخت شده است.

کمک گرفتن از تجربه‌های مستقیم
خیلی‌ها پرسیده‌اند که آیا پیش از بازی در نقش آقازاده‌ای با شخصیت دوگانه، تجربه رویارویی با چنین شخصیت‌هایی را داشته‌ام یا نه! طبیعی است این‌گونه افراد را در جامعه زیاد دیده باشیم و به همین دلیل هم بوده که چنین کاراکتری در دل فیلم قرار داده شده! من هم تجربه برخورد با چنین آدم‌هایی را داشته‌ام و به اندازه کافی هم درباره آنها شنیده‌ام و همین تجربه‌های مستقیم بود که به من در باورپذیر ایفا کردن این شخصیت بسیار کمک کرد.

کار بزرگ "اخراجی‌ها"
برخلاف بسیاری که سری "اخراجی‌ها" را یک سری سرگرم‌کننده بی‌خاصیت می‌دانند من معتقدم همین که این تریلوژی توانسته بعد از مد‌ت‌ها سینمای ایران را از رکودی که به واسطه عدم استقبال مخاطبان از فیلم‌ها ایجاد شده بود، رها کند، کار بزرگی است و همین یک دلیل کافی است این مجموعه فیلم‌ها را جزو آثار جریان‌ساز سینمای ایران جای دهیم.

دلایل استقبال از "اخراجی‌ها 3"
درباره دلایل استقبال از "اخراجی‌ها 3" بسیار سخن گفته شده، اما بیش از هر چیز گمان من این است که خاطرات خوب مخاطبان از دو قسمت قبلی این فیلم سبب‌ساز حضور دوباره آنها در سینماها شده است ضمن اینکه دسته‌ای از برترین بازیگران سینمای ایران از اکبر عبدی گرفته تا امین حیایی، حسام نواب‌صفوی و محمدرضا شریفی‌نیا نیز در این فیلم ایفا کرده‌اند. بازیگرانی که هر کدام از آنها به تنهایی قادرند بار کمیک یک فیلم را به دوش بکشند.

این کار فقط یک کارگردان داشت
از همان قسمت ابتدایی "اخراجی‌ها" بودند بسیاری از منتقدان که ادعا می‌کردند کارگردان اصلی این مجموعه نه مسعود ده‌نمکی که محمدرضا شریفی‌نیا است، اما به عنوان بازیگری که در قسمت سوم این سری بازی کرده‌ام به صراحت این مسئله را رد کرده و این موضوع را بازگو می‌کنم که این فیلم فقط و فقط یک کارگردان داشت و آن هم مسعود ده‌نمکی و خود ایشان بود که چه در پرداخت داستان و چه در پرداخت نقش‌ها ساعت‌ها به مشاوره با بازیگران می‌پرداخت.

منبع: خبر آن لاین


ویدیو مرتبط :
دعوای شاهرخ استخری و نیما شاهرخ شاهی در رستوران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس و بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی



 

عکس و بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی-تولد 17 مرداد 1360-مدرک تحصیلی: دانشجوی رشته عمران-با بازی در نقش امیرعلی درفیلم مکس (سامان مقدم، 1382) به سینما آمد. اما سه سال طول کشید تا با بازی در نقش اول فیلم پارک وی (فریدون جیرانی، 1385) بدرخشد.

 


مجموعه آثار:


- مکس (سامان مقدم، 1382)


- پارک وی (فریدون جیرانی، 1385)




عکس های نیما شاهرخ شاهی

 

 

عکس و بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی

 

 

 

 

عکس و بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی

 

 

 

 

عکس و بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی

 

 

عکس و بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی