فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

سینما نیاز به دولتی مقتدر دارد



سینما نیاز به دولتی مقتدر دارد

فیلم‌های جشنواره فجر به لحاظ تركیب بازیگران و نوع پرداخت،‌ متناسب اكران سینمایی نیستند.

مهرداد فرید، كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص تركیب احتمالی اكران نوروزی گفت: بهترین گزینه برای اكران نوروزی سینما این است كه به تنوع ژانر و سلیقه مخاطب توجه شود.

وی ادامه داد: فیلم‌های جشنواره سی و یكم فجر به لحاظ نوع پرداخت، محتوایی و تركیب بازیگران تناسبی با اكران عمومی در سال آینده ندارند و سینمای ما در سال 92 با كمبود فیلم جذاب و ریزش مخاطب روبرو خواهد بود.

فرید عنوان كرد:‌ بهتر است اندك فیلم‌های جذاب را به صورت متمركز در نوروز اكران نكنند و اكران فیلم‌های تجاری به طور حتم تاثیر منفی را در پی خواهد داشت كه در زمان اكران خنثی كننده یكدیگر می‌شوند.

وی با اشاره به ضعف اقتصادی جامعه اظهار داشت: با توجه به ضعف اقتصادی مردم در این روزها توقع اینكه آنها به تماشای همه‌ای این فیلم‌ها در تعطیلات نوروز بروند، اشتباه است و بنابراین بهتر است به فكر تنوع سلیقه‌ها باشیم و برای هر كدام از گرایش‌ها فیلمی را ارائه دهیم.

فرید افزود: بهترین تركیب برای اكران نوروزی وجود یك فیلم كمدی، ملودرام، اجتماعی،‌جنایی و یا یك فیلم مخاطب خاص است.

وی خاطر نشان كرد: صرف نظر از انتخاب فیلم‌ها برای اكران،‌موضوع دیگر نیاز سینما به وجود دولتی مقتدر  و توانا برای دفاع از مجوز نمایش  در مقابل فشار پایین كشیدن فیلم‌ها از روی پرده است./خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
بازمهندسی تشکیلات دولتی کارگاه مدیریت تحول در سازمان های دولتی رفتار سازماین از

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت ارشاد: امروز نگذاشتند اما قطعا خانه سینما را پلمب می‌کنیم/ نیاز به حکم نداریم



وزارت ارشاد: امروز نگذاشتند اما قطعا خانه سینما را پلمب می‌کنیم/ نیاز به حکم نداریم

دبیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری که امروز به نمایندگی از ارشاد برای پلمب خانه سینما به خیابان سمنان رفته بود، گفت: دوستان حاضر در خانه سینما امروز از بستن این مرکز جلوگیری کردند، اما قطعاً در روزهای آتی این اتفاق رخ خواهد داد.

جابری انصاری دبیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد در ارتباط با عدم پلمب خانه سینما به‌رغم اعلام قبلی به خبرنگار مهر گفت: دوستان حاضر در خانه سینما تخلف کرده‌اند زیرا این تشکل وجاهت قانونی ندارد و نباید فعالیت آنها ادامه پیدا کند. به همین دلیل باید ساختمان خانه سینما پلمب شود.

وی افزود: دوستانی که امروز در خانه سینما حضور داشتند از این موضوع ممانعت کردند و این موضوع را نپذیرفتند، اما انشاالله در روزهای آینده مهر و موم خانه سینما نیز انجام خواهد شد.

جابری انصاری تاکید کرد: عدم پلمب ما به معنای فرصت دادن به این افراد نیست و طی چند روز آینده قطعا خانه سینما را خواهیم بست، برای این امر هم نیازی به حکم ندارم. وزارت ارشاد متولی این امور است و بحث صدور حکم برای پلمب خانه سینما در میان نبوده و نیست./مهر